Gå til innhold

Hvis du hadde kjørt kjærestens bil til vrak. Hva ville du gjort da ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Dette gjelder gudskjelov ikke meg, men noen jeg kjenner)

Tenk deg at:

Du bor sammen med kjæresten din. Ingen formelle avtaler, men deler samme adresse. Du er arbeidsledig, har ingen inntekt, bidrar ikke økonomisk og du lever på kjæresten din sin bitte lille inntekt. Så skal du i et viktig møte og får låne kjæresten din sin fine bil (fordi din egen ikke starter), og du kjører denne til vrak ved et uhell. Bilen til kjæresten har ikke fullforsikring. 

Så er spørsmålet: Hva ville du gjort i en slik situasjon, hvis du var den som hadde vraket bilen  til kjæresten som h*n var veldig stolt av og glad i ?

Anonymkode: 227aa...e6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det riktig her er å kjøpe kjæresten en ny bil. De får ordne en nedbetalingavtale dem imellom.

• Liker 7
Skrevet

Da får man finne seg en jobb og betale ned på det lånet man da har til kjæresten sin i form av bilens verdi. 

Men jeg hadde aldri havnet i den situasjonen, så kan ikke se det for meg. Jeg er ikke så dum at jeg har en fin bil uten fullkasko. 

Anonymkode: 178c0...5ec

• Liker 8
Skrevet

Betalt ned over tid. 

Anonymkode: 24e16...3a0

• Liker 1
Skrevet

Da betaler du egenandel på forsikringen og lar selskapet fikse resten. Uhell skjer, derfor har man forsikring. At vedkommende ikke har fullkasko kan ikke lempes noen, annet enn eieren selv.

Anonymkode: d7b2c...1dd

• Liker 7
Skrevet

Betalt for alt selvfølgelig

Skrevet

Kjæresten som eier den krasjede bilen bør være storsinnet og tenke kjærlighet. 

Anonymkode: 0238c...a9d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjæresten som eier den krasjede bilen bør være storsinnet og tenke kjærlighet. 

Anonymkode: 0238c...a9d

...og da kommer det en ny bil ned fra himmelen ? 

Høres ut som du lever i en annen verden enn den realistiske virkelighet.

• Liker 11
Skrevet

Da ville jeg tatt en hvilken som helst drittjobb på dagen, men spurt kjæresten om det var greit at jeg fortsatt levde på han/ henne så hver krone jeg tjenete kunne gå rett inn på sparekonto: "erstatning av bil". Hvis jeg hadde noen midler eller kunne skru bil selv ville jeg prøvd å få satt i stand den bilen som ikke startet så kjæresten kan ha den så lenge. 

Anonymkode: 8302a...df0

• Liker 1
Skrevet

Opplevde at kjæresten vraket bilen min, ikke noe dyr og fin bil så ingen kasko. Ville ikke erstatte noe, nå er han ex. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tenk deg at:

Du bor sammen med kjæresten din. Ingen formelle avtaler, men deler samme adresse. Du er arbeidsledig, har ingen inntekt, bidrar ikke økonomisk og du lever på kjæresten din sin bitte lille inntekt. Så skal du i et viktig møte og får låne kjæresten din sin fine bil (fordi din egen ikke starter), og du kjører denne til vrak ved et uhell. Bilen til kjæresten har ikke fullforsikring. 

Så er spørsmålet: Hva ville du gjort i en slik situasjon, hvis du var den som hadde vraket bilen  til kjæresten som h*n var veldig stolt av og glad i ?

Har skadet en av kjærestens dyre biler en gang. Ringte han gråte de tvert. Han var bare glad det gikk bra med meg. Så hjalp jeg han å fikse opp i det, han er mekaniker og gjør jobber selv. 

Hadde jeg kjørt en bil til vrak så vet jeg at han hadde vært mest bekymra for meg. Ellers har han alltid full forsikring på biler han liker godt/dyre, alt annet er jo bare dumt. 

Så hadde jeg ikke hatt penger så hadde jeg forsøkt andre løsninger. Ellers er det lite smart å ikke ha full forsikring på en bil som er dyr eller lignende. 

Anonymkode: ac030...c8b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Betalt ned over tid. 

Anonymkode: 24e16...3a0

Han lar henne låne bilen, de har ingen skriftlige avtaler om ulykker. Fyren har ikke full forsikring på en bil han elsker. Altså, fyren er ikke så smart. Hvorfor skal hun settes i gjeld da? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fyren har ikke full forsikring på en bil han elsker. Altså, fyren er ikke så smart.  

Nå hadde jo fyren en bitte liten inntekt som skulle dekke livsopphold for begge to. Da kan det tenkes at han måtte prioritere bort andre ting (?)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Da betaler du egenandel på forsikringen og lar selskapet fikse resten. Uhell skjer, derfor har man forsikring. At vedkommende ikke har fullkasko kan ikke lempes noen, annet enn eieren selv.

Anonymkode: d7b2c...1dd

Hvilken egenandel?

Hvis bilen ikke har kasko må man dekke skadene sjøl, og man har ingen egenandel.

Evt. delkasko dekker kun brann, tyveri og glasskade, og hjelper ikke.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå hadde jo fyren en bitte liten inntekt som skulle dekke livsopphold for begge to. Da kan det tenkes at han måtte prioritere bort andre ting (?)

Dumt av han å betale livsopphold for noen andre i stedet for full forsikring på bilen sin. Det er jo da man setter seg i slike situasjoner.

• Liker 6
Skrevet

Kunne jo gjøre følgende:
Siden man sjøl ikke har sertifikat for personbil, og var passe stein da bilen, tjyvlånt av kjæresten, ble vraket, ville man ikke unngå straff og slikt for bilknusinga (var jo annens ødelagt eiendom også inne i bildet) - så overtaler man kjæresten, som eide bilen, til å ta på seg skylda, altså si at det var hun som hadde kjørt, og når alt er signert og man er i det fri, så slår man opp og stikker av. Det skjedde med noen jeg kjente før, og derfor kunne hun ikke tenke seg noen kjøreste igjen, alle menn var...

Hva slags "viktig møte" var det han her slyngelen skulle i, når han ikke har jobb?

Det er ellers vanlig oppførsel at når man søler, så tørker man, når man roter, så rydder man, og når man ødelegger, så erstatter man. Og der har du svaret mitt.

Skrevet

Klart den som ødelegger må ta ansvar og finne en løsning sammen med kjæresten. Dvs. at den som ødelegger i utgangspunktet skal betale. 

• Liker 2
Skrevet

Fått bilen reparert eller kjøpe ny bil selvfølgelig

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tenk deg at:

Sugd han hver kveld et helt år. 

Anonymkode: 4d93c...0a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sugd han hver kveld et helt år. 

Anonymkode: 4d93c...0a8

Er det virkelig mulig å være så lite moden ?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...