AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Mini har ligget i seteleie siden uke 28, altså i 4 uker. Vet det fortsatt er goood tid til å snu seg, men samtidig nevnte jordmor at jo lengre han sitter i seteleie, jo større er sjansen for at han blir sittende. Hun sa at mange turnet en del rundt på denne tiden, men min har altså sitter der bom siden første ultralyden for 4 uker siden. Derfor lurte jeg på om noen har opplevd at barnet har sitter veldig lenge i seteleie, men plutselig har snudd seg? Anonymkode: eac2d...6ae
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 Mi lå i sete fram til uke 36, snudde seg selv Anonymkode: d8a43...2a6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 Min yngste satt i seteleie hele veien, snudde seg aldri. Jeg endte opp med en kjempefin vaginal setefødsel, nevner det i tilfelle din ikke snur seg. 👍 Anonymkode: 7e657...4af
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 Er i uke 31 og min har vært sittet i seteleie hele veien.. Jeg kjenner det godt da han kun sparker nedover og i blæra, jeg kan tydelig kjenne hode på toppen av magen og jeg når jeg ligger på ryggen kjenner jeg rumpa ned i bekkenet.. Fikk jordmor til å sjekke ved sist kontroll og det stemmer. Slik har han sittet hele veien.. Håper inderlig han snur seg! Har to vanlige fødsler bak meg, men kjenner jeg blir stressa med tanken på setefødsel! Anonymkode: 796db...74e
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 Det ene barnet mitt satt i seteleie fra uke 24 ( ihvertfall da vi oppdaget det på vekstkontroll) og frem til uke 34. Da startet fødselen. Så da ble det fødsel i seteleie. En rask og fin fødsel. Under svangerskapet var babyen i samme leie hele tiden. Venninnen min hadde babyen sin i seteleie frem til uke 36. Og da snudde den plutselig seg. Da ble den liggende i hodeleie frem til fødselen. Anonymkode: dd743...3a4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente og se. Jeg har samtaler annenhver uke på sykehuset pga fødselsangst, så da pleier jordmor å ta en rask sjekk med ultralyd når jeg er der. Han er kanskje litt stor og, så skal ha ny vekstestimering i slutten av uka. Dessverre så blir det ikke aktuelt å prøve noe setefødsel her etter komplikasjoner med første, men jeg håper han snur seg så jeg kan prøve vaginal fødsel uten komplikasjoner 🤞🤞 Anonymkode: eac2d...6ae 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #7 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet og vente og se. Jeg har samtaler annenhver uke på sykehuset pga fødselsangst, så da pleier jordmor å ta en rask sjekk med ultralyd når jeg er der. Han er kanskje litt stor og, så skal ha ny vekstestimering i slutten av uka. Dessverre så blir det ikke aktuelt å prøve noe setefødsel her etter komplikasjoner med første, men jeg håper han snur seg så jeg kan prøve vaginal fødsel uten komplikasjoner 🤞🤞 Anonymkode: eac2d...6ae Høres ut som du får god oppfølging 😊👍 Håper han snur seg 🤞 Anonymkode: 6c747...e95
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #8 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Høres ut som du får god oppfølging 😊👍 Håper han snur seg 🤞 Anonymkode: 6c747...e95 Ja, får god oppfølging. Samtidig har en liten del av meg lyst til å bare gi opp å klare å prøve å føde vaginalt, og bare gå for pks. Setefødsel hadde gjort dette valget så mye enklere for meg. 😅 Men jeg har to samtaler til før uke 36, så da er det bare å fortsette å ta en dag av gangen. Håper/håper ikke han snur seg inntil videre 😆 Anonymkode: eac2d...6ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå