Gå til innhold

Er ditt boligområde en labyrint? At man roter seg bort hvis man ikke er kjent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

F eks Høyenhall, Fornebu, Røa. 

Anonymkode: f1d01...235

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg rotet meg bort i eget nabolag en gang. Hadde bodd der en stund, men ikke gått særlig med tur i nærområdet. Bor på Holmlia. Rotet meg bort mellom et nettverk av rekkehus og lavblokker. 

Anonymkode: a07ab...f55

• Liker 1
Skrevet

Ikke akkurat labyrint, men det ble litt lettere å finne fram etter at vi fikk gatenavn og husnummer her på bygda også. Enklere å oppgi adresse til noen enn å forklare at det er det hvite huset nedenfor det gule ved siden av den grå murbygningen.

Anonymkode: f743f...915

Skrevet (endret)

Nei, det vil jeg ikke si. De som er så dumme at de ikke ser at de er på vei inn i skogen får ta det på egen kappe, men de har jeg ikke møtt på. Enda. 

Edit. er åpent her, med friområder og skilt. 

Endret av Jytte
  • Liker 1
Skrevet

Norske boligområder er preget av kaos og vilkårlighet. Vi skulle hatt det som i USA, hvor boligområder er preget av ORDEN, STRUKTUR og PLANLEGGING.

jpeg

Anonymkode: c5783...dcc

• Liker 4
Skrevet

Ja. Jeg har bodd her i femten år, men må fortsatt bruke gps om jeg skal ukjent sted. 

Anonymkode: 7983d...981

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Norske boligområder er preget av kaos og vilkårlighet. Vi skulle hatt det som i USA, hvor boligområder er preget av ORDEN, STRUKTUR og PLANLEGGING.

jpeg

Nydelig! 

Skrevet

Hvordan klarer du å rote deg bort på Høyenhall?😅

Men nei, ganske oversiktlig her jeg bor. Kan si "innerst i blindveien", så finner de fleste frem uten problem.

Anonymkode: ec7ff...6bc

Skrevet

Jeg vokste opp på et lite sted, vi hadde én vei, og alle bodde langsmed den. Jeg slet litt når vi var på besøk i mer folksomme strøk. 😅

I dag bor jeg i utkanten av en by, jeg kan surre litt i noen av småveiene, men kommer meg stort sett i riktig retning. Smarttelefoner med trim-apper har vært en velsignelse, da kan jeg surre rundt omkring når jeg går tur, og etterpå sette meg ned og se på kartet hvor jeg egentlig har vært. :P

Anonymkode: bc867...838

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

jpeg

Dette gir meg gysninger. Her hadde jeg i alle fall slitt med å finne fram til rett hus. Takke meg til noen krongleveier og hus med særpreg.

Anonymkode: bc867...838

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

jpeg

Grunnen til at man går seg bort er jo ofte at alt ser til forveksling likt ut og det gjør det ikke her mener du? :ler:

• Liker 3
Skrevet

Nja labyrint er det ikke, men det er 1 gateadresse som består av ganske mange blokker, og nummerene er ikke i logisk rekkefølge slik blokkene er plassert (er også nummer fra 20 til 100 med en del manglende nummer imellom), så kan være vanskelig å finne frem til rett nummer om du ikke kjenner det litt rare systemet (det er et slags system i galskapen)

Anonymkode: 7b301...1bc

Skrevet

Ja om man kjører bil. Til fots er det enkelt. 

Skrevet

Bergen sentrum! Mistet rett og slett retningssansen en sen kveld😅

Skrevet

Hehe, litt, ja. Med GPS finner man lettere fram. Forrige sted vi bodde førte GPS et sted ca 200m unna, så det var ikke besøkvennlig for å si det sånt 😄 Ganske gjemt og kronglete å finne fram. Måtte ofte gi veiledning på telefon til diverse som skulle levere ting, nettopp fordi GPS viste feil. Plutselig ringer de at de står foran boligen, men det er ingen der for de er 200m unna 😄

Gjest Timeplan
Skrevet

Altså, jeg har gått meg vill på Byåsen en gang, så det skal ikke så mye til. Men da var jeg rimelig full.

Nå bor jeg midt i sentrum, så de fleste finner veien hit uten problemer.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jpeg

Depressivt og monotont.

Endret av Kågebruker
Skrevet

Nei mitt boligområde er ikke som en labyrint. 

Skrevet

Haha ja absolutt. Gikk feil et par ganger de første ukene på vei hjem etter å ha gått tur i området for å gjøre meg kjent. Alle hus er like. Har lært meg veien nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...