Gå til innhold

Har du brukt oppvaskmaskinRENS? Hvilken er bra?

Million

Anbefalte innlegg

Jeg har en oppvaskmaskin jeg aldri har renset. Jeg er pinlig nøye med å skylle all oppvasken veldig godt før noe settes inn, så det er aldri noe å finne i filteret når jeg sjekker. Ingen matrester og fett etc. igjen på ting som settes inn der.

Den fungerer helt fint, ikke noe problemer som jeg vet om, men jeg leste at man bør rense den med en egen type oppvaskmaskinrens en gang i blant. 

Det er en del kalk i vannet her jeg bor, tror jeg, så det kanskje er på tide å rense maskinen nå. Har bodd her i fire år, og ikke kjørt noe rens på den tiden.

Hvilken rens bruker du og hvilken er du fornøyd med? Eller.... er det strengt tatt nødvendig med maskinrens av oppvaskmaskiner? Er det noe produsentene bare har funnet på, eller er det nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg har tenkt at dette var noe de fant på for å selge mer.

Men så kjøpte jeg altså den maskinen jeg har nå og den varsler om at den vil renses. Så da har jeg gjort det likevel. Jeg har kun brukt Zalo sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddik. Det fungerer utmerket, er billig og miljøvennlig.

Anonymkode: 287c9...739

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (12 minutter siden):

Jeg har tenkt at dette var noe de fant på for å selge mer.

Men så kjøpte jeg altså den maskinen jeg har nå og den varsler om at den vil renses. Så da har jeg gjort det likevel. Jeg har kun brukt Zalo sin.

Takk for tipset. Skal se etter den i butikken i morgen. Har sett at Zalo har kommet med oppvasktabletter, men jeg bruker løst pulver (det er mer effektivt under vask, iflg testene jeg har lest) så derfor har jeg ikke kjøpt oppvasktablettene derfra. Men maskinrensen kan jeg teste ut, om de har den på Kiwi eller Rema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Million skrev (2 minutter siden):

Takk for tipset. Skal se etter den i butikken i morgen. Har sett at Zalo har kommet med oppvasktabletter, men jeg bruker løst pulver (det er mer effektivt under vask, iflg testene jeg har lest) så derfor har jeg ikke kjøpt oppvasktablettene derfra. Men maskinrensen kan jeg teste ut, om de har den på Kiwi eller Rema.

Oppvasktablettene til Zalo fikk juling i en test av forskjellige midler, der Klar vant. Derfor bruker jeg nå Klar sine tabletter. Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i tabletter - men disse er uten plastforpakning direkte i en pappeske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eddik her også. Både i oppvaskmaskin og vaskemaskin. 

Anonymkode: 86578...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt både Finish og Sun, og er like fornøyd med begge.  

Men la merke til at du ikke nevnte noe om rengjøring av delene i oppvaskmaskinen.  Du må løfte opp filteret, ta delene fra hverandre og gjøre det rent i rennende, varmt vann i blant.  Det samme gjør du med dysene.  Løft rotorvingene opp og skyll.  Dysene er de små hullene, og der kan det lett legge seg fett o.l.  

Det holder ikke å bare gjøre rent med middel!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare kjørt maskinen tom med vanlig tablett. Har funket strålende.

Anonymkode: f9097...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...