Gå til innhold

Spisebord i eik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Stilte spørsmål om spisebord på et bilde. Vi trenger nytt spisebord, og jeg har lyst til å kjøpe et i bedre kvalitet. Nåværende kjøpte vi på Bohus eller Skeidar, og det er bare litt finér på toppen. Da det ble utsatt for fukt, sprakk det opp og det går ikke an å pusse det ned.

Jeg vet at eikebord også kan bli stygt, men da går det gjerne an å pusse det ned, olje det på ny osv. Har en snart 15 år gammel benkeplate som vi har gjort det med. Når vi fikser den opp er den god som ny.

Så er spørsmålet mitt: Hvor kan man få tak i et fint spisebord i eik eller delvis eik som har god kvalitet, men ikke koster 65.000? Regner med å gi litt, men ikke så mye som en liten bruktbil 😄 Ønsker oss et som ikke er typisk trendy akkurat nå, men som vi kan ha resten av livet. Helst litt nett, ikke altfor tykke bein og «tunge» detaljer.

Takk for tips 😊

Anonymkode: ff7e6...7c0

Skrevet

Enig med posteren over her, ville sett på noe fra Carl Hansen.

Anonymkode: e9a35...698

Skrevet

Sjekk ut Vannerup som Møbelringen fører (http://www.vannerup.dk/). Nettsida ser litt kjip ut, men Møbelringen har ei brosjyre der ein kan 'designe' sitt eige bord basert på tre-art, plateform, platestørrelse, ileggsplater og bein. Vi fekk eit tidlaust bord i massiv eik med to ileggsplater til ca 10 000, og er veldig fornøgde med handverket og kvaliteten - dette skal vi ha leeenge.  

Elles er jo borda frå Skovby veldig fine, og til ein ganske overkommeleg pris. Generelt er danskane gode på dette :) 

• Liker 1
Skrevet

Woodstory fra Møbelringen. Der kan du bestille på mål, med benkeplate i tresort av eget ønske og flere forskjellige bein. 

• Liker 1
Skrevet

Vi lagde bord selv, med eikebenkeplater og bein fra Hay. Elsker det! 

Anonymkode: dc4d3...7f5

Skrevet

Jeg har et hvitoljet eikebord i heltre fra Skovby, kjøpt på Bohus. Er utrolig fornøyd med det, har med flere illeggsplater så lett å endre str etter hvor mange som skal sitte til bords. 

Anonymkode: 6ea9a...5db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...