AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #61 Skrevet 23. februar 2021 Kompisen til mannen min brant seg på peisen og mangler en halv finger. På 80-tallet. Just sayin. Anonymkode: 57479...417
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #62 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Problemet er jo at barn som ikke lærer å være forsiktige rundt ovner fordi det aldri fyres hjemme eller det er peisgrind der fort kan brenne seg når de kommer et sted med en varm ovn uten grind. Anonymkode: 4eefa...354 Det har gått helt fint, mange takk for ditt elendige råd. Vi har aldri hatt peisgrind. Anonymkode: dca45...aa2
Gjest Trynefaktor Skrevet 23. februar 2021 #63 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Barn i dag skal pakkes inn i bomull og er skjøre som fint porselen. Ikke kan de gå 200 meter til skolen engang, de blir kjørt. Man kan ikke gå på do med døra lukket hvis ungen er våken. Er man alene hjemme med barn under skolealder, er det helt uaktuelt å kunne ta en dusj. Og Gud forby om de skal sove i egen seng, her skal det samsoves! Til middag spiser de kun det de selv vil ha, og det lages egen mat til dem om de ikke vil ha det resten av familien spiser. Et under at min generasjon vokste opp!! Anonymkode: 395f4...b6e De i din generasjon som døde som barn ikke her for å fortelle hvordan det gikk. Antall barn som dør i ulykker i Norge går stadig nedover, heldigvis. På 50-tallet for eksempel døde det rundt 100 barn i året av drukning. 100 døde i trafikken. Slik ser ikke tallene ut i dag, heldigvis. Du kan jo lese denne https://www.nrk.no/ytring/_det-gikk-jo-bra-med-oss__-1.13730738 Det argumentet ditt faller på sin egen urimelighet.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #64 Skrevet 23. februar 2021 Vi fyrer daglig, og har selvfølgelig peisgrind. Vi har en turbo som lett sklir eller snubler i ting. Han har passert to nå, men med nummer to på vei blir den stående der i flere år til. Er ikke så mye styggere med peisgrind enn alle lekene på stua akkurat. Unødvendig gambling å satse på at det går bra, jeg står ofte på kjøkkenet eller går på do mens gutten leker alene på stua, så jeg vet selv at jeg ikke kan passe på gutten konstant. Anonymkode: 8cfc5...d98
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #65 Skrevet 23. februar 2021 Har aldri hatt peisgrind. To tette gutter med adhd var en slitsom småbarnsperiode. De måtte passes på overalt. Trappegrind er vel det eneste jeg brukte av sikring i hjemmet. Den hadde jeg til gjengjeld lenge, samt sikkerhetslås øverst på døra som kunne åpnes fra ute. Yngstesønnen gikk i søvne i mange år. Selv har jeg et stort arr i panna etter å ha falt mot panelovnen da jeg var 10 mnd. Og arr på rompa etter å ha falt mot ovnen da jeg var 12 år. Anonymkode: 2925a...027
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå