Gjest Starya Skrevet 20. august 2005 #1 Del Skrevet 20. august 2005 Har et stk avkom som vil ha hull i øret, og umiddelbart tenkte jeg da at vi bare tok turen innom frisøren og fikset det der. Men, så mener jeg å ha hørt at det er fordelaktig å få det gjort i et piercingstudio i stedet? Ja, få høre, de av dere som har greie på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jiha(d) Skrevet 20. august 2005 #2 Del Skrevet 20. august 2005 Jeg tok hull i ørene da jeg var 5 år gammel. Har tatt hull flere ganger etter det. Alt hos frisør. Har gått greit, men har hatt en del infeksjoner. Hm...dette hjalp deg vel ikke så mye Kanskje forhøre deg på et piercingstudio? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2005 #3 Del Skrevet 20. august 2005 kan hende det er noe prisforskjeller der! og piercingstudioer bruker vel ikke pistol som de gjør hos friøren? spørs hvor stor smerteterskel avkommet har! selv piercer jeg meg selv i ørene med en synål! det gjør ikke vondt og ikke blør det heller men det er veldig intenst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 20. august 2005 #4 Del Skrevet 20. august 2005 Det jeg har hørt, er at det faktisk gjør mindre vondt med piercingnål, kontra å "skyte hull" med selve øredobben. Noe "gjøre selv"-prosjekt blir nok ikke aktuelt, nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_nn_* Skrevet 20. august 2005 #5 Del Skrevet 20. august 2005 Jeg ville anbefale pistol hos frisør. Tror det er tryggest. Jeg gikk til frisør da jeg tok hull i ørene, og fikk god veiledning om rensing. Husk at øredobben som skytes inn ikke må taes ut før etter 4 uker for å unngå infeksjon. Frisøren kan sikkert forklare mer om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_nn_* Skrevet 20. august 2005 #6 Del Skrevet 20. august 2005 Skyting med pistol går veldig fort, og er ikke spesielt vondt. Og når jeg som er veldig pysete sier det, da kan du stole på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2005 #7 Del Skrevet 20. august 2005 jeg vil da tro det er mer vondt å pierce "for hånd" enn med frisørens pistol? det tar jo et kvart sekund, å pierce for hånd (når jeg gjør det selv) bruker jeg drøyt 15 sekunder på å presse nåla igjennom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 21. august 2005 #8 Del Skrevet 21. august 2005 Det er faktisk anbefalt å gjøre det på piercing-studio, de har ordentlig greie på slikt, og det kan fort bli penere fordi frisører ofte har en tendens til å skyte litt feil. Mye enklere å få det presist hos en piercer enn en frisør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 21. august 2005 #9 Del Skrevet 21. august 2005 Egentlig spiller det ingen rolle hvordan man gjør det når det er snakk om øreflippen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 21. august 2005 #10 Del Skrevet 21. august 2005 Det blir større hull om man skyter enn om man bruker piercingnål. Derfor anbefales piercingnål. Men som Druscilla sier, hva er egentlig problemet når det er øreflippen? Viktigere da med nese og leppe og sånn. Men jeg klarte ikke nål i nesen og måtte skyte. Det er jo ikke er stort sort hull, da, men større enn med nål. En helt annen ting er at jeg kjenner en som skulle få piercet sin datters øreflipper, hun er 8 år. Ikke et piercingstudio ville gjøre det, de piercet ikke så unge... selv om det da var snakk om ørene som "alle" har hull i. Derfor endte de hos frisør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 21. august 2005 #11 Del Skrevet 21. august 2005 Hm, kan se ut for at det blir piercingstudio. Det som sies i linkene under bekrefter det jeg mener å ha hørt, ikke ser det ut til å være store prisforskjeller heller. http://www.rb.no/zoom/article1091753.ece http://www.oslopiercingstudio.no/piercinge...nisex/lobe.html (slenger inn linkene i tilfelle de er til nytte for folk som søker på emnet senere) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 21. august 2005 #12 Del Skrevet 21. august 2005 Selv om jeg har tatt alle mine hull (i øra) hos frisør, så vil jeg likevel anbefale piercingstudio.. Det er pga det er forskjellige punkter i ørene som frisører kan treffe. Det kan feks føre til hodepine o.l. Sikkert ikke vanlig, men det kan forekomme. På piercingstudio vet de akkurat hvor de skal pierce for å unngå disse punktene, så sånn sett er det tryggere der, men dyrere så klart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. august 2005 #13 Del Skrevet 21. august 2005 Har hatt 12 i ørene til sammen og ikke hatt noen problemer. Tatt hos frisør hele gjengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. august 2005 #14 Del Skrevet 22. august 2005 Har bare 1 i hvert øre, men er den som ofte reagerer på slike ting, men hadde ingen problemer med disse. Ble tatt hos frisøren med pistol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2005 #15 Del Skrevet 22. august 2005 Hm, kan se ut for at det blir piercingstudio. Det som sies i linkene under bekrefter det jeg mener å ha hørt, ikke ser det ut til å være store prisforskjeller heller. http://www.rb.no/zoom/article1091753.ece (slenger inn linkene i tilfelle de er til nytte for folk som søker på emnet senere) ← Morsomt at du hadde funnet nettopp den linken der, for den saken var jeg med på å lage. (Samt noen fler i samme kategori.) Forskjellen med pistol og piercing er at huden blir fjernet ved piercing, men ikke når det skytes. når det skytes blir vevet på en måte skjøvet unna. Altså vil vevet bruke lenger tid på å gro ved pistol enn ved piercing. Dette forklarte i hvert fall en piercing-dame meg en gang. Men det går jo fort hos frisøren, da. Kommer vel an på hvor lettskremt avkommet er. Jeg har tatt fire hull i ørene i med pistol uten problemer. Og har tatt piercing andre deler på kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 22. august 2005 #16 Del Skrevet 22. august 2005 Selv om jeg har tatt alle mine hull (i øra) hos frisør, så vil jeg likevel anbefale piercingstudio.. Det er pga det er forskjellige punkter i ørene som frisører kan treffe. Det kan feks føre til hodepine o.l. Sikkert ikke vanlig, men det kan forekomme. På piercingstudio vet de akkurat hvor de skal pierce for å unngå disse punktene, så sånn sett er det tryggere der, men dyrere så klart! ← Piercere har som regel ikke noe mer peiling på det enn frisører, siden man aldri kan vite nøyaktig hvor de punktene ligger. Og i øreflippen er det så få av de, at faren er ytterst liten. Og som Tusenfryd, det er ikke sikkert piercingstudioet vil pierce barn. Selv om det bare er øreflippene. De piercerne jeg kjenner gjør det ikke på folk under 18 uansett omstendigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #17 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg har tatt 4 hull i ørenen med pistol hos frisøren og 4 hjemme med synål. Det gikk like bra med alle hullene. Det er like greit å ta det hjemme som hos frisøren. Verk og slikt kan forekomme uansett åssen du tar hullet. Det viktigste er å rense hver dag. Den største forskjelle på frisør og hjemme er at hos frisøren går det mye fortere. Men jeg foretrekker hjemme. Gratis og greit:-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest betty_lady Skrevet 5. september 2005 #18 Del Skrevet 5. september 2005 Hei, vil bare si at jeg vil anbefale piercingstudio. Grunnen til det er at de fleste der har fagbrev/lisens til nettopp dette. De har gjort det x antall ganger før, vil mest sannsynligvis gjøre det x antall ganger til. De er hygieniske og vet hva de gjør, du får også forklaring på hvordan du skal behandle det i ettertid. Hos frisøren lager de en prikk og tar sikte på det. du får beskjed om at du skal snu dobben 2 ganger daglig med rene hender. Eneste minus er at det er dyrere i studio enn hos frisøren, men det er vel vært det. med vennlig hilsen en med en god del piercinger, både i ørene og andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 7. september 2005 #19 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Signerer forrige innlegg Har selv tre hull i hvert øre, de to første parene ble tatt hos frisør, og det siste paret på et piercingstudio. Har hørt fra flere kilder at det skal være "sunnere" å ta det i et piercingstudio av grunner flere har nevnt her. Dessuten gjør de sånt LITT oftere enn frisører og det er faktisk ikke bare bare å perforere huden sin heller. Jeg hadde ALDRI brukt gjør-det-selv-måten i alle fall *grøsse* Nå har jeg kanskje nok hull i ørene, men vil jeg ha flere så går jeg til et piercingstudio. Endret 7. september 2005 av Diva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 8. september 2005 #20 Del Skrevet 8. september 2005 Har tatt noen hull i ørene hos frisør og satt noen selv, og det funker bra begge deler. Men da jeg skulle ta hull oppe i brusken i øret, sa frisøren at det kunne være vanskeligere å få det hullet til å gro enn hvis jeg hadde pierca det. Det var nettopp pga det som var nevnt her med at hele "biten" blir tatt bort og ikke bare skjøvet unna. Men det har da grodd, om enn noe saktere enn vanlige hull. Med jentungen var jeg ikke i tvil, det ble frisøren. Enkelt og kjapt gjort, så rekker de ikke å synes det er så vondt at de kommer ut med hull bare i det ene øret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå