AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Jeg vet at mange menn snorker og det gjør kjæresten min også. Dessverre fører det til at når vi sover sammen så sover jeg svært dårlig. Jeg har slitt med søvn i mange år, og går på medisiner for det. Det er varierende hvor mye han snorker, men også den høye pustingen hans holder meg våken. Jeg har prøvd med ørepropper, og det fungerer ikke, har bare prøvd de i skum som man kjøper på apoteket, men synes de ikke var noen hjelp i det hele tatt, pluss at de falt ut. Det eneste som hjelper er hvis jeg har på hodetelefoner og har på høy musikk slik at det overdøver snorkingen. Det er ikke optimalt, da jeg ikke sover like godt med musikk som jeg ville ellers gjort. Han kan jo ikke noe for at han snorker, så jeg laster han ikke for det. Men det er svært ødeleggende for meg. Vi sover sammen kanskje 1-2 ganger i uka, og jeg blir alltid helt ødelagt dagen etterpå fordi jeg ikke har fått ordentlig søvn. Vi skal kanskje flytte sammen snart, noe jeg gjerne vil, men problemet er jo denne snorkingen. Man kunne alltids hatt to soverom, men vi har dessverre ikke såå mye penger, og det er mye dyrere å leie med ekstra soverom. Jeg har også et håp at jeg skal kanskje bli vant med å dele seng med han, og at derfor det blir lettere å sovne. Jeg bruker tid på å sovne, mens kjæresten min har sovnet i løpet av 5 minutter, så jeg rekker aldri å sovne før han. Legger jeg meg før han, så vokner jeg når han kommer inn på rommet, uansett hvor stille han er. Noen som har råd? Er det mulig å få til den dype søvnen på noe vis? Eller noen som vet om noen ørepropper som virkelig hjelper? Anonymkode: c148d...dba
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 Du må hvert fall ikke flytte sammen før snorkingen er ordna opp i. Uten å bo sammen, og allerede er det vanskelig for deg. Tenk det det opplegget hver dag og ikke bare 1-2 dager i uka. Han kan teste ut neseplaster. Det kan holde luftveiene mer åpne. Lege er også et alternativ for å finne ut av årsaken til snorkingen. Anonymkode: 6c856...630 5
Suma Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 Hva med sånne ørepropper som er som er myke og som former seg etter øret ditt? Selges på apoteket. Ellers kan nesespray mot snorking fungere for endel. Spør på apoteket, den selges også der.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 Vent med å flytte sammen til dere har råd til to soverom, eller dere kurerer snorkingen, eller du finner noen supre ørepropper (men du bør jo høre hvis røykvarsleren hyler). Kanskje denne ventingen vil motivere han ekstra til å finne en kur? Anonymkode: 648a8...836 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 Endelig har jeg møtt noen som må kjøre samme taktikk med hodetelefonene og høy musikk. Sprenger ørene, men eneste som gjør at jeg kanskje får litt søvn rundt folk som snorker. Jeg kjører som oftest ørepropper i voks (de irriterer nemlig ikke) under i tillegg. Ellers: så lenge dere ikke har råd til en leilighet med 2+ soverom som ikke er ved siden av hverandre burde dere ikke flytte sammen når du er så sensitiv på lyd. Sjansen for at du blir vane med det er langt mindre enn at du irriterer deg så mye av utmattelse og han at det går ut over samlivet. Prøv for all del å gjøre noe med snorkingen også om han er villig, men prøv det FØR dere flytter sammen for å se langtidseffekten. Her har jeg innsett at jeg ikke kan ha et samboerskap i samme seng hver dag med noen som snorker ut over en sjelden gang. Har så langt kun funnet 3 personer i løpet av livet som jeg har sovet sammenhengende og godt i samme rom med fra start av, og snakk om at det er en unicorn i denne sammenhengen da 2 av de er platoniske venner. Anonymkode: 885a1...fb2 2
bopera Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 Jeg bor sammen med en snorker, og har til tider vært så trøtt at jeg har vurdert å skille meg av ren og skjær utmattelse.🤣 Vi har prøvd snorkespray og plaster, og det hjelper litt, men med mindre han opererer seg, så vil nok snorkingen vedvare resten av livet. Vi har flere gjesterom, men for meg funker det ikke å skifte rom midt på natten. Da våkner jeg såpass, at jeg har problemer med å få sove igjen etterpå. Men jeg har ved en tilfeldighet funnet et triks som funker for meg! De nettene jeg ikke klarer å sovne før han setter i gang for fullt, så legger jeg meg motsatt vei i sengen, dvs. føttene mine ved hodet hans. Da kommer jeg langt nok unna lydene og vibrasjonene, slik at jeg finner tilstrekkelig ro til å sovne. Nevnte dette for venninnegjengen, og to har menn som snorker. De testet det ut, og kunne fortelle at det funket for dem også! Dette er bare et lite nødtips, så jeg ville først spurt ham om han var villig til å prøve å finne en mer permanent løsning. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #7 Skrevet 22. februar 2021 Dere trenger jo ikke dele rom. Anonymkode: c02e3...23b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå