AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Skrevet 23. februar 2021 Jeg er på vei til å bli ufør grunnet to sykdommer som gjør at jeg ikke fungerer i jobb. Jeg er bare 30 år og dette er ikke noe jeg ønsker. Jeg vil jo jobbe! Har noen tips til hva jeg kunne utdannet meg som, som gjør at jeg kan jobbe med noe hjemmefra? Jeg vil jo tjene penger, bidra og faktisk ha en jobb. Orker ikke tanken på å bli ufør. Setter pris på all hjelp! Anonymkode: 84a2c...e1c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #2 Skrevet 23. februar 2021 håper du får noen tips; jeg er i lignende situasjon. store smerter, søvnløshet og kognitiv svikt utelukker mye🥲 it? grafisk design? hva liker du? kan du studere?? Anonymkode: ac746...e47
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #3 Skrevet 23. februar 2021 åja ser nå at du vil studere🤭markedsføring, økonomi mm. Anonymkode: ac746...e47
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #4 Skrevet 23. februar 2021 Det er da mye man kan jobbe med hjemmefra som selvstendig næringsdrivende. Jeg produserer tekst for ulike firmaer. Har stort sett veldig lange frister å forholde meg til slik at jeg kan legge opp løpet akkurat som jeg vil, og jeg er ikke utdannet som noe som helst. Andre ting du kan vurdere er programmering og oversetting. Anonymkode: 8eff9...15b 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #5 Skrevet 23. februar 2021 Har en venninne som jobber som oversetter, og vet om en som jobber med sånn (nå husker jeg ikke hva det heter) men de som får inn bøker som skal publiseres så ser de over teksten for å se at den ser bra ut. Begge disse to har hjemmekontor så og si når de vil, og jobber kun på kontoret når de ønsker det eller har møter (som er relativt sjeldent). Anonymkode: 38f03...e64
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #6 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er da mye man kan jobbe med hjemmefra som selvstendig næringsdrivende. Jeg produserer tekst for ulike firmaer. Har stort sett veldig lange frister å forholde meg til slik at jeg kan legge opp løpet akkurat som jeg vil, og jeg er ikke utdannet som noe som helst. Andre ting du kan vurdere er programmering og oversetting. Anonymkode: 8eff9...15b Hva slags text er det snakk om?:) Anonymkode: 907cd...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #7 Skrevet 23. februar 2021 noen tips når man ikke er god i it, ikke kan skrive mye på tastatur pga håndledd og fingersmerter🤭og kun kan sitte 15 min om gangen? er ikke spydig, ønsker bare å finne noe levelig arbeid. som ts også vil😀 Anonymkode: ac746...e47
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #8 Skrevet 23. februar 2021 Hva legger du egentlig i det å jobbe hjemmefra? Jeg har litt vondt for å tro at du er i en situasjon som gjør at du blir ufør dersom du må jobbe borte, men at du kan gjennomføre studier og jobbe hjemmefra? Korona har vel vist at det går an å ha hjemmekontor i mange yrker.. Anonymkode: 902d6...042
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #9 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva legger du egentlig i det å jobbe hjemmefra? Jeg har litt vondt for å tro at du er i en situasjon som gjør at du blir ufør dersom du må jobbe borte, men at du kan gjennomføre studier og jobbe hjemmefra? Korona har vel vist at det går an å ha hjemmekontor i mange yrker.. Anonymkode: 902d6...042 Jeg har ledd som går ut av ledd når jeg gjør de minste ting. Spesielt skuldre og knær. Det hindrer meg naturligvis i andre ting enn kun «vanlig» jobb også Jeg har også enorme smerter i kroppen/ledd/muskler. Beskrives best som om den er konstant betent og har influensa Den andre diagnosen min er ganske sjelden, så vil ikke skrive den her. TS Anonymkode: 84a2c...e1c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #10 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er da mye man kan jobbe med hjemmefra som selvstendig næringsdrivende. Jeg produserer tekst for ulike firmaer. Har stort sett veldig lange frister å forholde meg til slik at jeg kan legge opp løpet akkurat som jeg vil, og jeg er ikke utdannet som noe som helst. Andre ting du kan vurdere er programmering og oversetting. Anonymkode: 8eff9...15b Tusen takk for tips 😊 ts Anonymkode: 84a2c...e1c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #11 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har en venninne som jobber som oversetter, og vet om en som jobber med sånn (nå husker jeg ikke hva det heter) men de som får inn bøker som skal publiseres så ser de over teksten for å se at den ser bra ut. Begge disse to har hjemmekontor så og si når de vil, og jobber kun på kontoret når de ønsker det eller har møter (som er relativt sjeldent). Anonymkode: 38f03...e64 Høres ikke ut som jeg er kvalifisert for dette 🙈, men tusen takk for tips! ts Anonymkode: 84a2c...e1c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #12 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): håper du får noen tips; jeg er i lignende situasjon. store smerter, søvnløshet og kognitiv svikt utelukker mye🥲 it? grafisk design? hva liker du? kan du studere?? Anonymkode: ac746...e47 Det er mye jeg liker og interesserer meg for, men har litt dårlig selvtillit etter mangel på arbeidserfaring. Men jeg har så lyst å gjøre noe! Hm, kanskje grafisk design hadde vært noe. Føler kanskje ikke det er så lett å få seg jobb med det? Håper vi får inn noen lure forslag 😊👍 ts Anonymkode: 84a2c...e1c
Mariell1995 Skrevet 24. februar 2021 #13 Skrevet 24. februar 2021 (endret) Hvilke interesser har du, da? ☺️ Jeg bare rabler ned noen yrker som du enten må utdanne deg til, som du kan ta kurs i, og noen som du eventuelt kan begynne rett på: - Psykolog - Drive/jobbe i nettbutikk - Strikke eller lage møbler, male eller tegne, og selge til andre via en nettside du får laget, eller noe - Negltekniker - Vippetekniker - Forfatter eller manusforfatter - Frisør - Fotograf - Hudpleier - Skribent for et blad, avis eller noe - Kundeservice - Bookingmedarbeider i f.eks. et alarmselskap (søstera mi er det, og hun har hjemmekontor nå) - Blogger, YouTuber, eller noe annet i den kategorien - Make-up-artist - Telefonselger Endret 24. februar 2021 av Mariell1995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå