AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Skrevet 23. februar 2021 Jeg kan ikke sette senga annerledes og det er åpent på 3 siden. Legger puter langs kantene men han søker mot disse, holder rundt dem, kommer lenger og lenger ut på kanten og falt ned i går, og en gang før også. Han får ikke snudd seg i sprinkelsenga tror jeg, våkner og gråter. I dobbeltsenga snur han seg ved å rulle seg rundt. Erfaringer? Er det bare en ukes standhaftigehet som skal til? Jeg har ikke noe i mot å ha ham i senga, men vil helst ikke være våken hele tiden for å passe på/ flytte ham 🙉. Vi skal flytte snart, og da kan han få en stor seng alene om han vil, bare jeg får laget beskyttelse rundt. Ideer der, eller generelt? Han ligger ikke inntil meg heller, så føler ikke han trenger å ligge i min seng for å ha nærkontakt.. Anonymkode: 94c7b...f80
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #2 Skrevet 23. februar 2021 Er det veldig høy dobbeltseng? Kan dere legge madrasser på gulvet ved siden av sengen så han ikke slår seg om han faller ut? Hvor liten er sprinkelsengen, kan ikke helt se for meg at den kan være alt for liten til en som er 1,5 de er da ikke så store..? Anonymkode: 568e9...a60 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #3 Skrevet 23. februar 2021 Gi han en seng med senge kanter? Slutte med sprinkel seng? eller madrasser på gulvet... og flere dyner og puter som kant Anonymkode: 47133...4da 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #4 Skrevet 23. februar 2021 Jenta vår gikk over til vanlig seng med sengekant/senge hest når hun var 1.5, hun valgte det selv Anonymkode: 47133...4da
Gjest Trynefaktor Skrevet 23. februar 2021 #5 Skrevet 23. februar 2021 Vi kjøpte en liten, lav juniorseng da barnet var 1,5. Hun hatet sprinkelsenga, men den lille, lave senga likte hun.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #6 Skrevet 23. februar 2021 Jeg har også en på samme alder, med samme problem. Snur seg mye rundt og våkner ofte av det i sprinkelsenga, mens i dobbeltsenga sover han hele natta og kan rulle fritt rundt. Har også tenkt å kjøpe vanlig stor, litt bred seng til han snart, en rammemadrass. Anbefaler det, da kan han bruke den uten beina på i starten, da blir den ikke så høy. Holder da med et gulvteppe ved siden av senga. Går også an å kjøpe nedfellbare sengehester som dekker hele siden, men vet ikke hvor lurt det er når de begynner å klatre over Anonymkode: f15ed...930
asterix Skrevet 23. februar 2021 #7 Skrevet 23. februar 2021 Vi har lært våre å snu seg og krabbe baklengs ut av senga så snart de har begynt å bevege på seg.
Mnjah Skrevet 23. februar 2021 #9 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan ikke sette senga annerledes og det er åpent på 3 siden. Legger puter langs kantene men han søker mot disse, holder rundt dem, kommer lenger og lenger ut på kanten og falt ned i går, og en gang før også. Han får ikke snudd seg i sprinkelsenga tror jeg, våkner og gråter. I dobbeltsenga snur han seg ved å rulle seg rundt. Erfaringer? Er det bare en ukes standhaftigehet som skal til? Jeg har ikke noe i mot å ha ham i senga, men vil helst ikke være våken hele tiden for å passe på/ flytte ham 🙉. Vi skal flytte snart, og da kan han få en stor seng alene om han vil, bare jeg får laget beskyttelse rundt. Ideer der, eller generelt? Han ligger ikke inntil meg heller, så føler ikke han trenger å ligge i min seng for å ha nærkontakt.. Anonymkode: 94c7b...f80 Legg putene under overmadrassen på senga 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #10 Skrevet 23. februar 2021 Skru av beina så faller han ikke så høyt? Anonymkode: 47969...c39
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #11 Skrevet 23. februar 2021 Kan du ikke bare kjøpe en skumgummimadrass til å ha på gulvet og sove sammen der til dere flytter? Jeg hadde hatt behov for å ha mer kontroll over hvor ungen befant seg ved eventuelle oppvåkninger på natten, så jeg ville sovet sammen med barnet. Evt juniorseng/vokseseng med enten kanter eller sengehest. Jeg rullet også pølser av pledd og la de under lakenet. Da lå det stramt på plass og ble en barriere og jeg trengte ikke å være redd for løse tekstiler som kunne havne over hodet eller rundt halsen. Anonymkode: 57e1a...273
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #12 Skrevet 24. februar 2021 asterix skrev (9 timer siden): Vi har lært våre å snu seg og krabbe baklengs ut av senga så snart de har begynt å bevege på seg. Utrolig at de får til det når de sover da Anonymkode: 7bfe6...260 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #13 Skrevet 24. februar 2021 Takk for input! skal prøve noen om han må ligge sammen med meg, om han er syk feks. For i natt prøvde vi å ha ham i sin seng. Gutten har blitt større og klokere siden sist jeg forsøkte tydeligvis ☺. Han lot seg legge der igjen de to gangene han våknet og vi tok ham opp, det har han ikke godtatt før. Ellers når han halv-våknet sa jeg bare ssssss og han seg til igjen. Sov i sin seng fra 18- 05 👏 Anonymkode: 94c7b...f80 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #14 Skrevet 24. februar 2021 Vi satte stoler med ryggen til senga og hadde en skummadrass på den andre siden Anonymkode: 8fe4f...15e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #15 Skrevet 24. februar 2021 På IKEA selger de sengehester du kan feste, men du kan ikke kjøpe rammemadrass da, du må kjøpe ordentlig seng. Jeg kjøpte flere sengehester og satte to oppå hverandre, og flere rundt så han ikke skal falle ut. Han klarer det på et vis uansett, men det skjer i hvert fall bare unntaksvis 😅 Anonymkode: 9b016...493
asterix Skrevet 24. februar 2021 #16 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Utrolig at de får til det når de sover da Anonymkode: 7bfe6...260 Når de har sovet har de ligget mellom oss, eller har hatt et sammenrullet teppe utenfor dem, hvis ikke vi har hatt senga mot veggen eller en ekstra barneseng inntil på siden. Har vært forskjellig etter hva som har passet på soverommene våre.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #17 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Anonymkode: da9e1...018 Vi har en sånn på store senga Anonymkode: e6195...1b8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #18 Skrevet 24. februar 2021 Vi har skumgummimadresser på gulvet. Det fungerer fint. Falt i starten ut av senga et par ganger i måneden, men sov bare videre på gulvet. Vi har på videobabycall så vi oppdaget med en gang at hun hadde falt ut av sengen og gikk inn for å se at alt var ok. Anonymkode: e207b...0f3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #19 Skrevet 24. februar 2021 Hvis det er kontinentalseng kan dere ta bort bena/sokkel og fjerne de madrassene i midten. Da blir senga lavere og du trenger ikke være redd for fall. Anonymkode: 6fc1e...80d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå