Gå til innhold

Vi kjøpte 2 frysebokser energimerket A+...hvorfor følger det med et klistremerke med F?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge klistremerkene kommer fra samme fryser, og det står at energimerkingen endrer seg fra 1. mars. Det står ikke forklart hvorfor det er to vidt forskjellige forbrukstall på denne...noen som kan dette, forstår, og kan hjelpe meg å forstå?

IMG_20210223_132647.thumb.png.20efb963e4eb9f59927188cd2aa89707.png

Anonymkode: 9564f...6e7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi energimerkingen endrer seg med tiden etterhvert som teknologien blir bedre. Det vil si at hvis du kjøpte noe som var A+++ for 10 år siden, så er det kanskje bare B idag fordi teknologien har blitt bedre.

Det energimerket som er A+ er fra 2010, det som er F er fra 2019.

Anonymkode: a8355...6e8

• Liker 6
Skrevet

Jeg vil egentlig si at det er lureri. 

Anonymkode: f47ab...0ab

• Liker 6
Skrevet

A+ på muntlig under handlingen, F på skriftlig siden du ikke leste deg opp på produktet.

Anonymkode: 74b9b...fc5

• Liker 1
Skrevet

Som sagt, for å slippe å ende opp med karakter A++++++++++++++ har de gjort om på skalaen og de har endret på måten de beregner årsforbruket av strøm. 

Den nye karakten er F og mer realistisk årsforbruk er 209 kWh. 

Anonymkode: 1e112...1fb

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser at skalaen er endret og skriver det også i innlegget over. Men hvorfor et ulikt årsforbruk?

Vi bestilte alle disse varene i desember og de var kun merket med A+. Sjekket kjøleskapet nå, og det står fortsatt merket slik:

Screenshot_20210223-142553_Opera.thumb.jpg.6a224cf2d5e13c092bcce6974e5d08c5.jpg

Hvordan kan det ha seg at hver eneste gang jeg handler på Elkjøp, så ender jeg opp med å være misfornøyd? Får lære av det snart...

• Liker 2
Skrevet

Man får jo hva man betaler for. Det merke der er jo ikke akkurat kvalitet.

Anonymkode: 36662...14d

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som villedende markedsføring. Dette hadde jeg meldt fra om.

Anonymkode: 1a69d...136

• Liker 4
Skrevet

A+ er etter nåværende skala, ny skala vil være gjeldende fra 01.03.2021. Iht. ny skala vil produktet være energimerka med F. Butikkene får ikke markedsføre med den nye merkinga før denne datoen.

Anonymkode: 464ac...2b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

A+ er etter nåværende skala, ny skala vil være gjeldende fra 01.03.2021. Iht. ny skala vil produktet være energimerka med F. Butikkene får ikke markedsføre med den nye merkinga før denne datoen.

Anonymkode: 464ac...2b9

Ikke markedsføre, men opplyse tydelig hadde vært den korrekte fremgangsmåten, spør du meg.

Hva er galt med Logik? Vi skifter ut to 40 år gamle frysebokser og ett 15 år gammelt kjøleskap. Forresten også en 25 år gammel mikro som ryker ut.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...