Gå til innhold

keramisk topp vs induksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte nylig induksjon platetopp og jeg er ikke fornøyd, den bråker, gir liksom pulserende varme, så det er vanskelig å holde koking stabil, og den er veldig treig synes jeg. Jeg hadde kreamisk topp som jeg var fornøyd med / hadde ikke noe å utsette på å lurer nå på om jeg skal gå tilbake til keramisk platetopp. 

Er det andre som har samme erfaring eller hva er din erfaring?

Min induksjon platetopp er av merket Witt og kostet rett over 7000 kr, er det slik at man må betale 15-20 000 for å få en induksjon platetopp sok ikke bråker, har en treighet og som har gjevn varme som gjør det  holde koking lett?!

Anonymkode: d8fbb...52a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var induksjonstopp i min nye leilighet, er virkelig ikke begeistret. 
Den piper bare du ser på den omtrent... og ikke et forsiktig pip, neida... høy, skjærende lyd.
Har man noe på platen og såvidt løfter av for å helle av noe eller lign, skrur den seg av... 
Den lager dunkelyder, og bruker jeg flere plater - forringes styrken i de andre platene (mulig det har med strømforsyningen hos meg å gjøre), alt i alt... en bråkete og støyende sak som jeg IKKE er happy med - men som jeg bare må leve med.... den er såpass ny, så... 

Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med min induksjonskomfyr fra Electrolux. 

Syns ikke den bråker og ikke piping (lav lyd) annet enn når innstilt tid er ute.

Har ikke merket noe til pulserende varme, den blir fort varm og kokingen blir jevn.

Skrevet

Har ikke erfaring med Witt, har Siemens selv, og er veldig fornøyd. Lager en lav summelyd når den er aktiv, men ikke sjenerende lyd. Har hørt tidligere serier fra Ikea, og de har hatt en høyere summelyd og et tydelig "klikk" når den kobler ut og inn (som platetoppen gjør hele tiden når den vedlikeholder varmen). 

Hadde aldri gått tilbake til keramisk. Har du stilt inn riktig ampere på koketoppen slik at du får riktig effekt?

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med induksjonstoppen vår. Den er faktisk fra IKEA og lager ikke noe bråk, piper selvfølgelig når det koker over, men ikke noe annet. Ingen støy fra den, og den er 8 år. Kan ikke si jeg savner den keramiske.

Anonymkode: fdc58...2cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...