Gå til innhold

Favorittgulv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det fineste gulvet du vet?

Anonymkode: beef0...875

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Driftwood gulvet til rusta. Synes det er kjempefint! Har det på barnerommene og er faktisk kjempeholdbart  i forhold til mye dyrere gulv vi har på stua.

Synes også laminatgulv i rutet mønster ala femtitalls stil er kjempekult, men er jo ikke like holdbart. Når vi skal pusse opp badet skal vi ha fliser med mørkt tremønster på. Kan si at jeg har mange stiler 😅 mye fint!

Anonymkode: c4c94...4c2

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker ekte tregulv.  Hva slags tregulv er avhengig av husets stil.  F.eks. synes jeg det er vakkert med gamle, slitte tregulv i nordlandshus og trønderlån fra 1800-tallet.  I litt "finere" gamle hus synes jeg malte tregulv er nydelig, eller parkett - alt etter stilen.  Synes også det er fint at samme gulv går igjen i alle rom (våtrom unntatt).  

Tregulv er ikke bare vakre, men tidløse og gode å bo med.  Våre parkettgulv er slipt ned èn gang på 45 år.  De tåler helt sikkert både èn og to nedslipinger til.  Å gå på et tregulv gir også mindre lyd enn når du går på laminat.  

Å velge ekte materialer er kanskje mer kostbart, men i det lange løp er det garantert lønnsomt.  

• Liker 1
Skrevet
18 hours ago, Zienna said:

Jeg liker ekte tregulv.  Hva slags tregulv er avhengig av husets stil.  F.eks. synes jeg det er vakkert med gamle, slitte tregulv i nordlandshus og trønderlån fra 1800-tallet.  I litt "finere" gamle hus synes jeg malte tregulv er nydelig, eller parkett - alt etter stilen.  Synes også det er fint at samme gulv går igjen i alle rom (våtrom unntatt).  

Tregulv er ikke bare vakre, men tidløse og gode å bo med.  Våre parkettgulv er slipt ned èn gang på 45 år.  De tåler helt sikkert både èn og to nedslipinger til.  Å gå på et tregulv gir også mindre lyd enn når du går på laminat.  

Å velge ekte materialer er kanskje mer kostbart, men i det lange løp er det garantert lønnsomt.  

Er helt enig! Men lurer på hva gulvene deres er behandlet med, og hvilket treslag det er? Vi slipte våre furugulv i fjor og tror vi bommet på behandlingen, brukte hardvoks. Det er blitt en del riper og når vi har vært uheldige og mistet noe, så lager det hakk.

Anonymkode: 9b4e5...98f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er helt enig! Men lurer på hva gulvene deres er behandlet med, og hvilket treslag det er? Vi slipte våre furugulv i fjor og tror vi bommet på behandlingen, brukte hardvoks. Det er blitt en del riper og når vi har vært uheldige og mistet noe, så lager det hakk.

Anonymkode: 9b4e5...98f

Våre parkettgulv er lakkerte.  Det er holdbart, men samtidig blir gulvene gulere.  Derfor har vi snakket med fagfolk som rådet oss til å påføre en hvitpigmentert gulvolje etter neste sliping.  Og så en klar hardvoksolje.  

Det blir noe riper i tregulv uansett, men personlig synes jeg det er fint.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...