AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Skrevet 23. februar 2021 Når viste du at det var på tide å gå ifra hverandre? Her har vi det egentlig fint, men søvnen setter en stopper på hele forholder. Vi har en på to år, samsover og er et parr ganger i uka våken 2-4 timer(aner ikke hva dette kommer av) jeg blir lei, orker ikke dette mer. Tenker med meg selv at ting Kanskje hadde være bedre å være fra hverandre. Det blir mye krangling, når søvnen mangler. noen råd? Anonymkode: 01c84...338
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #2 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Når viste du at det var på tide å gå ifra hverandre? Her har vi det egentlig fint, men søvnen setter en stopper på hele forholder. Vi har en på to år, samsover og er et parr ganger i uka våken 2-4 timer(aner ikke hva dette kommer av) jeg blir lei, orker ikke dette mer. Tenker med meg selv at ting Kanskje hadde være bedre å være fra hverandre. Det blir mye krangling, når søvnen mangler. noen råd? Anonymkode: 01c84...338 for kanskje 10-15 år siden så ville man sakt stå i det, så vil du se det blir bedre ettervært når sønnen blir litt eldre. Men vi lever jo i 2021 så jeg vill anbefale deg og forlate mannen din, dere har jo en dårlig periode nå, og man kan jo ikke ha dårlige perioder uansett årsak. Forlat mannen din, du fortjener så mye bedre 🥰 Anonymkode: f8c78...d3b 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #3 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når viste du at det var på tide å gå ifra hverandre? Her har vi det egentlig fint, men søvnen setter en stopper på hele forholder. Vi har en på to år, samsover og er et parr ganger i uka våken 2-4 timer(aner ikke hva dette kommer av) jeg blir lei, orker ikke dette mer. Tenker med meg selv at ting Kanskje hadde være bedre å være fra hverandre. Det blir mye krangling, når søvnen mangler. noen råd? Anonymkode: 01c84...338 Hadde sluttet med samsovingen for å redde forholdet. Om du ikke ser vitsen med det så har du vel mistet følelser? Anonymkode: 06d49...7e3 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #4 Skrevet 23. februar 2021 Du er sliten, men er det mannen som er problemet? Det er nok vanskelig å ha barn, med eller uten mann.. har ingen av delene, men bare en tanke. Anonymkode: bd00b...fad 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #5 Skrevet 23. februar 2021 Så må du forberede deg på livet da, ikke se barnet ditt hver dag. Etter hvert kommer bonusmor inn i bildet. Kanskje dere må gjennom advokater for å finne ut av samvær i senere tid. Det finnes løsninger for å finne sammen igjen, men da må man ønske det. Med han første jeg har barn med så ønsket jeg ikke å jobbe med forholdet. Jeg var bare ferdig, men det var mange gode grunner til det. Hadde brudd med barnefar to, men der hadde jeg masse følelser så vi klarte å jobbe med det. Anonymkode: 06d49...7e3 2
Raven.Writingdesk Skrevet 23. februar 2021 #6 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når viste du at det var på tide å gå ifra hverandre? Her har vi det egentlig fint, men søvnen setter en stopper på hele forholder. Vi har en på to år, samsover og er et parr ganger i uka våken 2-4 timer(aner ikke hva dette kommer av) jeg blir lei, orker ikke dette mer. Tenker med meg selv at ting Kanskje hadde være bedre å være fra hverandre. Det blir mye krangling, når søvnen mangler. noen råd? Anonymkode: 01c84...338 Dere er midt i stormens øye av småbarnslivet akkurat nå. Om dere egentlig har det veldig bra sammen ville jeg kastet mye annet over bord før det var barnefar som ble målet. Hva annet i hverdagen kan dere velge bort for en periode, for å prioritere søvn? Redusere stilling for en liten periode? Hvem kan dere støtte dere på? Har dere familie? Nære venner? Klarer dere hente inn litt søvn på formiddagen? Unn hverandre en dupp på sofaen etter middag. Det er helt OK, alle trenger søvn. Mange kjenner seg igjen. Det er vanlig at dere er sliten og på dette tidspunktet i livet er dere 90 % mamma og pappa, resten skal gå til jobb, aktiviteter og egenpleie. Det er med andre ord lite overskudd igjen. Sånn er det for de aller fleste i småbarnsfasen. Den er veldig utfordrende: men det går over!! Forsøk heller å finn måter å gi hverandre søvn på. Vi vekslet mellom hvem som fikk sove lenge lørdag/søndag (en sto opp, den andre fikk sove ut) La den andre sovne på sofaen etter middag, uten å bli gretten på vedkommende. Det er også helt fair å la poden bruke skjerm en times tid om morgenen for å få hentet inn siste mengden med søvn. Be familie om litt hjelp til avlastning. Forsøk å se forholdet deres i helhet. Er det virkelig mannen som er problemet, eller livssituasjonen? Vil du virkelig miste ham? 6
bestelvenn Skrevet 23. februar 2021 #7 Skrevet 23. februar 2021 SLutt å ha ungen på rommet og i senga deres, dere skal ha nattesøvnen for dere selv. 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #8 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når viste du at det var på tide å gå ifra hverandre? Her har vi det egentlig fint, men søvnen setter en stopper på hele forholder. Vi har en på to år, samsover og er et parr ganger i uka våken 2-4 timer(aner ikke hva dette kommer av) jeg blir lei, orker ikke dette mer. Tenker med meg selv at ting Kanskje hadde være bedre å være fra hverandre. Det blir mye krangling, når søvnen mangler. noen råd? Anonymkode: 01c84...338 Råd 1: Kutt ut samsovingen Råd 2: Sov hver for dere i to ulike rom, men bytt på samsoving på nettene Råd 3: Kutt ut samsoving OG sov hver for dere Ikke skyld på mannen, er jo ikke hans feil, men din egen skyld som ikke ser andre løsninger enn å gå fra hverandre. med mindre du faktisk er dritt lei av hele mannen generelt, til og med når søvnen er på plass. Anonymkode: 30ed6...7a4 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #9 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Råd 1: Kutt ut samsovingen Råd 2: Sov hver for dere i to ulike rom, men bytt på samsoving på nettene Råd 3: Kutt ut samsoving OG sov hver for dere Ikke skyld på mannen, er jo ikke hans feil, men din egen skyld som ikke ser andre løsninger enn å gå fra hverandre. med mindre du faktisk er dritt lei av hele mannen generelt, til og med når søvnen er på plass. Anonymkode: 30ed6...7a4 Gode råd du bør følge ts, før du vurderer å forlate mannen. Vi har tenkt at søvn er det viktigste for oss i denne fasen så vi legger oss på hvert vårt rom. Anonymkode: 8dca5...b74 2
Kala Skrevet 23. februar 2021 #10 Skrevet 23. februar 2021 Vent med slike vurderinger til ungen er tre år. Ikke ha så store forventninger til forholdet i småbarnsfasen hvor begge to er søvndepriverte.. pust, og gi hverandre litt space og takhøyde. Det blir bedre.
Carrot Skrevet 23. februar 2021 #11 Skrevet 23. februar 2021 Enig med alle over som sier du må se litt på hva som er det egentlig eproblemet du beskriver og gjøre noe med det. Selvsagt hvis du bruker soving osv som en unnskyldning for noe du ikke skriver er det nok bedre å gå, men ikke tro at det blir bedre med søvnen av den grunn liksom.. Man er sliten som to men ofte mer sliten alene.. Jeg har vært alene med ungene i mange år, det er ingen dans på roser det heller og sett tilbake skulle jeg nok gjort en del ting på en annen måte basert på erfaringene jeg nå har.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #12 Skrevet 23. februar 2021 Hvis det bare er krangling på grunn av lite søvn som er problemet, så er det fryktelig kortsiktig å rive opp en familie på grunn av det. Du må kjenne etter hva som egentlig er problemet, for er det bare mangel på søvn, så kommer det til å ordne seg etter hvert. Barnet kommer ikke til å være to år for evig, men en avgjørelse om å gjøre det slutt kan være det. Anonymkode: 2ac19...d6c 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #13 Skrevet 23. februar 2021 Jeg ser ikke hva mannen har med problemet å gjøre... Begynn med gode søvnrutiner i eget rom for barnet... Anonymkode: 3a8b9...ec4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå