AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Jeg har vært kvalm siden testen viste +. Jeg er redd for at det skal bli slik hele graviditeten. Jeg kaster opp minst en gang om dagen, men gjerne 3 ganger hvis jeg er heldig! Jeg kvier meg lenge, men til slutt må jeg bare gå og kaste opp. Jeg er nå i uke 12. Flere som har det slik? 😥 Anonymkode: 8fc5f...9fe
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 Fleste gir deg seg etter første trimester. Man kan trygt ta postafen mot kvalme i svangerskap, men det skal uansett alltid avtales med lege. sjekk ut sukk skjema https://nhi.no/imagevault/publishedmedia/hcyjw9nndtp2fk97t7xm/52617-2-sukk.pdf Anonymkode: 09740...6e2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fleste gir deg seg etter første trimester. Man kan trygt ta postafen mot kvalme i svangerskap, men det skal uansett alltid avtales med lege. sjekk ut sukk skjema https://nhi.no/imagevault/publishedmedia/hcyjw9nndtp2fk97t7xm/52617-2-sukk.pdf Anonymkode: 09740...6e2 Takk☺️ Anonymkode: 8fc5f...9fe
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk☺️ Anonymkode: 8fc5f...9fe Hvis SUKK testen viser at du har eks moderat+ Så finnes det hyperemesis Facebook gruppe, men du bør snakke med legen uansett, postafen reddet meg Anonymkode: 09740...6e2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 Ikke håp for mye. Noen leger gir postafen kun hvis du står i fare for å bli dehydrert. Hos meg ble det bedre i uke 20 og så kom spyingen tilbake De siste månedene, men uten så mye kvalme. Anonymkode: a368a...6c7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke håp for mye. Noen leger gir postafen kun hvis du står i fare for å bli dehydrert. Hos meg ble det bedre i uke 20 og så kom spyingen tilbake De siste månedene, men uten så mye kvalme. Anonymkode: a368a...6c7 Postafen kan fåes reseptfritt...også kalt reisesyketablett Anonymkode: 09740...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #7 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke håp for mye. Noen leger gir postafen kun hvis du står i fare for å bli dehydrert. Hos meg ble det bedre i uke 20 og så kom spyingen tilbake De siste månedene, men uten så mye kvalme. Anonymkode: a368a...6c7 Jeg håper jeg også blir bedre snart😭 Det hadde vært kjekt med en liten lettelse i allfall. På meg er det mer eller mindre en konstant kvalme. Takk☺️ Anonymkode: 8fc5f...9fe
AnonymiBergen:) Skrevet 23. februar 2021 #8 Skrevet 23. februar 2021 Jeg blir helt ekstremt trøtt av Postafen, så vær obs på det. Men her må en veie fordeler og ulemper. Kan være et problem å fungere på jobb, og en bør ikke kjøre bil.
lille-sjøstjerne Skrevet 23. februar 2021 #9 Skrevet 23. februar 2021 Jeg hadde det som deg og for min del fikk jeg noe mer energi når jeg var 13-14 uker på vei. Kvalmen derimot hang fast frem til jeg var 16-17 uker på vei. Kan fremdeles bli litt kvalm ved spesifikke lukter eller mat eller mangel på mat, men ble kvitt den konstante kvalmen. Så ikke fortvil helt om det ikke forsvinner med en gang selv om du nå går inn i andre trimester. Jeg fikk meg en mental knekk da alle sa at det kom til å slippe når jeg bikket 12 uker. Men det kan altså slippe senere også, det betyr ikke at du må ha det slik hele svangerskapet. Krysser fingrene for bedring for deg, kvalme er faktisk noe av det aller verste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå