AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Skrevet 23. februar 2021 Står på vaskeannvisningen at det skal vaskes minst mulig, men det blir jo ikke rent av å skylle av det med hageslangen akkurat. Tips? Vi får hjem gørrmøkkete regntøy for tiden. Anonymkode: 10fa9...6fe
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #2 Skrevet 23. februar 2021 Faktisk er hageslangen ofte det beste. Om du ikke får det rent kan du kanskje prøve bløtlegging i balje eller noe. Men pass på varmen. Jeg har vasket regntøy i vaskemaskin på 30 grader, men selv det er nok til å ødelegge det. (Det blir mindre vannmotstandig) Anonymkode: 2dee7...878 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #3 Skrevet 23. februar 2021 Jeg vasker det i maskinen, når det ikke holder å skylle av. Sikkert ofterr enn anbefalt. Vask uten skyllemiddel! Anonymkode: a3bd5...f36
B87C Skrevet 23. februar 2021 #4 Skrevet 23. februar 2021 Jeg vasker det i maskinen, har et eget program som heter yttertøy, er vel bare det at det ikke vasker kjempe lenge og sentrifugeringen er satt til 800 mener jeg.. Men du kan jo prøve å legge det i bløt hvis du ikke vil hive det i maskinen.. Et lite tips til å unngå at det blir veldig misfarget og stygt inni er å spraye med inprignering på innsiden, da preller driten lettere av 😉 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #5 Skrevet 23. februar 2021 Vasker på mild vask i vaskemaskin. Anonymkode: f7fd8...26b
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #6 Skrevet 23. februar 2021 Slenger det i maskinen på 30-40 avhengig av hvor møkkete det er. Ikke skyllemiddel. Det har ikke ført til mer bruksslitasje, og det ene settet brukes nå av det tredje barnet. Anonymkode: bdc91...38b 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #7 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Faktisk er hageslangen ofte det beste. Om du ikke får det rent kan du kanskje prøve bløtlegging i balje eller noe. Men pass på varmen. Jeg har vasket regntøy i vaskemaskin på 30 grader, men selv det er nok til å ødelegge det. (Det blir mindre vannmotstandig) Anonymkode: 2dee7...878 funker ikke litt en gang. Hageslangen tar av de store klumpene med leire, men klærne er veldig flekkete og møkkete. TS Anonymkode: 10fa9...6fe
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #8 Skrevet 23. februar 2021 B87C skrev (4 minutter siden): Jeg vasker det i maskinen, har et eget program som heter yttertøy, er vel bare det at det ikke vasker kjempe lenge og sentrifugeringen er satt til 800 mener jeg.. Men du kan jo prøve å legge det i bløt hvis du ikke vil hive det i maskinen.. Et lite tips til å unngå at det blir veldig misfarget og stygt inni er å spraye med inprignering på innsiden, da preller driten lettere av 😉 ah, genialt! det skal jeg prøve. Skal se om det er noe regntøyprogram på vår maskin også, den er ganske ny og fancy, så jeg har et lite håp 😛 TS Anonymkode: 10fa9...6fe 1
Olsen Skrevet 23. februar 2021 #9 Skrevet 23. februar 2021 Ullvaskeprogram. Eller bare skylleprogram med bittelitt vaskemiddel i. Litt avhengig av hvor skittent det er, selvsagt. Mye er gjort med hageslangen hvis det er en mulighet. 1
teknosilje Skrevet 23. februar 2021 #10 Skrevet 23. februar 2021 Ikke bruk vaskemiddel. Da blir det fort ødelagt.
B87C Skrevet 23. februar 2021 #11 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): ah, genialt! det skal jeg prøve. Skal se om det er noe regntøyprogram på vår maskin også, den er ganske ny og fancy, så jeg har et lite håp 😛 TS Anonymkode: 10fa9...6fe Hehe ja da er det håp, min og er ganske ny og fancy 😄 Forresten bruker jeg alltid flytende vaskemiddel(som regel milo) på yttertøy, vet ikke om det har noe og si men har hørt at det er mer skånsomt 😄
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #12 Skrevet 23. februar 2021 Dropp skyllemiddel. Det ligger en grusom eim av diverse skyllemiddeldufter i de fleste barnehagegarderober. Lukter grusomt, er totalt unødvendig og ødelegger spesielt regntøy, dresser og ulltøy. Anonymkode: 37902...586 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #13 Skrevet 23. februar 2021 Jeg spyler av det værste ute også kjører jeg det på ullprogram om det er mye dritt igjen etterpå. Anonymkode: b756d...217
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #14 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Står på vaskeannvisningen at det skal vaskes minst mulig, men det blir jo ikke rent av å skylle av det med hageslangen akkurat. Tips? Vi får hjem gørrmøkkete regntøy for tiden. Anonymkode: 10fa9...6fe Vasker det på et raskt program. Husker ikke hva det heter i farten. Kort sentrifuge i alle fall. Er det bare litt skittent skyller jeg det bare. Ungen min bader i gjørme, må ofte vaske det. Anonymkode: 18d93...295
Ulrikke Skrevet 24. februar 2021 #15 Skrevet 24. februar 2021 Kort program med lav sentrifuge. Tørk på vrangen!
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #16 Skrevet 26. februar 2021 Vi vasker regntøyet HVER DAG når det er gjørmesesong. Det er sånn "barneregntøy", da - tykt og tåler fint vaskemaskin. Vi vasker på 40 grader, med bare litt Milo, ikke tøymykner. Tørker det på vranga, så er det tørt og rent og klart til å bli sauset inn i vann og sand og gjørme neste dag. Anonymkode: 83e3c...4e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå