AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Skrevet 23. februar 2021 Hva gjør man når barnas stemor stadig sender snap/sms til barna? Kan gå 3timer fra barna kommer hjem fra pappauke, før hun sender første snap med "savner deg allerede". I løpet av ei mammauke, kan barna motta mellom 4-8 snap/sms. Av og til ringer hun i tillegg, gjerne fra fars nummer. Far tar aldri kontakt med barna i mammaukene. Dette er litt "overkill" for min del, da jeg føler vi får lite fred de dagene barna og jeg har sammen. Kan jeg blokkere damen fra barnas snap? Vi har IKKE et ok forhold oss voksne imellom, da vi har vært x antall runder i retten. Anonymkode: b4a13...ab6
Nymerïa Skrevet 23. februar 2021 #2 Skrevet 23. februar 2021 Hva synes barna dine om dette og hvor gamle er de? 3
Jessic_a Skrevet 23. februar 2021 #3 Skrevet 23. februar 2021 Blokkere deres stemor? Herregud, hvorfor skal du det? Jeg sender og mottar meldinger fra mine stebarn minst en gang om dagen. Ringer og sender morsomme videoer og meldinger. Hva syns barna? Dette handler vel ikke om dem men at du føler hun tar for mye plass ? 8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #4 Skrevet 23. februar 2021 Hvor lenge har hun vært i livet deres? I hvilken grad har hun kompensert for at far ikke fungerer som far? Påvirker det barna på noen negativ måte, eller er det bare du som reagerer? Anonymkode: fc5b7...cf3 3
Mustafari Skrevet 23. februar 2021 #5 Skrevet 23. februar 2021 Barna er 10 & 12. Skal nevnes det kun er barnet på 10 som mottar snap, sms & telefoner.
Jessic_a Skrevet 23. februar 2021 #6 Skrevet 23. februar 2021 Mustafari skrev (25 minutter siden): Barna er 10 & 12. Skal nevnes det kun er barnet på 10 som mottar snap, sms & telefoner. Kanskje hun har mest kjemi med 10-åringen ? Og er barna plaget av dette? 1
Nymerïa Skrevet 23. februar 2021 #7 Skrevet 23. februar 2021 (endret) Hvis 10-åringen synes det er hyggelig så blir det vel litt feil at du blokkerer? Enn om du svarer neste gang "Hei Helene, vi savner deg også. Astrid", altså du gir deg til kjenne. Det er ikke sikkert det er like stas for stemor å drive på sånn da, men du blir ikke den vanskelig eksen. Endret 23. februar 2021 av NymeriaRhoynar 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #8 Skrevet 23. februar 2021 Så heldig barna dine er! De har en ekstra voksen person i livet sitt som viser interesse og vil ha kontakt med de. Hun vil aldri kunne ta din plass, men hun vil kunne være positivt for barna å ha i livet sitt. Så lenge hun sender hyggelige/morsomme/vanlige sms eller snap og barna ikke sier noe på det så må ikke du trykke dine følelser om dette over på barna. Ikke ødelegg dette som bare er positivt. Anonymkode: b4c13...5da 7
Jessic_a Skrevet 23. februar 2021 #9 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så heldig barna dine er! De har en ekstra voksen person i livet sitt som viser interesse og vil ha kontakt med de. Hun vil aldri kunne ta din plass, men hun vil kunne være positivt for barna å ha i livet sitt. Så lenge hun sender hyggelige/morsomme/vanlige sms eller snap og barna ikke sier noe på det så må ikke du trykke dine følelser om dette over på barna. Ikke ødelegg dette som bare er positivt. Anonymkode: b4c13...5da Det tenker jeg også! Heldige barn og heldige bonusmor 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #10 Skrevet 23. februar 2021 Føler det ligger en undertone her i at hun ønsker å markere seg i dine uker. Er det barnet selv som sier at hun får snap av stemor? Eller får du med deg alt hun gjør på tlf? Blir barnet plaget av dette? Jeg skjønner deg på mange måter. Her hadde far og jeg ekstremt dårlig forhold en periode og han ringte barna MYE i mine uker på facetime. For så i ettertid fortelle meg hvor jævlig huset så ut og at han skammet seg over å ha vært sammen med meg, at jeg ikke hadde boevne, at jeg ikke kunne ha barna boende i en sånn svinesti osv. Og da var det ikke en gang særlig rotete. Noen leker på gulvet og et glass på bordet osv. Men han brukte altså kontakten med ungene til å fortsette å kontrollere meg og trykke meg ned. Spurte ut ungene om absolutt alt de gjorde og jeg gjorde, hva jeg hadde sagt osv for så å bruke det mot meg. Hvis det er sånn hos deg TS så må det vere lov å si at barnet får ta en pause fra snap når det er hos deg. Det går også an å si til stemor at ungene må få ro når de er hos deg og at de kan ta kontakt med henne dersom de savner henne. Anonymkode: 9d05f...cae 3
calavi Skrevet 23. februar 2021 #11 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva gjør man når barnas stemor stadig sender snap/sms til barna? Kan gå 3timer fra barna kommer hjem fra pappauke, før hun sender første snap med "savner deg allerede". I løpet av ei mammauke, kan barna motta mellom 4-8 snap/sms. Av og til ringer hun i tillegg, gjerne fra fars nummer. Far tar aldri kontakt med barna i mammaukene. Dette er litt "overkill" for min del, da jeg føler vi får lite fred de dagene barna og jeg har sammen. Kan jeg blokkere damen fra barnas snap? Vi har IKKE et ok forhold oss voksne imellom, da vi har vært x antall runder i retten. Anonymkode: b4a13...ab6 4-8 snaps/sms i løpet av en uke og noen telefonsamtaler høres langt fra overkill ut? Jeg reagerer mer på at far ikke tar kontakt i det hele tatt. Hvorfor ikke fokusere på det positive ved stemor i stedet for å analysere og føle så veldig på det. Dette går vel ikke ut over deg i noe stor grad, så hvorfor blokkere stemor av den grunn? Det vil kun føre til dårlig stemning og økt konfliktnivå, noe som virkelig ikke gagner barna. 2
Kenelz Skrevet 23. februar 2021 #12 Skrevet 23. februar 2021 (endret) Stemor her! Selv jeg synes det blir en overkill om en person (foreldre også) skal spamme telefonen med meldinger, spesielt når man ikke har samværs uke. kommer også an på barnet: Blir barnet sutrete/lei seg/påvirket negativt så skal man være bra forsiktig med å sende «savner deg» meldinger. Men det skal være lov å sende koselige meldinger/snaps, men med måte. Edit: 4 «vanlige» meldinger/snaps i uken er ikke overkill når barnet har eget mobiltelefon. Endret 23. februar 2021 av Kenelz
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #13 Skrevet 23. februar 2021 Vær så snill og ikke ødelegg ett godt forhold mellom stemor og barna. Mamma og Pappa hatet fjeset på hverandre, pappa ville helst ikke ha noe med oss barna og gjøre. Men stemor stod opp og behandlet oss som sine egne! Mamma har alltid sagt at hun er glad stemor kom inn i livet til pappa ellers ville vi ikke hatt noe særlig kontakt. Var alltid stemor som tok oss på shopping, lagde mat, brukte tid med oss og pyntet oss osv (følte oss alltid godt behandlet av henne). Den dag idag (alle barna voksne) har pappa skjerpet seg, vi har veldig godt forhold med stemor (bonusmamma min), og mamma og pappa er ikke lengre bitre fiender som før. Verdsett en god stemor, tenk at hun behandler barna dine godt, det er veldig godt for barna å ha en ekstra voksen som elsker dem ❤ Anonymkode: 387bc...7c5 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. februar 2021 #14 Skrevet 24. februar 2021 Hvorfor plager det deg? Om barnet synes det er fint så er det det eneste som betyr noe. Det er jo flott at de har en så sterk relasjon.
exictence Skrevet 24. februar 2021 #15 Skrevet 24. februar 2021 NymeriaRhoynar skrev (14 timer siden): Hva synes barna dine om dette ? Det tenkte jeg og. Det er vel det som teller hva de synes.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #16 Skrevet 24. februar 2021 Det er jo DU som plages av det, ikke barna. Det er dine behov for fred som snakker. Ikke barnas. Anonymkode: af9a1...2dd
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #17 Skrevet 24. februar 2021 Bare hold et øye med telefonen, og slett så mye som mulig. Anonymkode: ba50c...4c9 1
Hengebuksvinet Skrevet 24. februar 2021 #18 Skrevet 24. februar 2021 Jeg har lite tro på å nekte henne å sende snap. Her hadde vi litt motsatt problem. Mor ringte og ga ungen dårlig samvittighet. Fordi stakkars mor var hjemme alene. Har ikke tall på hvor mange ferier vi hadde, der vi måtte ta en lang prat om at mor/far har det ok også når barna er borte en liten tur. Så jeg tenker, med litt fartstid. La henne sende snap, så lenge det ikke går i stakkar meg og far. 1-2 telefoner på en uke høres heller ikke ille ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå