AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 One Meal A Day. Mitt er et sted mellom kl 14 til 19 på kvelden. Alt etter hva jeg må gjøre denne dagen. Og når jeg kjenner at jeg blir sulten. Enten spises hele måltidet på en time, eller jeg har et tidsrom på 3 timer med varmt måltid som enten begynner eller avsluttes med en skål med bær/frukt. Drikke er stort sett vann, og måltidene består av grønnsaker, ca 50-70 gr kjøtt/ fisk 150 gr, krydder, vann eller olivenolje, og valgfritt av potet, ris, pasta, nudler, kidneybønner. Blir ca 2 store porsjoner. Spiser jeg for store mengder kjøtt er det for tungt for min mage, mens større mengde med fisk går bra. Det jeg har oppnådd: Vekttap (har krympa flere cm) Sluttet å få sure oppstøt Sluttet å få hovne ben Sluttet med søtsug, sluttet med sug etter kaker, boller, pizza etc Sluttet å føle at jeg sovner like etter måltidene Mye mindre luft i magen enn tidligere. Anonymkode: ec5df...cfd 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 Er det sunt, da? Basalforbrenningen til en gjennomsnittlig normalvektig kvinne er rundt 1300-1400 kcal. Dette trenger vi uavhengig av aktivitet for at kroppen skal fungere. Spiser du så mye bare på ett måltid? Da hadde jeg blitt ubehagelig mett og fått fordøyelsesplager. Anonymkode: 30c3e...73d 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: Er det sunt, da? Basalforbrenningen til en gjennomsnittlig normalvektig kvinne er rundt 1300-1400 kcal. Dette trenger vi uavhengig av aktivitet for at kroppen skal fungere. Spiser du så mye bare på ett måltid? Da hadde jeg blitt ubehagelig mett og fått fordøyelsesplager. Anonymkode: 30c3e...73d Min helse er blitt dokumentert bedre hos legen min. Han har ikke hatt noe å utsette på hverken kostholdet eller blodverdiene mine. Jeg har måtte slutte med tabletter mot oppstøt og blodsukkeret er også helt fint. Har fått bedre fordøyelse, jeg slet med forstoppelse før når jeg spiste 4-5 ganger for dagen. I tillegg til at jeg gikk rundt og var sulten hele døgnet og ofte på natta. Det er mye kcal i bønner, linser, grønnsaker, kjøtt, olivenoljer etc. Jeg ligger på ca 1800-1900 kcal som er det jeg skal ha totalt for å gå ned i vekt. Har gått ned 10 kg, har 20 til, men føles ikke som jeg er på noen diett. Anonymkode: ec5df...cfd 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det sunt, da? Basalforbrenningen til en gjennomsnittlig normalvektig kvinne er rundt 1300-1400 kcal. Dette trenger vi uavhengig av aktivitet for at kroppen skal fungere. Spiser du så mye bare på ett måltid? Da hadde jeg blitt ubehagelig mett og fått fordøyelsesplager. Anonymkode: 30c3e...73d Det var ikke det TS spurte om. Omad er godt kjent innenfor lavkarbo/ketogent kosthold, gjerne når man skal gå ned de siste vanskelige kiloene. Selv om du hadde blitt mett og fått fordøyelsesplager er det mange som har blitt kvitt fordøyelsesplager og fått bedre helse ved fasting. Anonymkode: c2b5e...f9e 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 Et måltid i løpet av hele dagen? Jeg følger selv periodisk faste men klarer ikke å se for meg å klare dette. Kudos Anonymkode: 8ed6b...9e7 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 Jeg spiser OMAD sammen med carnivore (kun animalsk - ingen planter). Egentlig ikke OMAD med vilje, men kroppen foretrekker å få ett stort måltid, så da har det blitt sånn. Nå som jeg har normalt blodsukker hele tiden og unngår disse unaturlige blodsukker-berg-og-dalbanene, så holder jeg meg mye lengre mett. . Noen dager vil kroppen ha to måltider, men vanligvis bare ett måltid. Jeg spiser vanligvis i 17-18-tiden etter jobb. Da spiser jeg ca 6-800 gram kjøtt stekt i smør eller talg og kun salt som krydder, drikker en kopp med hjemmelaget beinkraft, og shotter ca 100 gram rå lever. Leveren er bare lettest slik. Jeg liker virkelig ikke leversmak, men det er jo så sunt og jeg har en autoimmun sykdom jeg holder på å spise meg frisk fra (på god vei 😁), så da trenger kroppen alle de fantastiske næringsstoffene som innmat har å gi. Så da har jeg funnet ut at den enkleste måten for meg er å kutte lever i avlange biter små nok til at jeg kan svelge dem hele, og så fyller jeg munnen med vann, slipper en bit lever oppi og svelger alt helt. Gjentar dette ca 10-15 ganger. Kjenner INGEN leversmak. Virkelig. Ingen smak. Det er viktig å tørke utsiden av leveren godt med kjøkkenpapir. Anonymkode: 32880...abe 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #7 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Da spiser jeg ca 6-800 gram kjøtt stekt i smør eller talg og kun salt som krydder, drikker en kopp med hjemmelaget beinkraft, og shotter ca 100 gram rå lever. Ikke helt på tema, men hvis dette var mitt kosthold hadde jeg mistet all livsgnist😂 Anonymkode: 1c9b6...8a0 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #8 Skrevet 22. februar 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg spiser OMAD sammen med carnivore (kun animalsk - ingen planter). Egentlig ikke OMAD med vilje, men kroppen foretrekker å få ett stort måltid, så da har det blitt sånn. Nå som jeg har normalt blodsukker hele tiden og unngår disse unaturlige blodsukker-berg-og-dalbanene, så holder jeg meg mye lengre mett. . Noen dager vil kroppen ha to måltider, men vanligvis bare ett måltid. Jeg spiser vanligvis i 17-18-tiden etter jobb. Da spiser jeg ca 6-800 gram kjøtt stekt i smør eller talg og kun salt som krydder, drikker en kopp med hjemmelaget beinkraft, og shotter ca 100 gram rå lever. Leveren er bare lettest slik. Jeg liker virkelig ikke leversmak, men det er jo så sunt og jeg har en autoimmun sykdom jeg holder på å spise meg frisk fra (på god vei 😁), så da trenger kroppen alle de fantastiske næringsstoffene som innmat har å gi. Så da har jeg funnet ut at den enkleste måten for meg er å kutte lever i avlange biter små nok til at jeg kan svelge dem hele, og så fyller jeg munnen med vann, slipper en bit lever oppi og svelger alt helt. Gjentar dette ca 10-15 ganger. Kjenner INGEN leversmak. Virkelig. Ingen smak. Det er viktig å tørke utsiden av leveren godt med kjøkkenpapir. Anonymkode: 32880...abe Jeg elsker lever! Men jeg klarer ikke å spise det så ofte. Det blir gjerne 1 eller 2 ganger i mnd. Men da er det litt større mengder, ca 150-200 gr hver gang. Og stekt. Anonymkode: ec5df...cfd 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #9 Skrevet 23. februar 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Ikke helt på tema, men hvis dette var mitt kosthold hadde jeg mistet all livsgnist😂 Anonymkode: 1c9b6...8a0 Skjønner at det virker rart og kjedelig, men i likhet med personen du siterer opplever jeg også at kroppen rett og slett ikke vil ha mat mer enn en eller to ganger daglig, og søtsuget er helt borte når jeg bare spiser animalsk. Et eventuelt savn oppveies uansett lett av hvor utrolig mye bedre jeg har det fysisk og mentalt, når jeg ikke spiser planter. Har prøvd ketogent kosthold før og det var kjempebra, men å kutte ut all plantekost er en annen verden av energi og fokus. Anonymkode: c583f...5cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå