AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Ser det er i vinden for tiden å støpe duftlys med f.eks Louis Vuitton logo på glasset, samme med mobildeksel og nøkkelringer. Er det lov å importere slike varer for videre salg hvis det ikke kommer fra f.eks Louis Vuitton selv? Ser ut som at det er fritt frem i USA iallefall. Men hva med her i Norge? Anonymkode: 0e6db...2ee
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 Det er ulovlig Anonymkode: 27203...d67
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 Det er ikke lov, nei. Logoer osv er som regel registrerte merkevarer. Og jeg tviler på at det er fritt frem i USA.. Har du noen eksempler? Anonymkode: 71b11...0e1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #5 Skrevet 23. februar 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke lov, nei. Logoer osv er som regel registrerte merkevarer. Og jeg tviler på at det er fritt frem i USA.. Har du noen eksempler? Anonymkode: 71b11...0e1 Der er det mange small businesses som lager f.eks glass/thermokopper med starbucks logo, gucci logo, LV osv. Her i norge ser jeg flere som har hobby med å lage ting, som f.eks lykter med Harley Davidson logo, Jaegermeister osv. Sistnevnte driver med noe ulovlig han da? Anonymkode: 0e6db...2ee
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #6 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Der er det mange small businesses som lager f.eks glass/thermokopper med starbucks logo, gucci logo, LV osv. Her i norge ser jeg flere som har hobby med å lage ting, som f.eks lykter med Harley Davidson logo, Jaegermeister osv. Sistnevnte driver med noe ulovlig han da? Anonymkode: 0e6db...2ee Alle som er nevnt driver ulovlig. Det er ikke lov til å produsere merkevarer uten merkevarens tillatelse. Dette går under falske merkevarer, piratkopiering og plagiat. Anonymkode: 7f473...c4f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå