Søta Skrevet 24. august 2005 #41 Skrevet 24. august 2005 of - synnes folk er litt smålige her! Hvem hjelper da ikke en venn for at bryllupetskal bli bra?? Og hvem skjønner vel ikke at mange ikke har penger til å betale flust for servitører! Jeg ville absolutt gjort det uten betaling - men jeg hadde forventa et TAKK - det var veldig snilt av deg!!! Det koster da ingenting! Spør de som skal hjelpe deg hvordan de stiller seg til dette da!!!! Er nokså sikker på at de svarer at de ikke skal ha noe i det hele tatt!
Gjest Piper Skrevet 24. august 2005 #42 Skrevet 24. august 2005 of - synnes folk er litt smålige her! Hvem hjelper da ikke en venn for at bryllupetskal bli bra?? Og hvem skjønner vel ikke at mange ikke har penger til å betale flust for servitører! Jeg ville absolutt gjort det uten betaling - men jeg hadde forventa et TAKK - det var veldig snilt av deg!!! Det koster da ingenting! Spør de som skal hjelpe deg hvordan de stiller seg til dette da!!!! Er nokså sikker på at de svarer at de ikke skal ha noe i det hele tatt! ← Hvor gode venner er man, om man ikke blir invitert i bryllupet? Når det er snakk om 40 gjester, regner jeg med at de nærmeste vennene er blant gjestene. Da er det igjen bekjente ol, og for en bekjent ville jeg aldri stilt opp i så mange timer gratis.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2005 #43 Skrevet 24. august 2005 Så vidt jeg har forstått så dreier det seg her om kolleger, ikke nære venner. Jeg synes det er en liten forskjell på å stille opp for nære venner og kolleger jeg ikke kjenner på fritida. Men ok, mulig jeg er smålig. For meg er det smålig å ikke betale folk for ting de blir bedt om å gjøre (og nei, det er ikke så lett å si nei...), og å ikke betale dem fordi de ikke tørr å si fra at de vil ha betalt (og eventuelt hvor mye) når du spør dem om de vil hjelpe til. Forøvrig synes jeg det minste du kan gjøre når du ber folk stille opp gratis er å sørge for at det er nok folk til å gjøre jobben uten at de sliter seg helt ut! (Kan ikke skjønne hvorfor det er noe problem å ha et menneske eller to ekstra til å hjelpe så lenge dere uansett ikke vil betale dem? Og så lenge så mange her mener at folk bare blir glade for å jobbe gratis for dere?) Forresten så er jeg fullstendig klar over at ikke alle har et bunnløst budsjett å ta av - det har heller ikke vi. Men vi prioriterer bort bla tre retters middag og gjør det litt billigere på den måten, fordi vi mener at det ikke er våre kollegers ansvar at budsjettet vårt går rundt.
Caramba Skrevet 24. august 2005 #44 Skrevet 24. august 2005 Forresten så er jeg fullstendig klar over at ikke alle har et bunnløst budsjett å ta av - det har heller ikke vi. Men vi prioriterer bort bla tre retters middag og gjør det litt billigere på den måten, fordi vi mener at det ikke er våre kollegers ansvar at budsjettet vårt går rundt. ← Så enig, så enig.... Det ER faktisk ikke bekjente og kolleger sitt ansvar at ditt bryllupsbudsjett skal gå rundt. OG dersom dere har tenkt å spørre nære venner så vil vel de bli litt fornærmet over å ikke være sett på som gode nok venner til å være gjester? Det blir litt sånn: Du må gjerne komme i bryllupet vårt, men da skal du jobbe......... gratis" Jeg hadde IKKE hjulpet fjerne bekjente eller kolleger gratis, det er sikkert. Jeg jobber hardt nok i uka og helga er dyrebar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå