Gå til innhold

Selge bunad


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Hei

Har endelig bestemt meg for å selge min grønne nordlandsbunad, men aner ikke hva som er pris for brukte bunader? Den er veldig pent brodert og kun brukt en håndfull ganger. Bunaden selges med sølv, veske, forkle og sjal, men ikke skjorte.

Noen som vet hva jeg bør regne med å få for den? Har sjekket prisene på finn.no, men synes de varierer veldig og ikke vet jeg hvor mye jeg må trekke fra for manglene skjorte heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hadde hørt på Husfliden jeg, tipper de har peiling på slikt der. Kanskje har de folk som har vært innom der og spurt etter brukte bunader også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde hørt på Husfliden jeg, tipper de har peiling på slikt der. Kanskje har de folk som har vært innom der og spurt etter brukte bunader også

Tenkte akkurat det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukt er brukt. Halv pris.

Ps) Ikke for at jeg har noe med det, men vil du ikke angre på salg?

Halv pris ja. Kanskje litt mindre pga manglende skjorte?

Hvorfor skal hun angre på å selge et kløende, stikkende, varmt og tungt plagg som stort sett bare tar opp plass i skapet? Solgte min dagen etter konfen og dro på tur til London.

Glimrende tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Skal sjekke hos Husfliden. Håper de er hjelpsomme... ;) Men mange sier halv pris av ny pris, men hva er ny pris på nordlandsbunad med sølv da??

Og for de som lurer så har jeg ikke brukt bunaden min på 12-13 år! Den har hengt i skapet og innimellom blitt brukt av andre. Jeg er absolutt ikke et bunadmenneske., så jeg ser på dette som en absolutt fornuftig avgjørelse å ta. I tillegg er bunaden for liten! Det å skreddersy et så kostbart plagg til en 14-åring uten å ta hensyn til at de kan vokse mye i årene etterpå, er jo helt vannvittig etter min mening... Og ja, bunaden min kan legges ut/ned, men ikke nok! Skal i grunne bli godt å bli kvitt den... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips. Skal sjekke hos Husfliden. Håper de er hjelpsomme... ;) Men mange sier halv pris av ny pris, men hva er ny pris på nordlandsbunad med sølv da??

Det får du også svar på på Husfliden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv pris ja. Kanskje litt mindre pga manglende skjorte?

Hvorfor skal hun angre på å selge et kløende, stikkende, varmt og tungt plagg som stort sett bare tar opp plass i skapet? Solgte min dagen etter konfen og dro på tur til London.

Glimrende tur.

Dagen etter konfirmasjonen? ja, jeg skulle vert din mor! Kan gjette på om du havnet i London ja......

Kansje i den alderen så betyr den ikke mye, men pengene frister mere. det kommer andre tider osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Skal sjekke hos Husfliden. Håper de er hjelpsomme... ;) Men mange sier halv pris av ny pris, men hva er ny pris på nordlandsbunad med sølv da??

Husfilden kan gi deg helt korrekt pris, men jeg har forsikret min budnad (blå nordlandsbunad m/sølv, skjorte og sko, ikke cape) til 25.000,- Dette utfra en prisliste jeg fikk hos husfliden for ca 4år siden. Usikker på om prisen har økt mye siden det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mettan_*

Ville tatt mer enn halv pris hvis jeg skulle solgt min beltestakk, men ville nok også tenkt på at en ev. kjøper sannsynligvis måtte ha betalt en del for omsying av bunaden.

Siden de aller fleste bunader er skreddersydde til en bestemt person må de som regel tilpasses for å sitte perfekt.

Lykke til med salget!

Og: Hvis du undersøker priser med Husfliden i Oslo, husk at de ligger over de lokale husflidsutsalgene i pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...