AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Hei dere ☺️ Jeg er en ubesluttsom person og dette er en problemstilling jeg heller ikke klarer å lande på en konklusjon til. Tenker kanskje det er flere i samme situasjon? Hjelper uansett å få ned tankene mine på "papir". Jeg er i midten av 20-årene og ble ferdigutdannet i sommer. Etter utdanningen flyttet jeg direkte hjem tilbake til hjembyen min og foreldrene mine. Årsaken var at jeg ikke hadde fått fast jobb enda. På grunn av korona står jeg fortsatt uten utdanningsrelevant jobb, men har en grei inntekt der jeg jobber nå. Jeg har et godt forhold til familien min. Foreldrene våres ønsker ikke at vi skal bidra i form av penger den tiden vi velger å bo hjemme. Det eneste de krever er at vi sparer så mye som mulig til egenkapital. Jeg bidrar selvfølgelig hjemme til husarbeid og matlaging. Det er flere argumenter for at jeg vil flytte ut. Jeg savner å være selvstendig, jeg savner alenetid og å kunne ha over venninner på middagsbesøk uten at resten av familien føler de må søke ly andre steder. Jeg bor svært usentralt nå (nærmeste busstopp en halvtime unna) og jeg savner å kunne slenge meg ut døra og finne på noe. Men er det verdt det? Nå i disse koronatider skjer det jo nærmest ingen ting sosialt. Jeg føler meg veldig heldig som i det minste har familien min. Samtidig kan man si at jeg har havnet i en slags komfortsone, da jeg ikke har prøvd å utvide vennekretsen min her i hjembyen siden jeg uansett tilbringer så mye tid med dem. Jeg er redd jeg kommer til å føle meg alene og ensom. Hvis jeg flytter, blir det til egen leilighet og dermed betaler jeg ned på huslånet. Nå er det leietaker som gjør det, og jeg sparer mye penger på å bo hjemme. Flytter jeg ut, må jeg i tillegg pendle med buss til jobb hver morgen. Hjemme pleier jeg å sitte på med noen som jobber i nærheten av der jeg jobber. Som dere kanskje skjønner, er det mange for- og motargumenter. Hva hadde du gjort i min situasjon? Anonymkode: e5b37...72d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå