Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er andregangs gravid (dog 9 år siden sist) i uke 18, og har de siste dagene hatt veldig mye kynnere. Synes magen stort sett alltid er steinhard. Er dette normalt eller burde jeg kontakte jordmor?

Anonymkode: 32393...10b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke normalt,  kontakt føden

Anonymkode: 6d506...3b9

Skrevet

Man kontakter ikke føden i uke 18. Det er vanlig med mer kynnere i andre og seinere svangerskap, men det høres lurt ut å ta opp med jordmor om du er usikker! Du skal kanskje ha OUL snart også? 

Anonymkode: c6540...662

• Liker 1
Skrevet

Kan nevnes at jeg har fått påvist uvi, men startet med antibiotika igår. Kan dette spille inn? Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan nevnes at jeg har fått påvist uvi, men startet med antibiotika igår. Kan dette spille inn? Ts

Uvi spiller absolutt inn på kynnere! Bør nok gå over hvis du får medisin. Ellers ville jeg vurdert en ukes sykemelding eller to. 

Selv hadde jeg av en eller annen grunn myyye kynnere rundt uke 16 tror jeg det var. Magen var hard og vond. Jeg sto mye og stresset på jobb. Legen sykemeldte meg i ca 10 dager tror jeg det var, og etter det fikk jeg mer tilrettelagte dager med en hvilepause midt på dagen. Da fikk jeg legge meg ned på sofaen og ha beina høyt. Det hjalp!

Skrevet

Kynnerene i seg selv er ikke farlige, men det kan være et symptom på UVI som ikke er helt bra å gå med i lengden. Fint at du fant ut av det og har fått medisin. Det kommer nok til å bli bedre framover, men du kan jo evt sende en konsultasjonsmelding til legen din som skrev ut medisinen og påpeke hvor gale det er, og spør om du bør komme inn på kontroll hvis du ikke ønsker å vente til medisinen virker. Men jeg tror absolutt at det kommer til å gi seg når du får medisin.

Anonymkode: 8a3dc...bda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...