AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Skrevet 23. februar 2021 Jeg synes det er så mye gammelt og fælt av leiligheter og boliger i Norge.. Gammelt og slitt med lite fine bad, kjøkken etc. Når jeg ser hvordan det er i feks USA virker det så mye finere, mens her er det så mye gammelt og ekkelt. Er det bare jeg som ser det sånn? Anonymkode: bc202...880
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #2 Skrevet 23. februar 2021 USA har en spesiell, ofte litt «gammeldags» stil. Ofte veldig små stuer. Det er ikke som på tv-serier og filmer. Mens jeg syntes, som yngre, at alt var mye finere i Spania. Flislagt, marmor, store rom. Det jeg ikke forsto, var at de jeg omgikk med da, var rike. Og det er ikke alle som har svær villa med flere bad, flere stuer, basseng i hagen og egen bar i hagen med sitron og appelsintrær. Det jeg derimot har lagt merke til, er at det ikke finnes grenser på hva folk finner på å leie ut for å utnytte de svakeste. Muggbefengte og skadedyrbefengte stinkende gamle leiligheter, veldig ofte mørke kjellerleiligheter, med utslitte bad og kjøkken. Folk eier ikke ære, ingen stolthet. Alt dreier seg om å utnytte andre mennesker. Jeg hadde derfor gladelig valgt usa fremfor Norge. Anonymkode: e5f1d...2ca 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #3 Skrevet 23. februar 2021 Og her snakker jeg om leiemarkedet i Norge. Ikke Spania eller USA. Der har de mer respekt for leietakerne sine. Anonymkode: e5f1d...2ca
Påkrevd Skrevet 23. februar 2021 #4 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det er så mye gammelt og fælt av leiligheter og boliger i Norge.. Gammelt og slitt med lite fine bad, kjøkken etc. Når jeg ser hvordan det er i feks USA virker det så mye finere, mens her er det så mye gammelt og ekkelt. Er det bare jeg som ser det sånn? Anonymkode: bc202...880 Beveger du deg litt utenfor glansbildeforstedene rundt storbyene, så ser du mer av virkeligheten. Det sier litt at nærmere 20 millioner mennesker bor i «mobile homes». 17
Fru Uperfekt Skrevet 23. februar 2021 #5 Skrevet 23. februar 2021 Husk på at i Norge er det helt andre regler i forhold til hus, kontra Norge. Det er og mange steder laaaaangt billigere å bygge hus i USA. Guttungen sitt på over 2000 sq kostet en brøkdel av samme hus ville kostet i Norge 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #6 Skrevet 23. februar 2021 Finere i USA??? Du har sett litt for mye glam fra Hollywood. Etter å ha sett diverse reality show om normale folk i USA sitter jeg igjen med et helt motsatt inntrykk. Anonymkode: b0bd9...000 21
Knirke Skrevet 23. februar 2021 #7 Skrevet 23. februar 2021 Har du vært i USA? Det er ikke som på TV. Det er MYE fattigdom, og mange (de fleste?) bor i rønner som ikke ville vært tillatt i Norge engang. 8
OlsenHansen Skrevet 23. februar 2021 #8 Skrevet 23. februar 2021 I USA har de godt bemidlede fine hus (dog har de ganske dårlig smak). Resten bor på steder du må noen tiår tilbake i Norge for å finne tilsvarende. Type fattigmannshus. Kjører du rundt i USA ser du ca. 10% rent og pent, resten er skittent og nedslitt som du aldri ser her hjemme (utenom Østfold). 8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #9 Skrevet 23. februar 2021 Det eneste jeg har å klage på er mangelen på murhus her i Norge. Synes de er så mye finere enn trehus. Men så er jeg jo dansk. Anonymkode: c5052...1a5 1
SPOCA Skrevet 23. februar 2021 #10 Skrevet 23. februar 2021 (endret) Norske hus er fæle? Ja, takke seg til stødige norske hus som faktisk holder kulden ute. Jeg mener: har du fått med deg hvordan det er i Texas om dagen? Det kan se flott ut, men boligene i USA er jo ikke bygget for å være spesielt solide. Har selv familie i USA, og ja: det finnes noen flotte hus, og de er stort sett forbeholdt de rike. Som alt annet der borte så får de rike tak i det meste, også flotte hus. Men den meninge mann i gata lever sjeldent i store mansions, og kvaliteten er så som så. Det er også noe av et av mine familiemedlem (da hun flyttet til USA) reagerte mest på når det kom til boliger i USA: de var gjerne slitte eller i dårlig kvalitet. Det er ser flott og fint ut på fasaden, men kommer man inn er det ikke nødvendigvis så fint og flott. Endret 23. februar 2021 av SPOCA 7
HelenaNass Skrevet 23. februar 2021 #11 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er så mye gammelt og fælt av leiligheter og boliger i Norge.. Gammelt og slitt med lite fine bad, kjøkken etc. Når jeg ser hvordan det er i feks USA virker det så mye finere, mens her er det så mye gammelt og ekkelt. Er det bare jeg som ser det sånn? Anonymkode: bc202...880 Jeg er så enig. Surfet litt rundt på Finn, og det er ikke mye fint før du kommer opp i en ganske høy prisklasse. Da snakker vi mange millioner, og mer enn det Ola Nordmann som regel har råd til. Men er det kreativitet eller penger som er problemet? Som Spoca sier så er de "pene boligene i USA" stort sett forbeholdt de rike. Men det ofte veldig mye til hva man gjør det til selv. God standard og høy prisklasse behøver ikke å henge sammen alltid.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #12 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): et jeg derimot har lagt merke til, er at det ikke finnes grenser på hva folk finner på å leie ut for å utnytte de svakeste. Muggbefengte og skadedyrbefengte stinkende gamle leiligheter, veldig ofte mørke kjellerleiligheter, med utslitte bad og kjøkken. Folk eier ikke ære, ingen stolthet. Alt dreier seg om å utnytte andre mennesker. Enig. Sjokkerende, rett og slett. Og de prisene! Anonymkode: 4a61d...7c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå