Gå til innhold

Spørsmål om stillingsprosent og arbeidstid....Forstår ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne i ny jobb, 50% stilling. Full stilling der er 37,5 timer i uken. 

Når jeg deler 37,5 t på 2, får jeg jo 18, 75.....

Men hva betyr de "75"? er det det samme som 45 minutter....? 

Slik jeg ser det, i en 3 dagers jobb, så skal jeg jobbe 6 timer og 15 minutter? eller blir dette feil? Sammenlagt blir jo det 18 t og 45 minutter.....Jeg forstår ikke "75"....Kan noen forklare?

Anonymkode: 32c0e...ac5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pause blir i tilleg dersom den er ubetalt. 0.75 er 45 minutter ja. Men er alle vaktene dine like lange?

Anonymkode: cd6a5...48f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal begynne i ny jobb, 50% stilling. Full stilling der er 37,5 timer i uken. 

Når jeg deler 37,5 t på 2, får jeg jo 18, 75.....

Men hva betyr de "75"? er det det samme som 45 minutter....? 

Slik jeg ser det, i en 3 dagers jobb, så skal jeg jobbe 6 timer og 15 minutter? eller blir dette feil? Sammenlagt blir jo det 18 t og 45 minutter.....Jeg forstår ikke "75"....Kan noen forklare?

Hos oss betyr dette at du i praksis jobber 3 fulle dager en uke, 2 fulle dager neste osv :)

• Liker 1
Skrevet

Du tenker riktig. 0,75 er det samme som 75%. 75% av 60 (minutter) er 45 (minutter). Skal det spres likt over 3 dager blir det 6 timer og 15 min.

Men de timene kan spres annerledes, f.eks 3 fulle dager én uke og 2 fulle dager den neste. Eller halv dag 5 dager i uka, men det er dårlig gjort da. 

Anonymkode: 019a7...442

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Pause blir i tilleg dersom den er ubetalt. 0.75 er 45 minutter ja. Men er alle vaktene dine like lange?

Anonymkode: cd6a5...48f

Studentfrue skrev (2 minutter siden):

Hos oss betyr dette at du i praksis jobber 3 fulle dager en uke, 2 fulle dager neste osv :)

Ja alle vakter er like lange. De andre jobber 8-15.30, og jeg hadde håpet jobbe fra 8.45 - 15. Blir det riktig? jeg skal ikke jobbe 3 fulle/2 fulle...pga alene med barn trenger jeg å ha litt senere oppstart på morgenene :) 

Tusen takk for svar. Godt å høre at 0.75 var det samme som 45 minutter....

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja alle vakter er like lange. De andre jobber 8-15.30, og jeg hadde håpet jobbe fra 8.45 - 15. Blir det riktig? jeg skal ikke jobbe 3 fulle/2 fulle...pga alene med barn trenger jeg å ha litt senere oppstart på morgenene :) 

Har dere kjernetid? Ellers betyr det i praksis 45 minutter mindre hver dag ja, så om du får dette på morgenen er noe som må avtales med arbeidsgiver :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du tenker riktig. 0,75 er det samme som 75%. 75% av 60 (minutter) er 45 (minutter). Skal det spres likt over 3 dager blir det 6 timer og 15 min.

Men de timene kan spres annerledes, f.eks 3 fulle dager én uke og 2 fulle dager den neste. Eller halv dag 5 dager i uka, men det er dårlig gjort da. 

Takk takk! Det optimale for meg er 2 dager ene uken og 3 den andre, men jeg kan ikke pga barn som skal kjøres til barnehage/skole....dessverre. Så dermed blir det heller 3 korte. Det betyr at jeg kan jobbe slik jeg også ønsker da 8.45 - 15.00....Det er en fin arbeidstid :)

Takk for svar!

• Liker 1
Skrevet
Studentfrue skrev (Akkurat nå):

Har dere kjernetid? Ellers betyr det i praksis 45 minutter mindre hver dag ja, så om du får dette på morgenen er noe som må avtales med arbeidsgiver :)

Kjernetid fra 9-14....så da kan jeg komme 8.45  :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber 0830 - 14.30 3 dager i uken i en 50% stilling. I mitt hode blir 8.45 - 15.00 15 min for lenge, eller? 

Anonymkode: 2ce76...81e

Skrevet

...18,75 timer, 18 timer og 45 minutter, med mindre arbeidet kommer inn under definisjon for skiftarbeid. I så fall skal det være 17,5 timer (skiftarbeidsuke er 35 timer) hvis ikke annet er definert i avtaler.

Eller det kan også være definert slik at du skal gjøre halvparten av arbeidet de som er på 100% gjør.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har dere betalt pause? Så digg 🤗 Det kan du gjøre da ja, jobbe fra 8.45 - 15.00 om du styrer dette selv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...