AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Jeg har bestemt meg for å slutte i jobben som jeg har hatt i et halvt år. Jobben er ikke for meg, og den har gått veldig utover psyken min. Hadde ikke sluttet om jeg ikke følte at det var nødvendig for den mentale helsa mi. Hvordan går jeg frem når jeg skal fortelle arbeidsgiver at jeg vil slutte etter så kort tid? Jeg vil jo ikke skuffe noen, og er også redd for å få dårlig referanse fra dem i ettertid. Hvordan kan jeg legge dette frem på best mulig måte? Anonymkode: 1c990...acb
Fotgjenger Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 Arbeidsgivere er ikke ukjent med at arbeidstakere sier opp, så det går nok helt fint😊 Har du en ny jobb å gå til? Det kan i så fall fint brukes som "grunn". 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 Fotgjenger skrev (6 minutter siden): Arbeidsgivere er ikke ukjent med at arbeidstakere sier opp, så det går nok helt fint😊 Har du en ny jobb å gå til? Det kan i så fall fint brukes som "grunn". Har ikke en ny jobb å gå til nei, og det er enda en grunn til at jeg tror det kan bli kleint 😅 Anonymkode: 1c990...acb
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 Jobben var ikke helt slik jeg så for meg. Jobben passet meg ikke like godt som jeg trodde. F.eks. Vær forberedt på å måtte utdype litt mer, men du trenger ikke å si at du blir syk av den akkurat. Anonymkode: e13be...667
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke en ny jobb å gå til nei, og det er enda en grunn til at jeg tror det kan bli kleint 😅 Anonymkode: 1c990...acb Bare si at du har en på hånda, men at det ikke er avklart og at du derfor ikke vil si noe om hvor, når etc. Det er lov å ta en hvit løyn. 😜 Anonymkode: e13be...667 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Bare si at du har en på hånda, men at det ikke er avklart og at du derfor ikke vil si noe om hvor, når etc. Det er lov å ta en hvit løyn. 😜 Anonymkode: e13be...667 Haha, må nok det! Er bare sykt dårlig på å lyve, håper ikke at jeg avslører meg selv. 😂 Anonymkode: 1c990...acb
Gjest Smeltemann Skrevet 22. februar 2021 #7 Skrevet 22. februar 2021 Skriv en oppsigelse og lever din nærmeste overordnede. Det er helt normalt og avslutte en jobb. Du kan godt si at jobben er for tøff for deg, ingen skam det.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #8 Skrevet 22. februar 2021 Bare si opp jobben. Hvis sjefen spør om hvorfor sier du at det er personlige årsaker. Ikke si noe mer. De har faktisk ikke noe med det. Anonymkode: e5f6d...9f0 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #9 Skrevet 22. februar 2021 Du leverer skriftlig oppsigelse enten per brev eller mail. Ikke verre enn det. Du trenger ikke si noe heller. "Sier herved opp min stilling som *putt stillingen her* per *dato* Mvh *ditt navn* Anonymkode: 35f96...35f
Tvist Skrevet 22. februar 2021 #10 Skrevet 22. februar 2021 Går nok greit å si opp. Bare vær ops på at du ikke får dagpenger i tre mnd.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #11 Skrevet 22. februar 2021 Bare oppfør deg litt crazy og så sier du at du slår opp! 🙂 Anonymkode: bdf96...aac 1
vivalavida Skrevet 24. februar 2021 #12 Skrevet 24. februar 2021 Jeg er i samme situasjon som deg akkurat nå 😣 jobben viste seg å ikke være noe for meg, heldigvis har jeg en annen jobb på hånda og det er min grunn hvis de spør. Frykter at de kommer til å spørre og grave, da vi er en veldig liten arbeidsplass. Jeg sendte en mail tidligere i uka og fortalte om dette og at jeg ønsket å si opp. Har hatt hjemmekontor denne uka og skal i møte med sjefen på zoom i morgen. Kan bli en klein dag på jobb igjen på mandag, men den tid den sorg 😅 jeg tenker at livet er for kort til å ikke skulle trives i jobben. Si opp, ta en hvit løgn hvis du må, det handler til syvende og sist om deg og ditt liv 😊
Knoot Skrevet 25. februar 2021 #13 Skrevet 25. februar 2021 Det viktigste av alt, ta den samtalen med ledelsen om oppsigelsen og lever den helst personlig. Avslutt arbeidsforholdet på en pen måte, det kan være du ønsker å komme tilbake senere, og at du vil kunne trenge arbeidsgivers referanse til din neste jobb. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå