Gå til innhold

Sjefen kjefter på de som ikke tar vaksine mot korona.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun ene begynte å gråte, endte med at hun tok den allikevel.

Vi fleste tar, men det er da virkelig ikke innafor å kjefte på folk slik?

Flere som får press fra leder?

Anonymkode: 359ab...c3f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ikke ok å kjefte, men jeg hadde anbefalt vedkommende å finne en annen jobb.

Anonymkode: d63c8...e04

Ryddet for avsporinger. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hun ene begynte å gråte, endte med at hun tok den allikevel.

Vi fleste tar, men det er da virkelig ikke innafor å kjefte på folk slik?

Flere som får press fra leder?

Anonymkode: 359ab...c3f

Selvfølgelig skal hun kjefte på folk som ikke tar vaksine uten grunn. Det skulle bare mangle!

Anonymkode: 0ff5a...868

• Liker 15
Skrevet (endret)

Kan ikke forstå at det er det store problemet. Vi er mange innen helse som vil ha vaksine, så gi den til noen av oss. På min arbeidsplass har ingen fått tilbud om vaksine enda. 

Endret av pia mater
  • Liker 3
Skrevet

Det er frivillig å ta vaksinen, så ingen kan tvinge noen til å ta den.

Anonymkode: 847ab...ab2

• Liker 8
Skrevet

Sier ikke at det gjelder TS, MEN jeg opplever at mange har en veldig lav terskel for hva de kaller å få "kjeft".

• Liker 6
Skrevet

Men uansett mener jeg det ikke er greit av en sjef å kjefte og smelle på ansatte som ikke vil vaksinere seg. Man kommer nok lengre med et grundig vaksinasjonskurs for de aktuelle ansatte. Og samtaler hvor man finner ut hva de er redde for, og tar tak i det. 

Anonymkode: ca6e0...d0c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det må være lov å tenke seg om som helsepersonell og privatperson om man ønsker koronavaksinen eller ikke. Uproft og unødvendig å kjefte.

Anonymkode: 72741...51e

Ryddet for avsporinger. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 2
Skrevet

Man kan tenke hva man vil om helsepersonell som ikke ønsker å la seg vaksinere, men nå er vaksinen valgfri og denne lederens adferd bør rapporteres videre. Jeg regner med at TS sin arbeidsplass har retningslinjer for intern varsling. 

Lederen har faktisk ikke noe med om kollegaen til TS er vaksineskeptiker eller om hun prøver å bli gravid. Det er en privatsak. 

Anonymkode: 251cd...bd4

• Liker 8
Skrevet

Hvis det var tvang på arbeidsplassen ville jeg sagt opp.

Anonymkode: f29cb...1e2

• Liker 2
Skrevet

Hos oss fikk vi sms og svarte ja eller nei, og ikke noe mer fuss enn det. Jobber i helsevesenet og de aller fleste hos oss tok, ei tok ikke fordi hun tidligere har blitt utrolig dårlig i flere mnd etter vaksine, så hun turte rett og slett ikke. Ei har nok litt sånn konspirasjonsteorier og andre litt merkelige grunner for å ikke ta. Men arbeidsgiver gjør uansett ikke forskjell, og det var null press. Opplevde ekstremt mye større press når det gjaldt svineinfluensavaksinen.

Anonymkode: c3cfb...6c1

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hos oss fikk vi sms og svarte ja eller nei, og ikke noe mer fuss enn det. Jobber i helsevesenet og de aller fleste hos oss tok, ei tok ikke fordi hun tidligere har blitt utrolig dårlig i flere mnd etter vaksine, så hun turte rett og slett ikke. Ei har nok litt sånn konspirasjonsteorier og andre litt merkelige grunner for å ikke ta. Men arbeidsgiver gjør uansett ikke forskjell, og det var null press. Opplevde ekstremt mye større press når det gjaldt svineinfluensavaksinen.

Anonymkode: c3cfb...6c1

Det er selvsagt sånn det skal være.

Anonymkode: f29cb...1e2

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for avsporinger, brukerdebatt, brukerangrep, antivaksinedebatt og svar til dette.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det, ts? 

Anonymkode: d806d...84a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...