AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Er dette normalt? Jeg er klar over at magen blir oppblåst men jeg har eks et mellomrom mellom lårene som er «grodd igjen» allerede. Jeg trener fortsatt regelmessig. Jeg er ikke redd for å legge på meg som gravid så det er sagt, men trodde ikke at kroppen skulle føles så «fremmed» allerede i uke 6 og 7? Får såvidt på meg en anorakk som vanligvis sitter løst og ledig. Treningstightsen strammer. er dette normalt så tidlig i et svangerskap? Anonymkode: f04e8...58d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 Høres ut som du har gått opp i vekt. Husk at du ikke skal spise for to. Anonymkode: c616a...1b7 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 Skaff det hjelp mtp kroppsfokuset før det er gått for langt! Ikke bra at du friker ut så tidlig pga kroppen forandrer seg. Anonymkode: 22d0a...738
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 Hadde det helt likt Anonymkode: e769c...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 Wow. Jeg spiser regelmessig og sunt, trener som før. Er normalvektig/slank fra før av. Trent i flere år så har såpass «kontroll». Jeg er heller ikke kroppsfokusert men synes det er ubehagelig med klær som strammer allerede og en «fremmed kropp». Det må vel være lov? Anonymkode: f04e8...58d 3
MiaHI Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Wow. Jeg spiser regelmessig og sunt, trener som før. Er normalvektig/slank fra før av. Trent i flere år så har såpass «kontroll». Jeg er heller ikke kroppsfokusert men synes det er ubehagelig med klær som strammer allerede og en «fremmed kropp». Det må vel være lov? Anonymkode: f04e8...58d Jeg mener det er helt lov og veldig forståelig. Det er ikke normalen å legge på seg så mye så tidlig i svangerskapet (oppblåsthet er vanlig), og jeg skjønner at det føles skummelt/rart at kroppen endrer seg så hurtig. Prøv å tenk igjennom om det bare skyldes at du har økt appetitt, eller om det er noe annet. Øker vekta også hurtig? Hvis det ikke stopper opp eller roer seg ned ville jeg rådført meg med lege/jordmor på kontroll. Lykke til med graviditeten ❤️
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #7 Skrevet 22. februar 2021 Tusen takk for et veldig fint svar ❤️ Skal til lege for første kontroll/konsultasjon neste uke. Skal høre med han og eventuell jordmor da! 🥰 lurer på om mye av det er vannvekt. Kan også ha med økt apetitt å gjøre, får bare følge med litt. Ikke redd for å legge på meg i svangerskap, er bare litt redd for å ese ut mer enn nødvendig🙂 Anonymkode: f04e8...58d 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #8 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tusen takk for et veldig fint svar ❤️ Skal til lege for første kontroll/konsultasjon neste uke. Skal høre med han og eventuell jordmor da! 🥰 lurer på om mye av det er vannvekt. Kan også ha med økt apetitt å gjøre, får bare følge med litt. Ikke redd for å legge på meg i svangerskap, er bare litt redd for å ese ut mer enn nødvendig🙂 Anonymkode: f04e8...58d Men hvor mye har du gått opp i vekt? Det er jo vesentlig informasjon. Anonymkode: c616a...1b7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #9 Skrevet 22. februar 2021 5 kg -ish men det er ofte 2-3 kg variasjon, så samler nok store mengder vann også. Anonymkode: f04e8...58d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #10 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 5 kg -ish men det er ofte 2-3 kg variasjon, så samler nok store mengder vann også. Anonymkode: f04e8...58d Vel, 5 kilo er en del, så da er det jo naturlig at klærne begynner å stramme. Anonymkode: c616a...1b7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #11 Skrevet 22. februar 2021 Man får faktisk mere blod i kroppen under graviditet og🙂 Og det er mye hormoner i sving. Jeg er 6 uker på vei og merker det samme. Spiser ikke mer enn før, og trener annen hver dag. Kroppen strutter i alle retninger😆 Pupper, rumpe, alt har vokst. Men er normalvektig, så jeg tar det helt med ro. Normalt at kroppen endrer seg under graviditet. Anonymkode: d61c1...33e 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #12 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man får faktisk mere blod i kroppen under graviditet og🙂 Og det er mye hormoner i sving. Jeg er 6 uker på vei og merker det samme. Spiser ikke mer enn før, og trener annen hver dag. Kroppen strutter i alle retninger😆 Pupper, rumpe, alt har vokst. Men er normalvektig, så jeg tar det helt med ro. Normalt at kroppen endrer seg under graviditet. Anonymkode: d61c1...33e Ts her. Det hjelper å lese svaret! Får bare godta at den endrer seg så tidlig. Ble rett og slett satt ut jeg. Ordner seg ☺️ Anonymkode: f04e8...58d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå