Gå til innhold

Hvor mye har du i aksjer/fond?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke alder er du?

Hva tenker du å gjøre med pengene?

Jeg er 27 år, har 100.000 kr i aksjer/fond, ønsker å spare så jeg kanskje en dag kan oppnå større økonomisk frihet.. Drømmer om å en dag kunne leve av avkastningen. Prøver å spare mellom 1500 og 3000 kr i måneden nå frem til jeg er ferdig med studiene, og etter studiene håper jeg på å kunne spare 1/3-1/5 av inntekten min. Hvertfall frem til jeg får forpliktelser og større utgifter.... :)

Anonymkode: 9bc5d...c73

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke alder er du?

Hva tenker du å gjøre med pengene?

Jeg er 27 år, har 100.000 kr i aksjer/fond, ønsker å spare så jeg kanskje en dag kan oppnå større økonomisk frihet.. Drømmer om å en dag kunne leve av avkastningen. Prøver å spare mellom 1500 og 3000 kr i måneden nå frem til jeg er ferdig med studiene, og etter studiene håper jeg på å kunne spare 1/3-1/5 av inntekten min. Hvertfall frem til jeg får forpliktelser og større utgifter.... :)

Her skulle det stå: at jeg håper på å spare mellom 30 og 50% av inntekten min*

Skrevet

Hvor mye har du i aksjer/fond? 155 000 kr

Hvilke alder er du? 34 år

Hva tenker du å gjøre med pengene? Halvparten er til pensjon (har satt av en viss sum per måned i mange år), resten spares for å kanskje pusse opp i fremtiden, samt ha ekstra penger i tilfelle noe skulle skje. 

Har forøvrig egen sparing til buffer og andre sparemål. Fondssparingen er ikke helt klar, foruten pensjonen, den er bare langsiktig og noe jeg vet jeg ikke kommer til å ta ut før om en god del år. :) 

• Liker 3
Skrevet

Ca 3 mill, 45 år. Ingen spes planer med de.

Anonymkode: 1ccf2...0f6

Skrevet

Tenker at det også er relevant om man eier bolig, om man har andre sparemål og hvor mye man tjener.

Er 31 år, går på AAP (syk) og eier bolig i Oslo.

Bolig er førsteprioritet nå, betaler ned på den så raskt jeg kan. Har nå en belåningsgrad på ca. 55%. 

I tillegg har jeg satt av ca. 35 000 kr i pensjonsfond. Dersom jeg hadde bodd utenfor Oslo eller vært arbeidsfør, ville nok fondssparingen ha vært betydelig høyere 🙂

Anonymkode: 03c17...d8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenker at det også er relevant om man eier bolig, om man har andre sparemål og hvor mye man tjener.

Er 31 år, går på AAP (syk) og eier bolig i Oslo.

Bolig er førsteprioritet nå, betaler ned på den så raskt jeg kan. Har nå en belåningsgrad på ca. 55%. 

I tillegg har jeg satt av ca. 35 000 kr i pensjonsfond. Dersom jeg hadde bodd utenfor Oslo eller vært arbeidsfør, ville nok fondssparingen ha vært betydelig høyere 🙂

Oi, det er imponerende at du eier bolig i Oslo når du går på AAP :) Hvordan har du fått til det?

Skrevet

34 pr, 893 000 i aksjefond, eier bolig og har ca. 900 000 i EK der. Sparer til større bolig, pensjon og økonomisk frihet. 

Anonymkode: a30ea...5de

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Oi, det er imponerende at du eier bolig i Oslo når du går på AAP :) Hvordan har du fått til det?

Har alltid hatt er lavt forbruk, og var i full jobb da jeg kjøpte boligen. Det er en ganske sliten leilighet.

Min viktigste økonomiske prioritering er å få beholde den, selv om jeg skulle bli uføretrygdet / bare være i stand til å jobbe deltid. 

Så nå betaler jeg ned så mye jeg klarer, og så kommer fondssparing i andre rekke. 🙂

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye har du i aksjer/fond? 550 000kr

Hvilke alder er du? 43

Hva tenker du å gjøre med pengene? Dette er penger som kommer til å gå til pensjon. Jeg har grei økonomi ellers.

Anonymkode: 46aa3...418

Skrevet

Runda 100k idag fordi aksjene fikk en finfin stigning😊

37 år. 

Sparer så jeg kan ta noen måneder fri neste år så jeg kan fokusere full og helt på å lære det jeg har lyst til å jobbe med.

Anonymkode: 9de1b...747

Skrevet

29 år

Eier bolig med egenkapital på 1 mill.

400k i aksjefond, sparer til pensjon og fremtidige oppgraderinger på hus og bil. Håper å la disse stå i mange år fremover. Har BSU og bufferkonto til utgifter de nærmeste årene.

Anonymkode: 83610...439

• Liker 2
Skrevet

Kvinne 43år. Jeg hadde ca 400 000 i aksjer, tatt dem ut pga husprosjekt.

Begynt så smått å investere i aksjer igjen. Begynte nå på nyåret med 25000, har snart 50 000 (heldig med investeringen 👌). Planen er å trade litt og håpe på å tjene litt ekstra i år pga jeg vil betale mer ned på lånet.

Anonymkode: fde2e...f20

• Liker 1
Skrevet

2,1 mil i aksjefond, 27 år. Tenker å kjøpe bolig, men boligmarkedet er for dyrt.

Anonymkode: 5bc53...ca7

• Liker 2
Skrevet

Er 34 år. Har nettopp begynt med fondssparing. Eier hus som skal nedbetales og to barn.

Anonymkode: 96d11...b80

• Liker 1
Skrevet

25 000 i crypto etter jeg satt 15 000 for en uke siden. Tenkte som alternativ til fond. Har lyst til å sette mer der istedet for spare eller fond. 

Anonymkode: 6f2da...b8b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

25 000 i crypto etter jeg satt 15 000 for en uke siden. Tenkte som alternativ til fond. Har lyst til å sette mer der istedet for spare eller fond. 

heldiggris🤑mine har gått ned🤢

Anonymkode: 5831c...966

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

2,1 mil i aksjefond, 27 år. Tenker å kjøpe bolig, men boligmarkedet er for dyrt.

Anonymkode: 5bc53...ca7

høres ut som du har råd da😀jeg kjøpte med 350 000 i EK(ikke oslo)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

heldiggris🤑mine har gått ned🤢

Hadde flaks at jeg kjøpte akkurat da. Skal la de stå en stund. Håper på en dip for å kjøpe mer jeg 😅

Skrevet

Har sammen med mannen ca 700000. Vi sparer til økonomisk uavhengighet så vi kan reise når vi vil og pensjon. Vi er 39 år.

Anonymkode: e3a61...141

• Liker 1
Skrevet

4 mill med mannen. Er 47. Sparer ikke til noe spesielt. Syns bare det er gøy å spare. Satt litt i crypto nå. 

Anonymkode: 0d3de...8e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...