Gå til innhold

Mobbing er ikke nødvendigvis så skadelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mobbing er ikke koblet til så mange psykiske sykdommer i seg selv, som oftest er mobbeofrene genetisk disponerte til å utvikle psykiske lidelser uansett. Om det ikke er mobbingen, kan det være andre ting som f.eks tap av partner, dødsfall i familien, tap av jobb, osv. Det er genetikken og ikke mobbingen som er skyld i plagene deres.

Anonymkode: 3d8f4...f36

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Noen tåler selvsagt mobbing bedre enn andre, men det er da særdeles unødvendig å finne ut av ved å mobbe noen.

Endret av PetterKanin
  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Mobbing er ikke koblet til så mange psykiske sykdommer i seg selv, som oftest er mobbeofrene genetisk disponerte til å utvikle psykiske lidelser uansett. Om det ikke er mobbingen, kan det være andre ting som f.eks tap av partner, dødsfall i familien, tap av jobb, osv. Det er genetikken og ikke mobbingen som er skyld i plagene deres.

Skjerp deg, troll

Anonymkode: 72e60...118

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hvor mange tråder ska du lage om dette hjernedøde temaet?? 

• Liker 1
Skrevet

Ekspertene er ikke like enig med deg. 

Anonymkode: 4cdd6...865

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du har tydeligvis aldri blitt mobbet..

Skrevet

Jeg er en av dem som var mer sårbar enn andre og som ble hardt skadet psykisk av mobbing, selv om andre som har opplevd det samme ikke er blitt like syke av det. Det kan godt hende at det kunne blitt utløst senere i livet om jeg ikke hadde opplevd mobbing i oppveksten, men heller opplevd noe annet vanskelig senere i livet. Men å oppleve mobbing daglig fra man er 5-6 til 15-16 år, akkurat i den perioden man vokser opp og finner ut hvem man er, og finner sin identitet, det er fryktelig skadelig for utviklingen. Jeg utviklet en personlighetsforstyrrelse av det, og måtte bruke de første 7 årene av voksenlivet på terapi mens "alle" andre tok utdanning, jobbet, reiste, fikk familie osv. 

Som sagt, det kunne skjedd at jeg hadde utviklet psykiske plager av andre årsaker senere i livet, men hadde dette skjedd i voksen alder ville jeg neppe utviklet en personlighetsforstyrrelse.

(PF-en er borte nå heldigvis etter terapi)

Anonymkode: 66d8c...751

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

😂😂, tuller du? Det er vanvittig mye forskning som sier at mobbing er svært skadelig, kan forårsake ptsd etc. Det du skriver har rett og slett ingen rot i virkeligheten. 

Anonymkode: 1300a...a4d

• Liker 1
Skrevet

Prøver du å rettferdiggjøre det at du har mobbet noen?

Anonymkode: ad411...fcb

Skrevet

Er det deg igjen🙄

Anonymkode: 80624...41c

• Liker 1
Skrevet

3 tråden på kort tid om samme tema? Troll

Anonymkode: 761b0...fa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...