Gå til innhold

J18, kjeder meg med vinterferie, er bare inne hver dag og er på mobilen:/ Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruer meg til skolen starter igjen, men dette er ikke mye bedre. Verste er at foreldrene mine dømmer meg når de vet at jeg bare er inne alene hele tiden... Skulle ønske jeg bodde alene, så jeg ikke måtte ha dårlig samvittighet av p ikke gjøre noe😩 Er deprimerende vær også, så er ikke fristende å gå tur... 

Anonymkode: 35b5c...3d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg fra deg mobilen. Kle på deg gode turklær. Gå en tur i rufseværet. Når du kommer hjem lager du deg en kopp med varm kakao/te. 

Snakk med familien din, ikke gjem deg på rommet ditt. Kanskje dere kan spille et brettspill sammen? Kanskje du kan overraske alle med en god middag? 

Ikke bry deg om hva andre tenker på deg. 

Anonymkode: f86ae...2c9

• Liker 6
Skrevet

Men så gjør noe da! Baking, lage mat, diverse husarbeid, hør en bok, gå tur. 

Anonymkode: ce817...510

• Liker 3
Skrevet

Kan du ringe å få en venninne på besøk, lage mat sammen? Bake boller? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Legg fra deg mobilen. Kle på deg gode turklær. Gå en tur i rufseværet. Når du kommer hjem lager du deg en kopp med varm kakao/te. 

Snakk med familien din, ikke gjem deg på rommet ditt. Kanskje dere kan spille et brettspill sammen? Kanskje du kan overraske alle med en god middag? 

Ikke bry deg om hva andre tenker på deg. 

Anonymkode: f86ae...2c9

Støtter denne, er lett og havne i ond sirkel om man bare blir sittende inne,  musikk eller lydbok på øret og traske en tur, er veldig deilig når man da kommer inn både kropp og sinn har godt av det og hvem vet kanskje du liker det 😊

• Liker 4
Skrevet

Kan du ikke prøve å gjøre noe? Ta kontakt med noen? Game med noen feks? For det er lett å bli litt giddeløs når man  ikke finner på noe.... Har du noen venner? Har et barn som også ka sitte inne og ikke gjøre noe selv om hn har venner. Jeg sier til hn st han ikke kan sitte inne å surfe på mob 24/7 uten å ta kontakt med noen.

Anonymkode: 5b566...c64

Skrevet
B87C skrev (3 timer siden):

Støtter denne, er lett og havne i ond sirkel om man bare blir sittende inne,  musikk eller lydbok på øret og traske en tur, er veldig deilig når man da kommer inn både kropp og sinn har godt av det og hvem vet kanskje du liker det 😊

Støtter turgåing! Bevegelse hjelper på humøret. Kanskje med en morsom podcast?

Anonymkode: 5b566...c64

Skrevet

Jente på 18 som bare sitter inne og surfer på kg? Du burde vært ute å drikket og pult med de kjekke guttene

Anonymkode: 0e803...96a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Gruer meg til skolen starter igjen, men dette er ikke mye bedre. Verste er at foreldrene mine dømmer meg når de vet at jeg bare er inne alene hele tiden... Skulle ønske jeg bodde alene, så jeg ikke måtte ha dårlig samvittighet av p ikke gjøre noe😩 Er deprimerende vær også, så er ikke fristende å gå tur... 

Anonymkode: 35b5c...3d4

Seriøst 

Slutt å syte og gjør noe. 

• Liker 2
Skrevet

Det viktigste er at du selv føler du er produktiv, og at du får noe ut av å gjøre noe. Å trykke på telefonen hele dagen er bare en tidstyv og kort glede. Kan du gjøre noe du får glede av senere? Lære noe? Lese noe? Gå deg en tur? Lufte nabohunden?

Du er åpenbart ikke fornøyd med situasjonen - så du kan begynne med å legge fra deg telefonen, og bare faktisk gå deg en tur. Kanskje ikke så ille som du trodde. Innstilling og attitude - det er der det begynner 🥰 Det finnes ikke deprimerende vær, bare dårlig innstilling (og dårlige klær). Så kommer du hjem, og det var kanskje ikke så ille som du trodde.

Ta deg i det minste en runde rundt nabolaget. Vis foreldrene at du gjør noe. God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...