nord1991 Skrevet 23. februar 2021 #1 Skrevet 23. februar 2021 Er 18 uker på vei. Jeg har fått uvi og begynte på antibiotika igår. Igår og idag har jeg hatt kramper nederst i magen som har gitt seg etter en stund. Idag derimot har jeg sterke kynnere og nå de siste timene er magen konstant hard. Går ikke over selv om jeg har ligget i ro siden kl 18. I tillegg kjennes det ut som mensmurringer i korsrygg. Er det grunn til bekymring og grunn til å ringe legevakten? Klarer ikke å ligge på rygg pga steinhard livmor, det blir for ubehagelig.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #2 Skrevet 23. februar 2021 Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Anonymkode: fc2b9...046 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #3 Skrevet 23. februar 2021 Kanskje du har fått feil type antibiotika? Skal fungere raskt! Uvi kan forårsake for tidlig fødsel, i ditt tilfelle en senabort, så ville ikke ventet nei. Og vær tydelig på hvor ille det er! Anonymkode: 66b33...075 1
nord1991 Skrevet 23. februar 2021 Forfatter #4 Skrevet 23. februar 2021 Ringte å fortalte at jeg hadde hatt dette i flere timer, men fikk beskjed om å ta en Paracet å heller ringe tilbake om det ikke ga seg..
Oktava Skrevet 23. februar 2021 #5 Skrevet 23. februar 2021 Ring til føden og forklar situasjonen si også at du prøvde å snakke med legevakten, men de ba deg ta en paracet.. bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 Oktava skrev (8 timer siden): Ring til føden og forklar situasjonen si også at du prøvde å snakke med legevakten, men de ba deg ta en paracet.. bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.. Ts har vært i kontakt med helsepersonell, det holder. Føden kan uansett ikke gjøre noe i uke 18, de kommer til å avvise henne med beskjed om å kontakte legevakt eller fastlege. Anonymkode: b2123...26b 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Skrevet 24. februar 2021 nord1991 skrev (10 timer siden): Ringte å fortalte at jeg hadde hatt dette i flere timer, men fikk beskjed om å ta en Paracet å heller ringe tilbake om det ikke ga seg.. Dessverre lite å gjøre med det så tidlig i graviditeten , redning av foster starter ikke på allvår før 23+ mer nok derfor du ble «avvist» hadde du vert lenger på vei hadde du nok fått kommet inn asap Anonymkode: f7c0e...583
Oktava Skrevet 24. februar 2021 #8 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ts har vært i kontakt med helsepersonell, det holder. Føden kan uansett ikke gjøre noe i uke 18, de kommer til å avvise henne med beskjed om å kontakte legevakt eller fastlege. Anonymkode: b2123...26b Rart.. jeg fikk komme inn på sjekk i uke 19 etter at de på legevakta avviste. Men noen ganger så handler det også om å føle seg sett og hørt. Det kan ofte hjelpe å bli beroliget over telefon om at de på føden ville gjort det samme som på legevakten.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #9 Skrevet 24. februar 2021 Praksis på hjelpen man får som gravid varierer veldig fra sted til sted. Jeg hadde også uvi i uke 20. Dette var i helgen så fikk til slutt komme inn på legevakten. Der fikk jeg feil antibiotika og som ts mye kynnere og ble generelt veldig dårlig utover kvelden. Fikk beskjed om å slappe av og ta en Paracet. Viste seg å være nyrebekkenbetennelse som førte til premature rier. Alt fint med baby, men hadde ikke samboer ringt legevakt og vært rasende tror jeg ikke det hadde gått bra. Stå på ditt ts! Anonymkode: 2a2f5...b37 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #10 Skrevet 24. februar 2021 Oktava skrev (59 minutter siden): Rart.. jeg fikk komme inn på sjekk i uke 19 etter at de på legevakta avviste. Men noen ganger så handler det også om å føle seg sett og hørt. Det kan ofte hjelpe å bli beroliget over telefon om at de på føden ville gjort det samme som på legevakten. De fleste vil avvise pasienter så tidlig i svangerskapet. Det er helt feil bruk av ressurser å ringe føden nå. Anonymkode: b2123...26b
nord1991 Skrevet 24. februar 2021 Forfatter #11 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Praksis på hjelpen man får som gravid varierer veldig fra sted til sted. Jeg hadde også uvi i uke 20. Dette var i helgen så fikk til slutt komme inn på legevakten. Der fikk jeg feil antibiotika og som ts mye kynnere og ble generelt veldig dårlig utover kvelden. Fikk beskjed om å slappe av og ta en Paracet. Viste seg å være nyrebekkenbetennelse som førte til premature rier. Alt fint med baby, men hadde ikke samboer ringt legevakt og vært rasende tror jeg ikke det hadde gått bra. Stå på ditt ts! Anonymkode: 2a2f5...b37 Jeg er også bekymret for nyrebekkenbetennelse. Hadde ikke symptomer før jeg startet på antibiotikaen men føler meg i dårlige allmentilstand nå enn før. Konstant sterke kynnere, kvalm, vondt i korsryggen og tidvis vondt i magen. Føler ikke jeg ble hørt igår da han bare ba meg ta en Paracet. Om jeg ikke blir bedre utover dagen blir jeg å ta kontakt igjen.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #12 Skrevet 24. februar 2021 nord1991 skrev (Akkurat nå): Jeg er også bekymret for nyrebekkenbetennelse. Hadde ikke symptomer før jeg startet på antibiotikaen men føler meg i dårlige allmentilstand nå enn før. Konstant sterke kynnere, kvalm, vondt i korsryggen og tidvis vondt i magen. Føler ikke jeg ble hørt igår da han bare ba meg ta en Paracet. Om jeg ikke blir bedre utover dagen blir jeg å ta kontakt igjen. Men altså, nå er jo fastlegen din åpen. Hvorfor i alle dager har du ikke tatt kontakt der? Anonymkode: b2123...26b 2
nord1991 Skrevet 24. februar 2021 Forfatter #13 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men altså, nå er jo fastlegen din åpen. Hvorfor i alle dager har du ikke tatt kontakt der? Anonymkode: b2123...26b Fastlegen min har ikke kontortid idag og er derfor ikke mulig å få kontakt med før imorgen. Har prøvd å fått time hos vikar og venter på svar angående det.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #14 Skrevet 24. februar 2021 nord1991 skrev (1 minutt siden): Fastlegen min har ikke kontortid idag og er derfor ikke mulig å få kontakt med før imorgen. Har prøvd å fått time hos vikar og venter på svar angående det. Du har rett på akutttime hos annen lege, om fastlegen din ikke er der. Dette er virkelig en sak for legekontoret, ikke for legevakten. De kommer selvfølgelig til å spørre deg hvorfor du ikke gikk til fastlege. Anonymkode: b2123...26b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå