Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sitter og tenker og tenker og tenker.... har et stooort dilemma!

Jeg og kjæresten har et vennepar vi av og til henger sammen med-egentlig ikke så gode venner,men har vært en del sammen siden gutta jobber sammen. Tingen er at vennen vår har et forhold til en på jobben til han og kjæresten min. Kjæresten min har sett dem sammen både på jobben og andre steder og han har til og med snakket med han om det. Han sier han skal gjøre noe med det-når tiden er inne. Og dette har holdt på i hvertfall 1 år!! og kanskje lenge før det også uten at vi visste det...

Kjæresten min mener vi bør si det til kjæresten hans,men jeg er litt mer usikker på om det er det rette. Selvfølgelig mener jeg jo det er forferdelig det han gjør og at hun egentlig burde få vite hvordan han holder på,,en jeg vet ikke om det er den rette måten å gjøre det på-at vi sier det.

Nå de siste dagene har det toppet seg....Sist vi møtte dem var de "så lykkelige" for de hadde forlovet seg! De smilte og oppførte seg sikkerlig nyforelsket igjen og jeg kjente jeg ble sikkerlig kvalm! Vi måtte jo bare jatte med for at ikke hun kjæresten skulle tro noe var galt- og jeg fikk så utrolig vondt av henne! Hadde så lyst til å bare fortelle henne alt det jeg visste.

Han har fortsatt et forhold til denne kvinnen på jobben,tross av at de forlovet seg for ca en uke siden! Det virket ikke som han skal gjøre noe...

Hva synes dere vi bør gjøre??

Fortelle henne det før det går alt for langt og de begynner med bryllupsplaner og slikt eller bare vente å se om han gjør noe?

Egentlig er det jo ikke vår sak hva de driver med,men...

Vil gjerne høre noe fra dere! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville heller snakket med han, så kan han snakke med samboeren sin selv. Hadde det vært en god venninne av meg ville jeg snakket med henne, men siden hun ikke er så nær ville jeg heller snakket med han som er utro.

Skrevet

Skjønner dilemmaet ditt.

Det som er vanskelig er at dette ser ut til å være mer enn et engangs-sidesprang. Hadde det vært det ville mitt råd vært å ikke si noe.

Men her som det er langvarig og han tydelig ikke har tenkt å gjøre noe med det, synes jeg det ville vært mest realt av dere å si det. Spesielt siden de har forlovet seg og sikkert med tiden har tenkt å gifte seg. Dere kan jo begynne med å ta det opp med ham og spørre hva slags planer han har, legge litt press på ham, f eks ved å antyde at om han ikke rydder opp innen en viss tid så sier dere fra til henne.

Jeg har vært i samme situasjon, bortsett fra at jeg var allerede gift. Min mann hadde et lengre forhold som mange visste om, men de ville ikke si noe til meg av lojalitet mot oss begge. Og da det til slutt sprakk var det ekstra tungt fordi mange hadde visst. Det er bedre å ta slike ting ved roten, det er ikke noe godt utgangspunkt for et ekteskap sånn som han holder på.

Skrevet

Enig med gjest over.

Be han ordne det selv, snakke med dama og gjør han det ikke selv vil dere fortelle det.

Det er lite hyggelig om de gifter seg, dette fortsetter og det kommer frem at dere bla har visst det hele tia.

Hadde det vært meg da ville jeg (i etterkant) satt pris på at noen sa det til meg før det var for sent, selv om det ikke var bestevenner også.

Det er jo ikke sikkert de gjør det slutt for det, men da får de muligheten til å ordne opp litt kanskje.

Skrevet

Du skal ikke bry deg, det er ikke ditt forhold, det er ikke deg det går ut over, du vet ikke årsaken til at personen er utro, det eneste som skjer her er at "nyheten" klør på tunga. Hold deg til dine egne saker.

Skrevet

Hvis min kjære hadde hatt et annet forhold, og våre felles venner og bekjente hadde visst om det men ikke sagt noe til meg? Jeg hadde blitt så forbannet på alle de som visste det og som ikke sa noe til meg! :frustrert:

Gi denne løgnaktige mannen et ultimatum; enten sier han det rimelig kjapt, ellers gjør dere det! Sånn som nå kan han da ikke holde på.

Greit at man ikke har noe med det, deres forhold osv osv osv, men jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bære på andres skitne hemmeligheter. Det kunne vært min mann som sagt, og da hadde jeg helst sett at hun hadde sagt noe til meg.

Skrevet
Hvis min kjære hadde hatt et annet forhold, og våre felles venner og bekjente hadde visst om det men ikke sagt noe til meg? Jeg hadde blitt så forbannet på alle de som visste det og som ikke sa noe til meg!  :frustrert:

Gi denne løgnaktige mannen et ultimatum; enten sier han det rimelig kjapt, ellers gjør dere det! Sånn som nå kan han da ikke holde på.

Greit at man ikke har noe med det, deres forhold osv osv osv, men jeg hadde ikke hatt samvittighet til å bære på andres skitne hemmeligheter. Det kunne vært min mann som sagt, og da hadde jeg helst sett at hun hadde sagt noe til meg.

Er veldig enig det du skriver. Og takk for svar dere andre også...

Jeg synes jo det er litt mer alvor når det er over lang tid og de har folovet seg! Synes så synd på denne jenta,men vet ikke hvordan det blir om vi sier noe-hun er så utrolig glad i han! Kjæresten er den som står mest på for å få sagt det til henne og han har til og med snakket med kameraten uten at det ser ut til at han har brydd seg noe om det. Han har ikke truet med å si det til henne,men det er det han har tenkt å gjøre nå. Og hvis da ikke han sier noe eller ordener opp så har har tenkt å fortelle henne det....Jeg er så i tvil om hva som er rett å gjøre! Selv om vi ikke er nære venninner så ønsker jeg jo ikke at hun skal ende opp med en slik drittsekk som det!

Hva om han sier det selv da og "angrer" såpass mye at hun kanskje tilgir han? Kanskje han sier det bare var èn gang eller noe....skal vi da si noe?! :roll:

Det er jo ikke vår jobb å ordne opp i det forholdet,men allikevel føler jeg at jeg må gjøre noe...Jeg-som flere andre her,ville nok likt å vite det hvis typen holdt på slikt. Og særlig i et langvarig og seriøst forhold....

Virker som de fleste er enig med kjæresten min da; at vi bør fortelle henne det? Eller gi kjæresten hennes en siste sjanse til å fortelle det selv?

Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Jeg ville bedt han om å fortelle det selv. Om han ikke bryr seg om det ville jeg enten fortalt jenta det eller sluttet å omgås dem. Jeg hadde ikke omgått dem og latet som at alt var ok i alle fall. Jeg hadde blitt forbannet om noen gjorde det mot meg.

Skrevet

Som det blir nevnt, be han si ifra, ellers vil dere fortelle det. Gi ham en uke eller no på å fortelle det til henne.

Da kan han velge selv hva han vil, og dere går ikke bak ryggen på noen.

Skrevet
Som det blir nevnt, be han si ifra, ellers vil dere fortelle det. Gi ham en uke eller no på å fortelle det til henne.

Enig!

Skrevet

Enig. Gi ham en sjanse, eller si det selv. Dere er fryktelig dårlige venner hvis dere ikke sørger for at hun får vite det.

Skrevet

Enig i dette - og med Hu i Svingen .. dere er utrolig dårlige venner av henne om dere ikke sier fra (om han ikke gjør det selv)

Gjest Dum Perignon
Skrevet

Tror ikke jeg behøver å ramse opp alle jeg er enig med.

Skrevet
Enig. Gi ham en sjanse, eller si det selv. Dere er fryktelig dårlige venner hvis dere ikke sørger for at hun får vite det.

Enig om det var nære venner, men siden hun skriver

Jeg og kjæresten har et vennepar vi av og til henger sammen med-egentlig ikke så gode venner,men har vært en del sammen siden gutta jobber sammen.

er jeg ikke så sikker på om jeg ville blandet meg selv. Ville overlatt det til mannen tror jeg.

Skrevet

Jeg synes du skal fortelle om utroskapen.

Hvis du gjør det hjelper du et annet medmenneske til et bedre liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...