Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Fnuggolina
Skrevet

Jeg tenker du skal snakke med dem og spørre om det ligger noe mer bak her, og gi dem en sjanse.

Du virker litt nådeløs og bitter ja. 

Men om alt fortsetter i samme leia skjønner jeg jo valget - selv om jeg aldri hadde gjort det samme selv. 

Skrevet

Dette gir meg som frivillig barnløs, håp for fremtiden. Alt det gnålet om at folk får barn fordi "de vil ikke sitte alene når de blir gamle". 

Anonymkode: fc936...376

• Liker 44
Skrevet

Enig med Ulven her.

De overser deg glatt og kun tar kontakt når de har bruk for deg. Har de ikke bruk for så er det ingen hjelp å få.

Jeg mener du tenker rett her.

• Liker 35
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Jeg tenker det ligger alltid noe  bak om barna avviser foreldrene sine, du må ta en skikkelig prat med dem for å finne ut hva som ligger bak. 

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Det er ikke barnas skyld at de har blitt født, men siden de ble det, ble det ditt ansvar som mamma å ofre alt for de. Du kan ikke si til et lite barn at "nei, mamma gidder ikke stille opp på dugnaden med mindre du gjengjelder tjenesten for meg senere". 

Man ofrer seg for sin egen del, følelsen av å ha gitt de alt man kan og enda mer. Man skal gjøre dette for å gi de den beste oppveksten som det er mulig å ha. Alle barn fortjener det. 

Når det er sagt, så syns jeg uansett at det er merkelig oppførsel fra barna dine. Man klipper vel gresset for mammaen sin? Og selvsagt kjører man noen til sykehuset! Man stikker innom eller tar en telefon om noen blir syke. Dette er helt vanlig! Så må si jeg også hadde blitt dypt skuffet.

Det er ikke verre enn å ha kommunikasjon med dem. Ring dem og forklar at du er skuffet over deres manglende interesse for deg. Kanskje de har en annen oppfattelse av oppveksten sin enn det du har? Kanskje er det mye som foregår hos dem som de ikke vil plage deg med, men som opptar de mentalt? Spør og grav litt, ikke pek finger, men spør oppriktig om det er noen grunn til at de ikke har lyst til å komme, eller ikke vil stille opp. Ikke nevn arv. Du får ingen svar om du ikke spør. 

Anonymkode: 11e95...c17

• Liker 36
Skrevet

Først må jeg si at jeg fikk helt vondt da jeg leste dette.

Heldigvis så ser det jo ut som at du har litt kontakt med barnebarna dine. Hae du tenkt litt over om kansje du om noen år ønsker at dine barnebarn skal få litt fra deg feks? 

• Liker 28
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke barnas skyld at de har blitt født, men siden de ble det, ble det ditt ansvar som mamma å ofre alt for de. Du kan ikke si til et lite barn at "nei, mamma gidder ikke stille opp på dugnaden med mindre du gjengjelder tjenesten for meg senere". 

Det er da overhodet ikke det TS skriver her heller! Barna til TS er voksne mennesker og du har ingen grunn til å anta at de ikke fikk det de trengte eller å insinuere at TS ikke har "giddet" å stille opp. 

Forstår ikke hvorfor du kommer med en leksjon om oppdragelse når det er snakk om menn på over 30.

• Liker 26
Skrevet

M71 skrev (11 minutter siden):

Enig med Ulven her.

De overser deg glatt og kun tar kontakt når de har bruk for deg. Har de ikke bruk for så er det ingen hjelp å få.

Jeg mener du tenker rett her.

Jepp. Du har rett, ts

Anonymkode: 8d191...19c

• Liker 9
Skrevet

Jeg tror kanskje ikke det kun er barna dine som er krevende her.  Gå og prat med noen profesjonelle om følelsene dine, vær åpen og gå i deg selv også, istedenfor å kun skylde på barna da det finnes flere sider av en sak. Prat også med barna dine, forklar at du føler deg avvist og spør hva du kan gjøre for at dere får et bedre forhold. Vis også respekt og forståelse for at de nå er voksne og har egen familie.  Det å true med arvekortet er ingen god ide.

Anonymkode: 94427...b97

• Liker 23
Skrevet

Din sønn er din sønn til han får seg en viv

Din datter er din datter hele sitt liv

Anonymkode: 23cb2...980

• Liker 32
Skrevet

Snakk med dem. Fortell dem hvordan du føler. Vær åpen og ta i mitt hva dem kommer med selv om det kan være vondt. Så kan du vurdere når du har mer informasjon. Uten å true om å gjøre arveløs, men mer undrende tilnærming. Åpen for egne feil og deres oppfattelser. 

For det er graverende hva du beskriver. Og det er ikke normalt å være så lite støttende, selv overfor familierelasjoner man ikke liker.

Så graverende at jeg som flere mistenker at de to sidene av samme sak spriker. 

Anonymkode: 3dbc0...41b

• Liker 18
Skrevet

Man får aldri gjen det man investerer i barna sine. Jeg forstår at du forventer noe igjen, men sønnene dine hadde ingen forutsetning til å forstå hvor mye du mener at du har ofret for dem da de var små og videre i oppveksten. Som i alle sosiale relasjoner kreves det, også i denne, kommunikasjon, og det virker som du ikke har det med dine sønner. Har du snakket med dem hva du forventer av dem? Bortsett fra å be dem kjøre deg til sykehuset? Vet de at du forventer å få blomster? Det er faktisk ikke normalt at to sønner er så avvisende ovenfor sin mor, så her er det noe som ikke stemmer.

Utover det, så må du selvsagt få gjøre hva du vil med dine verdier. Arveløse kan du ikke gjøre dem, men å bruke opp alt før du dør kan du selvsagt prøve på. Nå er det også slik, at det er ingen som vet når ens siste dag kommer, så mulig du bør selge huset med en gang for å være sikker.

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Snakk med dem. Fortell dem hvordan du føler. Vær åpen og ta i mitt hva dem kommer med selv om det kan være vondt. Så kan du vurdere når du har mer informasjon. Uten å true om å gjøre arveløs, men mer undrende tilnærming. Åpen for egne feil og deres oppfattelser. 

For det er graverende hva du beskriver. Og det er ikke normalt å være så lite støttende, selv overfor familierelasjoner man ikke liker.

Så graverende at jeg som flere mistenker at de to sidene av samme sak spriker. 

Anonymkode: 3dbc0...41b

Enig i at det kan høres ut som det er to sider her, men samtidig, som andre også påpeker; hvorfor er det da greit å bruke henne som barnevakt? Bryr de i så fall seg så lite om sine egne barn at de vil utsette dem for det samme, mens de selv ikke orker å treffe sin egen mor?

Anonymkode: 9c3d0...183

• Liker 30
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror kanskje ikke det kun er barna dine som er krevende her.  Gå og prat med noen profesjonelle om følelsene dine, vær åpen og gå i deg selv også, istedenfor å kun skylde på barna da det finnes flere sider av en sak. Prat også med barna dine, forklar at du føler deg avvist og spør hva du kan gjøre for at dere får et bedre forhold. Vis også respekt og forståelse for at de nå er voksne og har egen familie.  Det å true med arvekortet er ingen god ide.

Anonymkode: 94427...b97

Det finnes alltid flere sider av en sak, men hvis TS har vært en så dårlig mor som enkelte her antyder, ville vel det mest naturlige for sønnene være å ta avstand fullt og helt? Ikke be om økonomiske tjenester og barnevakt fra en mor som antydes å være en elendig mor og den som er skyld i den dårlige relasjonen? 

• Liker 38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...