Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper dere kan komme med råd om hva jeg burde gjøre. 

Jeg har blitt forelska i kollegaen min som er gift. Han er akkurat den typen jeg faller for. Føler vi har en flørtende tone på jobb og han gir meg mye oppmerksomhet og er veldig opptatt av å passe på at jeg har det bra hele tiden. Merker at han gir meg ekstra oppmerksomhet i forhold til de andre vi jobber med. 
Tenker på han hele tiden og klarer ikke få han ut av tankene.
Er ikke et alternativ å bytte jobb. 

Anonymkode: b5ae6...9ed

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du burde gjøre? IKKE ødelegge den familien. 

• Liker 11
Skrevet
Sprinkle skrev (1 minutt siden):

Det er i så fall mannen, og ikke single ts, som ødelegger familien.

• Liker 3
Skrevet

Såklart vil jeg ikke ødelegge den familien!! Jeg spør jo om råd?

Skrevet (endret)
Capybara skrev (3 minutter siden):

Det er i så fall mannen, og ikke single ts, som ødelegger familien.

Begge to. TS er fult vitende om at mannen er gift, og med respekt for andre, spesielt barna (om der er noen), holder man seg unna. Og vi vet ingenting om mannens følelser fra HI, annet enn at TS føler der er en flørtende tone. Men ja, jeg er enig i at mannen også er skyldig om det utarter seg. 

Endret av Sprinkle
  • Liker 6
Skrevet
Anonymjentee22 skrev (1 minutt siden):

Såklart vil jeg ikke ødelegge den familien!! Jeg spør jo om råd?

Ja, og jeg ga deg et svar. Om du ikke ønsker å ødelegge familien, så holder du det på et vennskapelig nivå. 

• Liker 3
Skrevet

Vært der. Svaret er enkelt: Dette må du kvele ved rota. Er han en god mann så hadde han ikke flørtet. Vil du ha en slik mann?  En familie er hellig, respekter deres historie og evt.barn!!! Ikke vær en Joleen. Du kan finne en ny, mens barna og kona mister alt. Vær en anstendig person og finn vekst i dette! Bryt nå og vær en god person 

Anonymkode: 5a46a...20f

• Liker 10
Skrevet
Sprinkle skrev (2 minutter siden):

Begge to. TS er fult vitende om at mannen er gift, og med respekt for andre, spesielt barna (om der er noen), holder man seg unna. Men ja, jeg er enig i at mannen også er skyldig. 

Mannen også skyldig?!? Det er vel han som har lovet troskap til sin kone. Han har ansvaret for å holde seg på den smale sti.

Anonymkode: 4e507...613

• Liker 5
Skrevet

Og folk gir deg jo råd her. Lytt

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mannen også skyldig?!? Det er vel han som har lovet troskap til sin kone. Han har ansvaret for å holde seg på den smale sti.

Anonymkode: 4e507...613

Så du mener det er helt greit at man involverer seg med en gift person, som man vet er gift, og at det kun er den som er gift som er skyldig? Man må være to for å danse. 

• Liker 6
Skrevet

Vet forresten at mannen er skyldig også. Men det er jo ikke han som ber om råd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vært der. Svaret er enkelt: Dette må du kvele ved rota. Er han en god mann så hadde han ikke flørtet. Vil du ha en slik mann?  En familie er hellig, respekter deres historie og evt.barn!!! Ikke vær en Joleen. Du kan finne en ny, mens barna og kona mister alt. Vær en anstendig person og finn vekst i dette! Bryt nå og vær en god person 

Tusen takk for svar! Jeg skal såklart ikke ødelegge familien. Følelsene mine for han går nok over med tid. 

• Liker 3
Skrevet
Sprinkle skrev (3 minutter siden):

Så du mener det er helt greit at man involverer seg med en gift person, som man vet er gift, og at det kun er den som er gift som er skyldig? Man må være to for å danse. 

Om jeg hadde vært kona ville jeg droppet mannen, uansett om kvinnen sier "ja takk" eller "nei takk", om han først la seg etter andre. 

Har aldri forstått meg på kvinner som mener at andre kvinner må holde seg unna, for at mannen deres skal klare å være trofast. 

Anonymkode: d3b0d...c3a

• Liker 5
Skrevet

Slutt og sluk oppmerksomheten han gir deg da! Du viser ham jo at du liker det, så det er like mye din feil. Jeg vet om mange damer som velger å ikke flørter med gifte menn som gir dem oppmerksomhet: de setter en stopp for det. Så mange menn der ute og du velger deg en gift en som du flørter med?

Anonymkode: c34a3...27b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri forstått meg på kvinner som mener at andre kvinner må holde seg unna, for at mannen deres skal klare å være trofast. 

Og jeg har aldri skjønt hvorfor enkelte synes det er så tiltrekkende med opptatte menn. Jeg kunne aldri falt for noen som er i et forhold eller er gift. 

• Liker 5
Skrevet
Sprinkle skrev (Akkurat nå):

Og jeg har aldri skjønt hvorfor enkelte synes det er så tiltrekkende med opptatte menn. Jeg kunne aldri falt for noen som er i et forhold eller er gift. 

Tror utro menn/kvinner og slike kvinner/menn  er av samme ulla.

Anonymkode: c34a3...27b

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor synes kvinner at gifte menn er så attraktive?

Anonymkode: c9125...a38

• Liker 2
Skrevet
Sprinkle skrev (4 minutter siden):

Hæ. Endrer sivilstatus inseg selv tiltrekning??? Da lurer jeg på hba det er du faller for i en mann. Forhåpentligvis har du flere kriterier enn "ledig" 😄

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om jeg hadde vært kona ville jeg droppet mannen, uansett om kvinnen sier "ja takk" eller "nei takk", om han først la seg etter andre. 

Nja. Moralsk sett bør han klare å holde seg på matta men det er klart at det er lettere å være trofast om en ikke har kvinner som legger seg etter en. Vi er alle bare mennesker, om kvinne eller mann. Tenker at man bør stå ved valget om å leve monogamt, om det er det valget man har tatt, men kan KAN gjøre feil. Man er vel ikke et undermenneske for det akkurat. 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei, håper dere kan komme med råd om hva jeg burde gjøre. 

Jeg har blitt forelska i kollegaen min som er gift. Han er akkurat den typen jeg faller for. Føler vi har en flørtende tone på jobb og han gir meg mye oppmerksomhet og er veldig opptatt av å passe på at jeg har det bra hele tiden. Merker at han gir meg ekstra oppmerksomhet i forhold til de andre vi jobber med. 
Tenker på han hele tiden og klarer ikke få han ut av tankene.
Er ikke et alternativ å bytte jobb. 

Jeg synes det er fint at du tar ansvar, ts! Det er jo IKKE ditt ansvar å sette alle grenser for deg og din kollega, men så bra at du er bevisst på det og prøver hjelpe ham til å gjøre det rette. Jeg var også ganske betatt av en gift kollega en stund - og jeg var selv også gift. Noen ganger følte jeg der var noe der men det var sikkert bare sprøyt 😄 Er glad jeg ikke risikerte ære, jobb og to familier på den forelskelsen. Det gikk over! Tillot meg selv å bare nyte kriblingen rundt kollegaen så lebge det varte - i stillhet 😛 Følelser er jo ikke forbudt. 

Uff. Lykke til 🍀

Anonymkode: af3c8...d62

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hæ. Endrer sivilstatus inseg selv tiltrekning??? Da lurer jeg på hba det er du faller for i en mann. Forhåpentligvis har du flere kriterier enn "ledig" 😄

Nei, men man kan da til en viss grad beherske og styre følelsene sine. For meg er det uinteressant å skulle involvere meg med en gift mann. 

Endret av Sprinkle
skrivefeil
  • Liker 4
Skrevet

Nei, men man kan da til en viss grad beherske og styre følelsene sine. For meg er det uinteressant å skulle involvere meg med en gift mann. 

Ok... Jeg klarte jo også styre meg. Er jo ikke styrt av instinkt. Samtidig er jeg ikke så skråsikker som deg (lenger) på at "ugunstig sivilstatus" vil kunne hindre følelser. Det er er visst antall mennesker i denne verden du vil klikke med, helt naturlig. Da er det ikke så enkelt som du skal ha det til, mener nå jeg :) Man har jo fortsatt et valg da... Men enkelt? Oh no. 

Anonymkode: af3c8...d62

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...