Gå til innhold

Barn som går rundt husveggene og banker på dører og vindu for "gøy"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli jævla irri. Jeg har hjemmekontor. Men en gang skolen er ferdig, ca 13-14 kommer de. Og holder på. Gjerne på kveldstid også. De er fra 6-10 år, en guttegjeng. Rundt huset og inn på verandaen også. 

Jeg forsøker å la være å reagere, for å ikke hive bensin på bålet, i håp om at de blir lei og gir opp. 

Men neida. De gir seg faen ikke. 

Jeg vet godt hvem de er og de vet godt hvem jeg er, fordi vi har barn selv. Så jeg forstår virkelig ikke spenningen i aktiviteten. Men fy faen, så lei jeg er av å ha dem hengende rundt. 

Tips? 

Anonymkode: 3a8c9...498

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg ringt hjem til alle foreldre. Hver kveld 

Anonymkode: 0fdf3...4a2

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da hadde jeg ringt hjem til alle foreldre. Hver kveld 

Det er jo et alternativ, men jeg er redd de bare er glad for å ha ungene ut av hus.. 🤔 

Skrevet

Rop ut: jeg har ringt politiet.

Anonymkode: b0637...4a3

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Begynner å bli jævla irri. Jeg har hjemmekontor. Men en gang skolen er ferdig, ca 13-14 kommer de. Og holder på. Gjerne på kveldstid også. De er fra 6-10 år, en guttegjeng. Rundt huset og inn på verandaen også. 

Jeg forsøker å la være å reagere, for å ikke hive bensin på bålet, i håp om at de blir lei og gir opp. 

Jeg vet godt hvem de er og de vet godt hvem jeg er, fordi vi har barn selv. Så jeg forstår virkelig ikke spenningen i aktiviteten. Men fy faen, så lei jeg er av å ha dem hengende rundt. 

Tips? 

Har dere barn på samme alder? 

Anonymkode: 08c1e...21d

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo et alternativ, men jeg er redd de bare er glad for å ha ungene ut av hus.. 🤔 

Ingen liker å få telefon med klaging på ungene. Noen vil bli sure kanskje, mens andre vil ta det på alvor 

Noen av ungene vil få beskjed om å slutte med det

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde faktisk ett lignende problem for flere år sidender jeg bodde tidligere, Å kontakte foreldrene har absolutt null og niks innvirkning. Foreldrene kommer bare til å påstå at samtlige anklager bare er "reinspikka løgn" eller sludder og oppspinn. 

Eller så gir dem rett og slett blanke pokker i hva alle drittungene deres holder på med... 

Anonymkode: 5b5d4...528

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde satt opp kameraer. Og varslet politi/barnevern. 

Anonymkode: 5a81f...e9e

• Liker 3
Skrevet

Kan du finne en måte å skremme dem på? Sette opp en slags alarm som begynner å ule høyt når de banker på vinduene f.eks.?

Anonymkode: 1b634...c2c

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Hadde skremt livskiten ut av dem!

Maske, kappe og ljå feks.. Et eller annet. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

.. varsle politi eller barnevern for barnestreker som ikke har blitt tatt tak i?  

• Liker 8
Skrevet

Installer lys med sensor. Evt. Spill av en «alarm» som sier noe ala «Du er på privat grunn og alle som ferdes her blir fotografert og bilde sendes politi» 

eller noe i den duren

Anonymkode: e9df9...30c

• Liker 5
Skrevet

Hvor i landet befinner du deg? Opplevde akkurat noe lignende 👀

Anonymkode: 887bb...559

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Kontakt foreldrene, hjelper ikke det, så skrem  livskiten, ut av dem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Slutt å tull

Anonymkode: cb77f...203

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Sette opp en slags alarm som begynner å ule høyt når de banker på vinduene f.eks.?

Haha, tror du seriøst dette vil funke? Kanskje på dyr, men unger 6-10 år springer ikke til skogs av en ulende lyd. Om noe kommer de bare til å synes det er ekstremt festlig med den lyden og trigger sånn at den går av hele tiden, og ts ender opp med naboklager pga den heslige lyden. 

Anonymkode: 95223...af5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Tips? 

I all verden...forstår jeg det riktig når jeg tolker det slik at du ikke har gitt beskjed til foreldrene? 

Hadde jeg fått beskjed om at sønnen min hadde oppført seg som en ubetenksom idiot så skal jeg love deg at du aldri hadde hørt han banke på veggene igjen, men du må jo gi beskjed, ikke sitte som et nek og tro det gir seg. De virker jo ikke helt oppegående heller med tanke på at de vet hvem du er og du vet hvem de er, altså når jeg var liten og var med på ramp så holdt vi oss unna kjentfolk. 😄 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det er jo ikke å overdrive? Politi og barnevern har nok sikkert ikke bedre ting å gjøre enn å ta seg av barnestreker.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Barnevern?! Wtf

Anonymkode: 99e8a...c83

• Liker 3
Skrevet

Har unger som ringer på og stikker av her også. Har dem på kamera fordi vi har overvåking. Aner ikke hvem av dem som bor hvor, så vet ikke helt hvilke hus jeg skal oppsøke for å ta det med foreldrene. De samme ungene trasker over tomta vår, hoier til bikkjene og lusker rundt garasjehjørnene og lager lyder når vi er ute. 

Irriterende ja, men jeg ville tatt det med foreldrene hvis du vet hvem de er og hvor de bor. 

• Liker 3
Skrevet
Catalina Culès skrev (3 minutter siden):

Kontakt foreldrene, hjelper ikke det, så skrem  livskiten, ut av dem. 

Og hvordan ville DU egentlig ha gått frem for å "skremme livskiten" ut av sånne drittunger da? 

Anonymkode: 5b5d4...528

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...