AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Del Skrevet 23. februar 2021 Jeg har prøvd utallige oppskrifter på vegisterkaker i det siste, og nå nylig prøvde jeg denne https://coop.no/mega/oppskrifter/gronnsaker/saftige-lunsjkaker-med-blomkal-og-erter/?utm_source=facebook&utm_medium=content&fbclid=IwAR1yeuljj7ktoQaGYkdcMb06etlWafjMfqrKSmBadEN7y0q-inul2C0PnI4 Resultatet ble som alltid at kakene fort faller fra hverandre eller sprekker opp, og uansett hvor lenge jeg steker dem så syns jeg ofte de blir så bløte i midten og kjennes nesten litt " rå " i konsistensen. Har dere noen oppskrifter eller triks dere bruker når dere lager vegisterkaker? Anonymkode: 62093...9cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pulverheksa Skrevet 24. februar 2021 #2 Del Skrevet 24. februar 2021 Du må bruke et mel som binder bedre enn hvetemel/spelt. Kikertmel eller lettkokte havregryn. Kikertmel er best. Smaker høgg rått, bittert, men blir godt etter varmebehandling. Farsen må også stå og trekke litt. Jeg lar den stå ca en halv time. Da ser du om farsen er for bløt. Stek en liten prøvekake og juster med litt mer mel, ved behov. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Del Skrevet 24. februar 2021 pulverheksa skrev (3 timer siden): Du må bruke et mel som binder bedre enn hvetemel/spelt. Kikertmel eller lettkokte havregryn. Kikertmel er best. Smaker høgg rått, bittert, men blir godt etter varmebehandling. Farsen må også stå og trekke litt. Jeg lar den stå ca en halv time. Da ser du om farsen er for bløt. Stek en liten prøvekake og juster med litt mer mel, ved behov. Enig mht kikertmel. Evt et egg i tillegg, hvis kakene ikke må være veganske. Om kakene blir for bløte og man oppdager det før man får justert kan de også etterstekes på varmluft i ovn, jeg har reddet rødbetkaker med stort hell på denne måten. Godt tips å avslutte med litt ettersteking på varmluft uansett - kakene blir sprøere og lettere. Anonymkode: 2f7ec...be2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #4 Del Skrevet 24. februar 2021 Jeg ser du bruker uttrykket Vegisterkaker. Spørsmålet er om du har prøvd å lage nettopp Vegisterkaker og ikke bare tilfeldige vegetarkaker som du personlig velger å kalle vegisterkaker? Hvis ikke anbefaler jeg det, for med den oppskrifta knekkes koden for hvordan å få vegetarkaker til å henge sammen 😊 Søk på vegisterkaker og velg den oppskrifta som ligger på bloggen veganmisjonen, ikke en av de andre. Anonymkode: 9398b...a97 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Del Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har prøvd utallige oppskrifter på vegisterkaker i det siste, og nå nylig prøvde jeg denne https://coop.no/mega/oppskrifter/gronnsaker/saftige-lunsjkaker-med-blomkal-og-erter/?utm_source=facebook&utm_medium=content&fbclid=IwAR1yeuljj7ktoQaGYkdcMb06etlWafjMfqrKSmBadEN7y0q-inul2C0PnI4 Resultatet ble som alltid at kakene fort faller fra hverandre eller sprekker opp, og uansett hvor lenge jeg steker dem så syns jeg ofte de blir så bløte i midten og kjennes nesten litt " rå " i konsistensen. Har dere noen oppskrifter eller triks dere bruker når dere lager vegisterkaker? Anonymkode: 62093...9cd Vegisterkaker er et bestemt type produkt og ikke det du linker til her i tråden Dette er vegisterkaker http://www.veganmisjonen.com/2011/12/oppskrift-vegansk-julemat-vegetar.html?m=1 Ellers er tipset for å holde andre typer kaker sammen enten kikertmel eller aquafaba (laken som kikertene ligger i ) Anonymkode: c9fc0...867 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spludre Skrevet 25. februar 2021 #6 Del Skrevet 25. februar 2021 Potetmel binder også godt. Evt fibraspet poteter. Men la stå og trekke litt først! Ikke rør sammen og klæsj i panna. La stå, særlig hvis du har mel eller potetmel (eller maismel eller annen tørr stivelse), for da eser dette ut og binder bedre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #7 Del Skrevet 25. februar 2021 Tusen takk for svar alle sammen! AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg ser du bruker uttrykket Vegisterkaker. Spørsmålet er om du har prøvd å lage nettopp Vegisterkaker og ikke bare tilfeldige vegetarkaker som du personlig velger å kalle vegisterkaker? Hvis ikke anbefaler jeg det, for med den oppskrifta knekkes koden for hvordan å få vegetarkaker til å henge sammen 😊 Søk på vegisterkaker og velg den oppskrifta som ligger på bloggen veganmisjonen, ikke en av de andre. Anonymkode: 9398b...a97 Jeg har prøvd den på veganmisjonen også. Jeg skal prøve dem igjen til helgen og se om jeg får dem til denne gangen 😂 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vegisterkaker er et bestemt type produkt og ikke det du linker til her i tråden Dette er vegisterkaker http://www.veganmisjonen.com/2011/12/oppskrift-vegansk-julemat-vegetar.html?m=1 Ellers er tipset for å holde andre typer kaker sammen enten kikertmel eller aquafaba (laken som kikertene ligger i ) Anonymkode: c9fc0...867 Anonymkode: 62093...9cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 25. februar 2021 #8 Del Skrevet 25. februar 2021 Ryddet for avsporing. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #9 Del Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 17.54): Vegisterkaker er et bestemt type produkt og ikke det du linker til her i tråden Dette er vegisterkaker http://www.veganmisjonen.com/2011/12/oppskrift-vegansk-julemat-vegetar.html?m=1 Ellers er tipset for å holde andre typer kaker sammen enten kikertmel eller aquafaba (laken som kikertene ligger i ) Anonymkode: c9fc0...867 Eller ris, det er veldig effektivt 😊 Anonymkode: 9398b...a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 27. mars 2021 #10 Del Skrevet 27. mars 2021 Kutt ut og spis grønnsakene som dem er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #11 Del Skrevet 27. mars 2021 LiseTV skrev (3 minutter siden): Kutt ut og spis grønnsakene som dem er. Rå altså? Helt ubehandlet? Anonymkode: 185a2...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 31. mars 2021 #12 Del Skrevet 31. mars 2021 Ja det gjør mest av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2021 #13 Del Skrevet 31. mars 2021 LiseTV skrev (På 27.3.2021 den 18.49): Kutt ut og spis grønnsakene som dem er. La nå folk få spise det du vil. Anonymkode: c9fc0...867 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå