Gå til innhold

Påskeegg fra Freia - mindre krem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble dritskuffa. Synes de var stive i pris fra før, nå er de ikke lenger verdt pengene for min del. 

Anonymkode: d0dba...46f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vanlige t-skjeer blir for store synes jeg. Jeg er også veldig skuffet over eggene nå :( Lite krem og mangel på skje, jeg tror ikke jeg blir å kjøpe flere pakker. 

Anonymkode: 5760a...ab5

Like greit at du ikke kjøper det, de inneholder palmeolje som har alvorlige konsekvenser for regnskog.

Anonymkode: cc54f...6be

Skrevet
Ullvott skrev (22 minutter siden):

Har de mer sjokolade og mindre av den hvite kremen i år? Det er jo supre nyheter. :)❤️  Jeg gleder meg til å smake dem i år! Det er jo ikke melkekremen som er det beste ved disse eggene. At det virkelig fantes noen som brukte de derre skjeene kunne jeg forresten ikke i min villeste fantasi forestille meg. De skjeene har trolig vært unødvendig søppel for 90% av oss. Selv graver jeg ikke ut kremen i det hele tatt. Jeg spiser den bitvis sammen med sjokoladen. 

Jo det er helt klart melkekremen som er best! Hvis ikke man er så glad i den, er det ikke da like greit å kjøpe vanlig melkesjokolade? 😅🤔

Anonymkode: 65471...e8d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Like greit at du ikke kjøper det, de inneholder palmeolje som har alvorlige konsekvenser for regnskog.

Hva har vel litt hverdagsluksus her og nå å si for folk flest når de slipper å tenke på fremtiden? Folk er så egosistiske! Støtter en industri som ødelegger regnskogen. Skjemmes av at folk ikke er mer opplyst!

Anonymkode: e53a7...bdc

Skrevet

Hva?! Har de fjernet de små skjeene?!! Halve gleden er jo å grave ut kremen med de små skjeene! 😱😱😱 
Og mindre krem.... nei fy. 

Anonymkode: a7808...c0c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva har vel litt hverdagsluksus her og nå å si for folk flest når de slipper å tenke på fremtiden? Folk er så egosistiske! Støtter en industri som ødelegger regnskogen. Skjemmes av at folk ikke er mer opplyst!

Spiser du laks fra butikken? Det er oppdrettslaks som bidrar til å ødelegge miljøet i fjordene. Spiser du avokado? I så fall bidrar du til vannmangel i Latin-Amerika. Tunfisk? Den fanges av asiatere som jobber som slaver på store fangstskip. For ikke å snakke om all mat som er importert med forurensende trafikk. Sånn kan man fortsette på de fleste matvarer. Med mindre maten er grodd hos din lokale øko-bonde, er det som regel alltid uetiske produksjonsmåter som ligger bak. 

Anonymkode: 7abd4...0f3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Spiser du laks fra butikken? Det er oppdrettslaks som bidrar til å ødelegge miljøet i fjordene. Spiser du avokado? I så fall bidrar du til vannmangel i Latin-Amerika. Tunfisk? Den fanges av asiatere som jobber som slaver på store fangstskip. For ikke å snakke om all mat som er importert med forurensende trafikk. Sånn kan man fortsette på de fleste matvarer. Med mindre maten er grodd hos din lokale øko-bonde, er det som regel alltid uetiske produksjonsmåter som ligger bak. 

Anonymkode: 7abd4...0f3

Nettopp! For ikke å snakke om reising, klær - og sminkeproduksjon. De aller fleste vil komme i konflikt ved forbruk på et eller annet tidspunkt. 

Anonymkode: 65471...e8d

• Liker 3
Skrevet
On 2/23/2021 at 6:16 PM, AnonymBruker said:

On 2/23/2021 at 6:37 PM, AnonymBruker said:

Så unyansert er det faktisk ikke. All palmeolje er ikke automatisk verre enn alternativet. Det er ikke et mål at palmeolje skal elimineres fullstendig, da vil dyrere og mer miljøfiendtlige alternativer måtte overta. 

Anonymkode: 06a68...b81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...