AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Skrevet 23. februar 2021 Jeg og kjæresten min har vært sammen i 4 år nå. Innledningsvis var svigermor hyggelig og imøtekommende, men de siste årene spør hun verken hvordan det går eller viser interesse. Noen ganger sier hun ikke hei engang. Det skal sies at hun er en stresset, singel karrieredame som elsker å skravle og være midtpunkt. Hun er omsorgsfull og raus overfor barn og svigerbarn. Jeg på min side er av det stille slaget, lyttende og rolig. Kjæresten min sier at hvis jeg skal få oppmerksomhet, må jeg ta plass. Som jeg er delvis enig i. Å ta plass har jeg nå øvd på i lang tid, men likevel er dette noe som gnager på meg og gjør at jeg ikke føler meg velkommen. Jeg har aldri tråkket noen i familien hans på tærne (så vidt jeg vet) eller kommet i "klammeri" på noe vis. Og jeg viser forståelse og er støttende når noen forteller om noe vanskelig. Noen som har erfart lignende med svigerfamilie? Anonymkode: cb0be...6f2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #2 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg og kjæresten min har vært sammen i 4 år nå. Innledningsvis var svigermor hyggelig og imøtekommende, men de siste årene spør hun verken hvordan det går eller viser interesse. Noen ganger sier hun ikke hei engang. Det skal sies at hun er en stresset, singel karrieredame som elsker å skravle og være midtpunkt. Hun er omsorgsfull og raus overfor barn og svigerbarn. Jeg på min side er av det stille slaget, lyttende og rolig. Kjæresten min sier at hvis jeg skal få oppmerksomhet, må jeg ta plass. Som jeg er delvis enig i. Å ta plass har jeg nå øvd på i lang tid, men likevel er dette noe som gnager på meg og gjør at jeg ikke føler meg velkommen. Jeg har aldri tråkket noen i familien hans på tærne (så vidt jeg vet) eller kommet i "klammeri" på noe vis. Og jeg viser forståelse og er støttende når noen forteller om noe vanskelig. Noen som har erfart lignende med svigerfamilie? Anonymkode: cb0be...6f2 Hvor mye sier du til svigermor? Hvordan var du når hun viste interesse? Viste du interesse tilbake? Det er ofte lett å oppfatte stille og sjenerte mennesker som uinteresserte, og da er det vanskelig å være interessert tilbake. Jeg vet selvfølgelig ikke om det er sånn det er, men det er noe du kan tenke over. Anonymkode: 6cd65...4d3 7
moroklompen Skrevet 23. februar 2021 #3 Skrevet 23. februar 2021 Jeg tror nok det er godt mulig svigermor føler det samme som du føler, at du ikke viser noen interesse. Ved å være introvert og ikke vise oppriktig interesse for mennesker så blir folk litt lei etterhvert. Ved at kjæresten din sier at du må ta mer plass forteller meg vel egentlig at du ikke tar initiativ selv på mange vis og det er det som må til for å skape gode, oppriktige relasjoner. Hvorfor kan ikke du spørre henne hvordan det går og vise masse interesse for livet hennes? Er hun slik med alle eller bare med deg? 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #4 Skrevet 23. februar 2021 moroklompen skrev (1 minutt siden): Jeg tror nok det er godt mulig svigermor føler det samme som du føler, at du ikke viser noen interesse. Ved å være introvert og ikke vise oppriktig interesse for mennesker så blir folk litt lei etterhvert. Ved at kjæresten din sier at du må ta mer plass forteller meg vel egentlig at du ikke tar initiativ selv på mange vis og det er det som må til for å skape gode, oppriktige relasjoner. Hvorfor kan ikke du spørre henne hvordan det går og vise masse interesse for livet hennes? Er hun slik med alle eller bare med deg? Takk for innspill. Jeg var usikker på om det kom tydelig frem, og jeg ser at det gjorde det ikke. Jeg pleier både å vise interesse for det hun forteller og høre hvordan det står til med henne. Og jeg gratulerer når jeg har hørt at noe nytt har skjedd for henne. Når det gjelder det siste spørsmålet ditt, er dette noe jeg har fundert på. For jeg tror at sånn generelt spør hun ikke hvordan andre har det. Anonymkode: cb0be...6f2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #5 Skrevet 23. februar 2021 Tipper det bunner i en misforståelse! Svigermor oppfatter deg som uinteressert fordi du er rolig og stille, du oppfatter svigermor som uinteressert fordi hun snakker med "alle andre" bortsett fra deg. Anonymkode: 49ba4...7f4 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #6 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og kjæresten min har vært sammen i 4 år nå. Innledningsvis var svigermor hyggelig og imøtekommende, men de siste årene spør hun verken hvordan det går eller viser interesse. Noen ganger sier hun ikke hei engang. Det skal sies at hun er en stresset, singel karrieredame som elsker å skravle og være midtpunkt. Hun er omsorgsfull og raus overfor barn og svigerbarn. Jeg på min side er av det stille slaget, lyttende og rolig. Kjæresten min sier at hvis jeg skal få oppmerksomhet, må jeg ta plass. Som jeg er delvis enig i. Å ta plass har jeg nå øvd på i lang tid, men likevel er dette noe som gnager på meg og gjør at jeg ikke føler meg velkommen. Jeg har aldri tråkket noen i familien hans på tærne (så vidt jeg vet) eller kommet i "klammeri" på noe vis. Og jeg viser forståelse og er støttende når noen forteller om noe vanskelig. Noen som har erfart lignende med svigerfamilie? Anonymkode: cb0be...6f2 Kona til svigerfar (samboers stemor) sier veldig lite om seg selv. Hun er en slik person som deg og jeg syns det er så vanskelig å prate med henne. Jeg vet ikke hvordan arbeidsdagen hennes fungerer. Jeg aner ikke noe om hennes familie, hun forteller aldri om noe. Det blir vanskelig å spørre uten å virke for nysgjerrig, så får jeg aldri mulighet til oppfølgingsspørsmål når jeg ikke vet noe fra før heller. Anonymkode: 1ae45...980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå