AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Skrevet 23. februar 2021 Hei. jeg har pumpet brystene i noen dager nå, men det kommer absolutt ingen råmelk, ikke en dråpe væske. Jeg skal få igangsatt fødselen om en uke pga stort barn (+22%) så barnet er ferdig sa legen. Derfor er det ingen fare for meg å pumpe. Jeg frykter å ikke få noe melk, har et barn fra før og fikk lite melk sent etter fødselen pga stort blodtap, stress osv. så hun fikk nan allerede på sykehuset. Denne gang har jeg et sterkt ønske om å få til å amme. Ingenting hadde gjort meg mer lykkelig! Men nå frykter jeg reprise Siden alle jeg kjenner har fått råmelk i svangerskapet. Noen råd? Anonymkode: 4feae...6c5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #2 Skrevet 23. februar 2021 Er vel ikke så veldig uvanlig dette? Jeg fikk ikke en dråpe råmelk før etter fødsel.. Tror det er mest vanlig å få råmelk/melk etter barnet har kommet ut. Anonymkode: 04cfd...05f 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #3 Skrevet 23. februar 2021 Dessverre, fikk ikke råmelk eller melk, hverken før eller etter fødsel. Anonymkode: d72ff...9b8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #4 Skrevet 23. februar 2021 Har to barn og råmelken har kommet ca 12 timer etter fødsel begge gangene, trodde normalen var å få det etter fødsel 🤷♀️ det er jo ikke mye råmelk som kommer, så det er jo dumt om det går til spille før barnet er født. Rett gjerne på meg om jeg tar helt feil her, men er ganske sikker på at det er vanligst å få det etter fødsel. Hvorfor pumper du nå? Bare av nysgjerrighet. Anonymkode: 3709a...d0a 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #5 Skrevet 23. februar 2021 Jeg fikk aldri råmelk i svangerskapet men produserte masse melk etter fødsel, så bare fordi du ikke har råmelk nå kan det hende det kommer etter fødsel Anonymkode: e6df2...265 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #6 Skrevet 23. februar 2021 Er ikke råmelk den første melka? Er litt tykkere og gulaktig. Fikk det uansett ikke før etter fødsel jeg, begge gangene. Anonymkode: 65458...309 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #7 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er vel ikke så veldig uvanlig dette? Jeg fikk ikke en dråpe råmelk før etter fødsel.. Tror det er mest vanlig å få råmelk/melk etter barnet har kommet ut. Anonymkode: 04cfd...05f Vet egentlig ikke men jeg trodde det var vanlig ettersom alle mine veninner har fått råmelk i svangerskapet.. men håper du har rett🤞🏼 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har to barn og råmelken har kommet ca 12 timer etter fødsel begge gangene, trodde normalen var å få det etter fødsel 🤷♀️ det er jo ikke mye råmelk som kommer, så det er jo dumt om det går til spille før barnet er født. Rett gjerne på meg om jeg tar helt feil her, men er ganske sikker på at det er vanligst å få det etter fødsel. Hvorfor pumper du nå? Bare av nysgjerrighet. Anonymkode: 3709a...d0a håper du har rett🤞🏼 Har blitt fortalt at flere har fått råmelk. Har også lest myyye på både forum,ammehjelpsgruppen på facebook osv. fått inntrykk av at det er mer vanlig å begynne å få råmelk før fødselen enn ikke. Jeg pumper rett og slett fordi jeg har fått inntrykk av at det kan hjelpe meg å få melkeproduksjon igang etter fødselen? Som jeg skrev i innlegget er jeg livredd for å oppleve det samme som sist... liten/sen melkeproduksjon😅 har sååå lyst å amme😣 følte meg skikkelig ubrukelig sist jeg ikke fikk det til, dette blir siste babyen så jeg ja.. vil gjøre alt jeg kan😅 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg fikk aldri råmelk i svangerskapet men produserte masse melk etter fødsel, så bare fordi du ikke har råmelk nå kan det hende det kommer etter fødsel Anonymkode: e6df2...265 Godt å høre❤️🤞🏼Håper du har rett TS Anonymkode: 4feae...6c5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #8 Skrevet 23. februar 2021 Eg fekk også kun etter fødsel. Anonymkode: 75004...98e 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #9 Skrevet 23. februar 2021 Har 2 barn, født med keisersnitt. Hadde ikke en dråpe heller før de ble født. Fikk ikke melk før henholdsvis dag 4 og dag 3 pga. blodtap og sikkert stress. Fullammet i 6 mnd, ammet i 2 år førstemann. Ammer fortsatt han minste på litt over 1 år. Mitt SOLEKLARE råd er: Legg ungen til brystet stort sett hele tiden. Amme amme amme. Jeg kunne sitte i timer på sykehuset med ungen hektet på for å få igang melkeproduksjon.. det er det enste som funker. Må ungen ha tillegg, så kan du dette med sonde via brystet. Og gi de på sykehuset beskjed at du virkelig VIL amme.. så hjelper de deg å holde roen. Dette går så fint! Lykke til! Anonymkode: caf39...933 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #10 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har 2 barn, født med keisersnitt. Hadde ikke en dråpe heller før de ble født. Fikk ikke melk før henholdsvis dag 4 og dag 3 pga. blodtap og sikkert stress. Fullammet i 6 mnd, ammet i 2 år førstemann. Ammer fortsatt han minste på litt over 1 år. Mitt SOLEKLARE råd er: Legg ungen til brystet stort sett hele tiden. Amme amme amme. Jeg kunne sitte i timer på sykehuset med ungen hektet på for å få igang melkeproduksjon.. det er det enste som funker. Må ungen ha tillegg, så kan du dette med sonde via brystet. Og gi de på sykehuset beskjed at du virkelig VIL amme.. så hjelper de deg å holde roen. Dette går så fint! Lykke til! Anonymkode: caf39...933 Tusen takk for gode råd❤️🙏🏼 Skulle ønske jeg fikk det sist!! Anonymkode: 4feae...6c5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #11 Skrevet 23. februar 2021 Jeg hadde ikke noe råmelk før fødselen, aldri hørt at det var vanlig? K Melka kom etter fødselen, først råmelk også masse vanlig melk, det var null problem. Anonymkode: 73751...12d 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #12 Skrevet 23. februar 2021 Men kjære vene, ikke begynn å stresse med dette allerede nå. Anonymkode: 83836...785 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #13 Skrevet 23. februar 2021 Med nr. 1 kom det noen timer etter fødselen på meg. Med nr 2 kom det ca ett døgn etter, men produserte kun råmelk i om lag to-tre døgn før jeg plutselig hadde melkespreng døgnet rundt. med andre ord tror jeg dette er helt vanlig😃 Anonymkode: 490ed...9e0 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #14 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hei. jeg har pumpet brystene i noen dager nå, men det kommer absolutt ingen råmelk, ikke en dråpe væske. Jeg skal få igangsatt fødselen om en uke pga stort barn (+22%) så barnet er ferdig sa legen. Derfor er det ingen fare for meg å pumpe. Jeg frykter å ikke få noe melk, har et barn fra før og fikk lite melk sent etter fødselen pga stort blodtap, stress osv. så hun fikk nan allerede på sykehuset. Denne gang har jeg et sterkt ønske om å få til å amme. Ingenting hadde gjort meg mer lykkelig! Men nå frykter jeg reprise Siden alle jeg kjenner har fått råmelk i svangerskapet. Noen råd? Anonymkode: 4feae...6c5 Jeg har en gutt fra ett tidligere svangerskap og er nå gravid på nytt. I forige svangerskap fikk jeg ikke råmelk før etter fødsel. Melka kom for fullt 4 dager egger fødselen. Det går nok fint skal du se Jeg fikk en gutt som var veldig stor ved forige svangerskap, rundt 25% for stor. Og ønsker denne gangen å bli igangsatt, men er redd for at legene er veldig streng på det. hva skaø egentlig til for å bli igangsatt, enten før termin eller til termin? Forige Gang gikk jeg 2 uker over og revnet mye. Anonymkode: 294ac...6ef
Bokdamen Skrevet 23. februar 2021 #15 Skrevet 23. februar 2021 Ikke en dråpe før fødsel i to svangerskap, melken kom som den skulle med begge 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #16 Skrevet 23. februar 2021 Ser flere skriver at jeg ikke skal stresse over det, men den erfaringen fra forrige fødsel så er det ikke rart jeg stresser over det🙈 har jo ikke lyst å oppleve det samme på ny ts Anonymkode: 4feae...6c5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #17 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har en gutt fra ett tidligere svangerskap og er nå gravid på nytt. I forige svangerskap fikk jeg ikke råmelk før etter fødsel. Melka kom for fullt 4 dager egger fødselen. Det går nok fint skal du se Jeg fikk en gutt som var veldig stor ved forige svangerskap, rundt 25% for stor. Og ønsker denne gangen å bli igangsatt, men er redd for at legene er veldig streng på det. hva skaø egentlig til for å bli igangsatt, enten før termin eller til termin? Forige Gang gikk jeg 2 uker over og revnet mye. Anonymkode: 294ac...6ef Jeg fikk velge når jeg var på vekstkontroll nettopp. Babyen var estimert til å være ca 3500 nå 37uker, og ca 4kg rundt 38+2 når jeg blir satt i gang. De var ikke strenge på det i det hele tatt her Anonymkode: 4feae...6c5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #18 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg hadde ikke noe råmelk før fødselen, aldri hørt at det var vanlig? K Melka kom etter fødselen, først råmelk også masse vanlig melk, det var null problem. Anonymkode: 73751...12d Håper jeg får oppleve det samme🙏🏼 Anonymkode: 4feae...6c5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #19 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk velge når jeg var på vekstkontroll nettopp. Babyen var estimert til å være ca 3500 nå 37uker, og ca 4kg rundt 38+2 når jeg blir satt i gang. De var ikke strenge på det i det hele tatt her Anonymkode: 4feae...6c5 Okei hjem avgjorde igangsettelse? Er det jordmor du har kontroller hos eller er det på sykehus? Når eventuelt ble det bestemt igangsettelse? Jeg må prøve å få igangsettelse selv, kjenner jeg gruer meg veldig til fødsel denne gangen Anonymkode: 294ac...6ef
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #20 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Okei hjem avgjorde igangsettelse? Er det jordmor du har kontroller hos eller er det på sykehus? Når eventuelt ble det bestemt igangsettelse? Jeg må prøve å få igangsettelse selv, kjenner jeg gruer meg veldig til fødsel denne gangen Anonymkode: 294ac...6ef Det var legen/gyn på sykehuset. Jeg var på en vekstkontroll som jordmor henviste meg på. Ble bestemt når jeg var 36+6, og er 38+2 dagen igangsettelsen er. Håper du får 👏🏼🤞🏼 Anonymkode: 4feae...6c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå