Gå til innhold

13 åring piercing i nesa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 13 åringen kom å spurte om hun kunne få piercing i nesa. Flere i klassen hennes har det (som jeg selv har sett) men jeg føler at det er litt for tidlig. 
hadde du sagt ja? Hvorfor/ hvorfor ikke? Hvis ikke. Hadde du latt henne bruke en fake en daglig (på skolen osv..)

Anonymkode: c07ad...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei til piercing. Det er for tidlig. Ja til fake piercing. Det plager ingen og gir ikke infeksjoner. 

Anonymkode: 93daf...ded

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok sagt ja, fordi dette er noe som kan tas vekk enkelt hvis det ikke er så populært om et par år likevel. Det gir ikke varige sår som feks piercing i leppa eller øyenbryn.

Jeg er for å gi barna frie tøyler med sin eget utseende til en viss grad. Tatoveringer og andre ting som faktisk ikke er mulig å endre på uten operasjon/laser er noe annet.

Jeg sier at datteren min får ha litt farge i håret, gå med hvilke klær hun vil, ha både sminke og pynt hun selv ønsker så hun får testet om dette er noe for henne. Heller det enn at jeg sier nei, og hun får en piercing av venninne sin laget med brent nål og klesklyper.

Det er nok ingen populær mening jeg har, men det er sånn jeg gjør det.

Anonymkode: 250be...fba

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hadde jeg sagt nei. Men har ei bekjent med datter på 14 år som har i både nese, tunge og navle. Selv måtte jeg vente til jeg ble 16 år og var gammel nok til å ta uten foreldrenes samtykke. Tunge piercing var uaktuelt for min mor uansett alder. Veldig glad for det nå i ettertid. 

Anonymkode: 70f1e...fcc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde nok sagt ja, fordi dette er noe som kan tas vekk enkelt hvis det ikke er så populært om et par år likevel. Det gir ikke varige sår som feks piercing i leppa eller øyenbryn.

Jeg er for å gi barna frie tøyler med sin eget utseende til en viss grad. Tatoveringer og andre ting som faktisk ikke er mulig å endre på uten operasjon/laser er noe annet.

Jeg sier at datteren min får ha litt farge i håret, gå med hvilke klær hun vil, ha både sminke og pynt hun selv ønsker så hun får testet om dette er noe for henne. Heller det enn at jeg sier nei, og hun får en piercing av venninne sin laget med brent nål og klesklyper.

Det er nok ingen populær mening jeg har, men det er sånn jeg gjør det.

Jeg hadde nok sagt ja, fordi dette er noe som kan tas vekk enkelt hvis det ikke er så populært om et par år likevel. Det gir ikke varige, synlige sår som feks piercing i leppa eller øyenbryn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selv hadde jeg sagt nei. Men har ei bekjent med datter på 14 år som har i både nese, tunge og navle. Selv måtte jeg vente til jeg ble 16 år og var gammel nok til å ta uten foreldrenes samtykke. Tunge piercing var uaktuelt for min mor uansett alder. Veldig glad for det nå i ettertid. 

Mens jeg var veldig glad for tungepiercingen min ;) 

Min mor hatet det jeg hadde i ansiktet, men de andre tror jeg ikke hun visste om 😅

Og til slutt, for å svare TS, jeg hadde sagt ja. 

Endret av Dævendøtte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, så fremst hun er nøye på å rense mens det gror. Hullet trekker seg sammen den dagen hun eventuelt tar den ut. Synes ikke det er noe værre å ta piercing i nesa eller navveln enn i ørene. Øyenbryn og lepper ville jeg sagt nei til. Piercing i leppa ødelegger tenner og tannkjøtt. I Øyenbryn kan det bli noen stygge arr.

Anonymkode: 5893d...af7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke. De har jo hull i ørene. En piercing kan fjernes. 

Anonymkode: bb6f8...446

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Tok i navlen da jeg var 15, og nesa da jeg var 17. Vokste opp på det glade 90-tall og nå er nesepiercing inn igjen. Kjør på, ikke noe værre enn å ta hull i ørene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dævendøtte skrev (4 minutter siden):

Mens jeg var veldig glad for tungepiercingen min ;) 

Min mor hatet det jeg hadde i ansiktet, men de andre tror jeg ikke hun visste om 😅

Og til slutt, for å svare TS, jeg hadde sagt ja. 

Og det var alle mine venner glad for og 😂 bare jeg som aldri fikk av de som ville 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midten av 90 tallet hadde ring i nesa når jeg var 13 år. pappa ble dritt sur og jeg fikk ikke lov å se på tv før jeg tok den ut, flere mnd senere gav han opp 😄 Tok en ny en ett par år senere ,hvor pappa bare lo-

La nå jenta ta piericng, det er ikke verden undergang,

Anonymkode: 6f40a...7fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Etter jeg var 18 brydde jeg ikke om hva min mor og far mente om piercingen min i tunga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og det var alle mine venner glad for og 😂 bare jeg som aldri fikk av de som ville 😅

Jeg spurte ikke om lov jeg, gjorde det bare ;) 

Stakkars mammaen min, hun har hatt en stri tørn med meg innimellom 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dævendøtte skrev (1 minutt siden):

Jeg spurte ikke om lov jeg, gjorde det bare ;) 

Stakkars mammaen min, hun har hatt en stri tørn med meg innimellom 😅

Samme her, uten tunga og haka da..

Øret og nesa uten tillatelse, holde på å farge håret blått når jeg 16, nå kunne jeg aldri hatt blått 🤣

Den i haka og tunga er tatt ut får lenge siden, og man kan ikke se at jeg har piercingog nesa enda tildigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Etter jeg var 18 brydde jeg ikke om hva min mor og far mente om piercingen min i tunga.

Nei, det hadde ikke jeg gjort heller. Gjorde mye annet de ikke nødvendigvis satte pris på. Men fra jeg var 16 og måtte ha tillatelse for tunge piercing og frem til jeg var 18 og kunne ta selv innså jeg at det ikke var noe jeg ønsket likevel og sånsett glad for at jeg ikke fikk lov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det hadde ikke jeg gjort heller. Gjorde mye annet de ikke nødvendigvis satte pris på. Men fra jeg var 16 og måtte ha tillatelse for tunge piercing og frem til jeg var 18 og kunne ta selv innså jeg at det ikke var noe jeg ønsket likevel og sånsett glad for at jeg ikke fikk lov. 

Ja, piercing må man ha tillatelse til,

Heller det enn hva jentene gjord med isbiten og en brent nål i navel, nese osv,

Ikke bare ser det stygt ut,men kunne vøre direkte farlig.

Velg sine kamper med omhu,piercing i nesa er ingen bigg deal.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke forskjellen på det og hull i I ørene. Begge deler kan gjøre like mye skade, og med tanke på at mange tar hullene i ørene med pistol hos frisør så gjør det mere skade og gir større fare for infeksjon enn en nesepiercing tatt i studio. I tillegg til at man får profesjonelle råd om hvordan å ta vare på den. 

Anonymkode: 5ecb5...dca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis du ønsker å bli besteforelder om 3 år.

Anonymkode: be504...ba2

Er 40 og har ingen barn 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 40 og har ingen barn 😄

Og har aldri vært gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...