Gå til innhold

Hvor stor aldersforskjell mellom barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den "beste" aldersforskjellen? 

Anonymkode: 7f21a...12a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7 år. Hadde tenkt å ha 4 år i mellom dem, men det gikk ikke sånn 🙂

Anonymkode: 644c3...23a

Skrevet

10år.

Anonymkode: 5002f...d47

Skrevet

Mellom en og to er det 2,5 år. Mellom to og tre er det 1,5 år. De er nå 2 år, 3,5 år og 6 år. Kaos til tider, men de er veldig glad i hverandre og har mye glede av hverandre. 

Anonymkode: 1d6cb...889

Skrevet

11 år og 2 år. 

11 år er ikke bra. Man har da to enebarn med helt ulike behov. 2 år er bedre, men det er litt strev når de er helt små. Ideelt er aldersforskjell 2-4 år. 

Anonymkode: 5839a...3f7

Skrevet

3,5 år mellom de to første og 2,5 år mellom mellomste og minstemann. Helt klart lettest med 3,5 år mellom. Men samtidig ser jeg at de to yngste har mer glede av hverandre i form av lek. Så det er fordeler og ulemper med alt. Men ville ikke hatt mer enn 3,5 år mellom hvis jeg kunne valgt. 

Våre er nå 2,5 år, 5 år og 8,5 år.
Tre skoleår mellom hver. 

Anonymkode: 6b756...ba2

• Liker 1
Skrevet

Mine er det 6 år mellom, syns det er fint jeg, for de har fortsatt glede av hverandre som barn og vil få glede av hverandre som voksen og.. jeg slipper og to bleie barn samtidig 🙈🤣 

Men skal sies at det ikke var planlagt at vi skulle få flere barn, hadde vi planlagt hadde jeg nok ville valgt(så langt det går)  3 år mellom de 😊 

• Liker 1
Skrevet

3 år mellom alle våre 3. Har funket helt fint. 

Skrevet

Nesten 3 år mellom eldste og midten, 22 mnd mellom midten og minste. Skriver 22 mnd og ikke 2 år med vilje fordi det virkelig skjer mye med utviklingen rundt 2 år. Hadde vært mye enklere om minste hadde kommet noen mnd senere, tenker jeg😅 2,5 år mellom synes jeg er ideelt, sann sett i ettertid!

Anonymkode: b9509...54b

Skrevet

Har en 11 åring og en 5,5 åring.  Det er 5,5 år i mellom det. Det er som å ha to enebarn. De har mye glede av hverandre men eldste kan fort synes at lillebror er barnslig og leken ikke alltid er moro.  Hadde det ikke vært for omstendighetene så hadde jeg hatt bare 4 år mellom dem. Fordelen er at jeg har ingen bleiebarn samtidig og får mye hjelp av storebror. Samtidig så er storebror stor nok til å ikke bli sjalu på lillebror. 

Anbefaler helst å ikke vente mer enn 3-4 år hvis du skal ha nr 2

Anonymkode: 89097...624

Skrevet

2 år og 5 mnd mellom to første, og så 2 år og 3 mnd ned til yngste. Mye glede i hverandre! Tenker at mellom 2 og 3,5 år er fin aldersforskjell.

Anonymkode: aaefe...832

Skrevet

Det er ca to år mellom alle våre. Perfekt aldersforskjell synes vi.

Skrevet

Nesten 2 år ❤️år og 3 mnd og ei på 4 mnd 

Anonymkode: f518c...168

Skrevet

7 år mellom 1 og 2. 

Anonymkode: 663c4...390

Skrevet
Arkana skrev (40 minutter siden):

Det er ca to år mellom alle våre. Perfekt aldersforskjell synes vi.

Jeg vil ha flere barn, men går ikke på prevensjon. Hadde jeg blitt gravid nå ville det blitt 2 år og 9 mnd mellom de. Men blir så usikker, har akkurat komt meg igjen etter første, men vil jo ha flere uansett, og da er det vel greit å få det overstått. Vanskelig det her. 

Skrevet

Nesten 2,5 år mellom mine. 

Anonymkode: 3a774...9c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nesten 2,5 år mellom mine. 

Anonymkode: 3a774...9c1

Hvordan er det? 

Jeg ønsker flere barn, og vil jo at de skal ha glede av hverandre. Men føler nå at jeg akkurat har kommet ovenpå igjen etter første, så styrete å begynne igjen.. 

Skrevet

3,5 år mellom ca. Har tatt litt tid før de hadde glede av hverandre, men synes det er et passe mellomrom. Orket ikke nr 2 tettere enn det 

Anonymkode: 9eff0...4dc

Skrevet

1.5 år! Perfekt kunne ikke ønsket meg noe annet!

Anonymkode: c05bf...a1d

Skrevet

3 år. Nå er de 12 og 15 og krangler mye. Men de har hatt mye glede av hverandre opp igjennom, likevel. Gutt og jente så interessene er ikke de samme. 

Anonymkode: e9312...ff1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...