Gå til innhold

Eggløsning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og samboer har bestemt oss for å begynne prøvingen! Jeg har pcos, og har hatt en del problemer med blødninger pga. dette. Har heller ikke eggløsning.  
Har nå startet opp med Primolut og Letrozol. Tatt første tabletten med Letrozol i dag, så er ferdig på lørdag:) 

Men lurer på når ca. kommer eggløsning etter letrozol-«kuren» er ferdig? 

Har også bestilt eggløsningstester i dag, så jeg kan følge med på om/når jeg får eggløsning :) 

Setter pris på alle svar! :)

Anonymkode: e22d0...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at den kunne komme alt fra CD10 til CD20😅 Ikke så lett å spå. Så vi bare passet på å legge inn aksjer jevnlig i den perioden. For min del så har jeg aldri fått utslag på LH-test før, men fikk det fra dag 13/14 eller deromkring (men aldri så sterke som de "skal" være for å være positive). Noen med PCOS får alltid litt utslag, så dette er litt vrient noen ganger. Sammen med andre tegn (slim etc.) så tror jeg EL ble dag 16 eller 17. Ble gravid.

Husk at EL-test ikke kan bekrefte eggløsning helt sikkert, den bare indikerer at kroppen prøver. Jeg fikk beskjed om å ta blodprøve av progesteron på syklusdag ca. 22/23.

Jo, én ting til: enkel dose gav ikke eggløsning men gyn ba meg ta dobbel neste syklus, det funka :) Så vær forberedt på at det kan ta noen runder, men det kan også klaffe fort🤷‍♀️ Lykke til!😁

Anonymkode: 93712...850

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fasitsvar da man er forskjellige. Men jeg kan svare for min egen del. Jeg tok letrozol for første gang i november, og mitt "regnskap" har vært sånn:

Enkel letrozol: EL CD 16
Enkel letrozol: EL CD 23
Dobbel letrozol: EL CD 15
Dobbel letrozol: EL CD 14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her😅 ikm idag og negativ test, mensen ikke heeelt igang men kommer nok ila dagen kjenner jeg syklusen min rett😊 går da inn i PP6. Har til nå ikke brukt eltest men vi er aktiv. Er førstegangsprøvere. Har nå lyst å kjøpe inn eltester. Mitt spørsmål er; vet dere om elslim kommer under el, før el eller etter el?😅

Anonymkode: ae251...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...