Gå til innhold

Noen som vet om det er mulig å få en dags velferdspermisjon samme dag man ringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når arbeidsdagen starter 08.30 og man ringer 07? 

Er snakk om bistand til, fra og under behandling for sykt familiemedlem. Jeg har ikke fått kontaktet arbeidsgiver angående dette før fordi vi trodde i det lengste at det ikke ville være behov for min hjelp den dagen. Tror dere dette vil være mulig? Er snakk om ubetalt velferdspermisjon. Da er arbeidsgiver kanskje mer fleksibel?

Anonymkode: 4a9bd...cf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på de avtalene din arbeidsgiver har, og de kjenner ikke vi

• Liker 3
Skrevet

Det er helt opp til arbeidsgiver, og helt umulig for noen andre enn sjefen din å svare på.

• Liker 4
Skrevet

Hvis det er noe akutt som har skjedd, så hadde du fått velferdspermisjon av meg, selvom du ringte samme dag.

Men dette høres egentlig ut som dårlig planlegging fra deres side, og da hadde jeg ikke vært fullt så fleksibel.

Anonymkode: c704c...b5d

Skrevet

På min jobb hadde det ikke vært noe problem. Vi kan også bare si at vi blir borte en dag, og søke velferdspermisjon i etterkant om det er berettiget. 

Så det spørs jo helt på arbeidsplassen og sjefen din. 

Anonymkode: 67333...136

Skrevet

På min arbeidsplass hadde dette vært uproblematisk. Men nå har jeg en jobb som bare blir liggende å vente på meg hvis jeg er borte, man trenger ikke få inn vikar. 

Anonymkode: f0e8d...ff7

Skrevet

Hos oss er vi avhengige av å ha nok medarbeidere på vakt- så det er alltid styr å dekke inn sykdom på kort varsel f eks.

I ditt tilfelle ser det ut til å være dårlig planlegging, og ville ikke gitt grunnlag for verferdspersmisjon.

Det kommer jo veldig an på hvilken type jobb du har. 
Om du kan styre dagen selv er det jo mer fleksibelt enn at kunder får kansellert en time f eks. 

Kan du bytte vakt med noen? 

Anonymkode: 821d0...796

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...