Gå til innhold

Studenter, matbudsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Som en person, student, hvor mye har dere budsjettert med til mat i mnd? Hva ender dere opp med aa bruke og er det "vanskelig" aa holde budsjettet?

Snakker om "vanlig" kosthold, ikke vegetarianer, okologisk eller slike ting som gjerne blir litt dyrere. Lurer siden jeg skal flytte for meg selv og prover aa sette opp ett budsjett for jeg hiver meg uti det :)

xx

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca. 500,- i uken / 2000,- i måneden er et minimum til mat og drikke.

Skrevet

Spørs om du skal spise mye ut og sånt. Men vi er to og jeg prøver å få til middager til rundt 40 kr, noen ganger blir det mer, andre ganger mindre.

Om en har med matpakke på skolen har også en del å si på budskjettet.

Skrevet

Vi er to og bruker sånn ca 500 kr i uken i mat. Men, det er kanskje ikke den store forskjellen når en er en..

Skrevet

Jeg er single og 1 i husstanden - og bruker nøyaktig det samme på mat/drikke som da jeg var samboer.

Ca. 2000,- +++ i måneden. (kun til husholdningen da, ikke det som er utenom og "ute")

Skrevet

Tusen takk alle sammen, var noe sant noe jeg haapet paa ja. Eller, som jeg selv hadde tenkt til aa beregne :)

xx

Skrevet
Vi er to og bruker sånn ca 500 kr i uken i mat. Men, det er kanskje ikke den store forskjellen når en er en..

Jo, det har i aller høyeste grad noe å si om man er en eller to i husholdningen. Mange matvarer selges bare i store pakninger. Ofte ender det med at man som aleneboer må spise samme middagen 3 dager på rad. Men det er likevel ikke til å unngå at en del matvarer går i søpla, siden pakkene er for store og man ikke får spist opp alt. Selv om jeg bruker fryseren flittig skjer dette.

Jeg setter av 3000 kr til mat i måneden.

Skrevet

Jeg og samboeren min bruker 3000 tilsammen på mat i måneden, det holder akkurat :)

Skrevet
Jo, det har i aller høyeste grad noe å si om man er en eller to i husholdningen. Mange matvarer selges bare i store pakninger. Ofte ender det med at man som aleneboer må spise samme middagen 3 dager på rad. Men det er likevel ikke til å unngå at en del matvarer går i søpla, siden pakkene er for store og man ikke får spist opp alt. Selv om jeg bruker fryseren flittig skjer dette.

Jeg setter av 3000 kr til mat i måneden.

Jeg mente at det er nok antagelig er like dyrt å være en som to i husholdingen.. Misforstod du meg rett nå? ;)

Skrevet

Er da ikke dyrt å være veggis???

ER glad for at jeg er det jeg, for da slipper jeg utgifter til kjøtt - for det er dyrt det!

Gjest Nilefisk
Skrevet

Vi er to studenter her (vel, samboeren er ferdig på skolen om et par uker da, og får seg forhåpentligvis jobb snart). Vi bruker ca 5-6000 i måneden på mat, inkludert litt take-away av og til. Spise ute kommer i tillegg. Synes det er viktig med god og variert mat, men det må jo selvfølgelig tilpasses etter lommeboka!

Skrevet

Spiller ingen rolle om det er billig å være vegetarianer: det viktigste er at det ikke er sunt og bra for kroppen.

Jeg er single og bruker 4000,- på mat/drikke i husholdningen hjemme (innkjøp).

Skrevet

Eh... Det er sunt og bra for min kropp å være det. Tror ikke jeg hadde levd barndommen på div. dietter dersom jeg burde spise kjøtt...? Når legene sa det?

Og har fortsatt dette som voksen.

Skrevet
Spiller ingen rolle om det  er billig å være vegetarianer: det viktigste er at det ikke er sunt og bra for kroppen.

Ikke om man passer på å få i seg de næringsstoffene man trenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...