Gjest Eileen Skrevet 20. august 2005 #1 Skrevet 20. august 2005 Er ute etter et pudder som gir en naturlig og transparent look. Noe som jevner ut hudtonen, gir glød, skjuler fargeforskjeller og det skal ikke tette porene. Noen som har noen tips å komme med? Jeg var innom et parfymeri i dag, og parfymeridamen sa at Estee Lauder hadde et bra pudder( Auromatte??) som skulle gi en feilfri og naturlig hud-som gav glød. Kikket litt på dette i dag-var sånn annenhver fagre av lys og mørkere liksom. Virket veldig lett... Håper noen kan komme med noen tips! Eileen
Gjest Gjesta Skrevet 20. august 2005 #2 Skrevet 20. august 2005 For å jevne ut, trengs det vel at dekkevnen er større enn man egentlig får fra et rent pudder...Jeg liker pudderet til Chanel, både i løs og kompakt form. Det jevner ut og matter, men dekker ikke, og blir aldri ekkelt på huden. Aeromatte så jeg på, men fant ingen farge som passet meg der. Hvis du vil ha noe mer dekkende, burde du kanskje heller se på et krempudder. Mange liker Total Finish fra Kanebo. Det er kremaktig og temmelig dekkende. Diorskin Compact skal også være bra.
Gjest Eileen Skrevet 20. august 2005 #3 Skrevet 20. august 2005 For å jevne ut, trengs det vel at dekkevnen er større enn man egentlig får fra et rent pudder...Jeg liker pudderet til Chanel, både i løs og kompakt form. Det jevner ut og matter, men dekker ikke, og blir aldri ekkelt på huden. Aeromatte så jeg på, men fant ingen farge som passet meg der. Hvis du vil ha noe mer dekkende, burde du kanskje heller se på et krempudder. Mange liker Total Finish fra Kanebo. Det er kremaktig og temmelig dekkende. Diorskin Compact skal også være bra. ← Nei,egentlig er jeg ikke ute etter noe som dekker,men det må jevne ut hudtonen liksom.... Men det må liksom være slik at man kan se fregner og hudens naturlige farge-ikke at det blir så dekkende at det blir retusjert eller maskete... Det kompakte fra Chanel-husker du hva det heter? Siden du skriver at det bare jevner ut og matter og ikke dekker,tror du det blir ca slik resulatat som jeg skrev jeg ville ha over da? Jeg har prøvd puddert til kanbo èn gang,men likte det ikke i det hele tatt-synes det var for dekkende og la seg litt for mye utenpå huden. Disse pudderene du nevner,er de nokså lette i konsisensen-ikke tetter porene. jeg har ikke akkurat fet/uren hud,men om jeg bruker mye "tung" sminke får jeg lett noen kviser osv...
Gjest Gjesta Skrevet 20. august 2005 #4 Skrevet 20. august 2005 Pudderet til Chanel ER lett, men jevner ut hudtonen. Det heter Poudre Universelle Compacte, og koster litt over 300. Fargen Naturelle er veldig fin, synes jeg. Så hvis du ikke vil ha noe dekkende, kan jeg anbefale det på det varmeste. De andre pudderne er mer dekkende. Kanebo takler jeg ikke selv; synes jeg får maskehud av det uansett hvor lite jeg tar på.
Gjest Lea Skrevet 20. august 2005 #5 Skrevet 20. august 2005 Jeg var ute etter det samme som deg, men endte opp med Chanels Airflash(?). Den bare sprayes på og ser helt naturlig ut. Den jevner ut fargen, men dekker ikke noe særlig utenom det. Anbefales virkelig. Trenger du å dekke noe mer av og til, så er det bare å bruke en concealer under. Men det er jo ikke et pudder da.. bare nesten.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2005 #6 Skrevet 20. august 2005 Hvordan brukes egentlig Chanel Airflash? Regner med at det ikke bare er å spraye en dæsj og gå ut døra.
Gjest gjest1 Skrevet 20. august 2005 #7 Skrevet 20. august 2005 Har Chanel også fått foundationspray? Trodde det bare var Dior som hadde det jeg. På tide å ta en runde i parfymeriet og oppdatere seg
Gjest Gjesta Skrevet 20. august 2005 #8 Skrevet 20. august 2005 Kanskje Lea mente den fra Dior? Jeg har heller ikke sett slik spray fra andre merker. Sånn som jeg har forstått det, skal man spraye i en Z-bevegelse, og fordele med fingrene.
Gjest gjest1 Skrevet 20. august 2005 #9 Skrevet 20. august 2005 (endret) Kanskje det.. Blir bare litt stresset når det snakkes om nye ting jeg ikke har fått med meg Parfymeridama demonstrerte den fra Dior på meg (spray med Zorro-bevegelse, sa hun). Men jeg ble ikke overbevist av denne. Fikk foundation i håret og på jakken, men det er kanskje en treningssak. Når det gjelder pudder, synes jeg alle de jeg har prøvd tetter porene og gir tørrere hud på sikt. Med foundation har jeg ikke det problemet. Endret 20. august 2005 av Lilypie
Gjest Sild Skrevet 20. august 2005 #10 Skrevet 20. august 2005 Hvordan brukes egentlig Chanel Airflash? Regner med at det ikke bare er å spraye en dæsj og gå ut døra. ← Er det Chanel du mener? Merkelig at både Chanel og Dior kaller sin spryfoundation Airflash i så fall.... Uansett...nå var det jo egentlig pudder denne tråden handlet om da...
Gjest Gjesta Skrevet 20. august 2005 #11 Skrevet 20. august 2005 Nysgjerrig som jeg er, måtte jeg titte litt, og jeg har ikke funnet noen sprayfoundation fra Chanel (men masse annet som frister:))
Gjest Lea Skrevet 20. august 2005 #12 Skrevet 20. august 2005 Beklager. Det er Dior jeg mener. Gikk bare litt i surr her. Det er faktisk bare å spraye på. Boksen holdes 30 cm vekk fra ansiktet og man sprayer på i sikk-sakk eller i sirkel. Hvis man får på for mye er det bare å tørke vekk det overflødige med papir. Ellers skal den ikke smøres ut eller noe sånt.
Gjest En som vet Skrevet 24. august 2005 #13 Skrevet 24. august 2005 Hei! Jeg liker veldig godt et pudder fra Clinique: Stay matte. Det er oljefritt så tetter ikke igjen porer og er veldig utjevnende uten at det ser altfor unaturlig ut. Anbefales!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå