AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Skal fjerne gammel parkett og legge ny i åpen stue-kjøkkenløsning. Der befinner det seg også varmekabler som sannsynligvis er fra slutten av 80-tallet. Forsøker egentlig å få ned strømforbruket, og lurer meg på om jeg bare skal bli kvitt disse i stedenfor å få lagt nye?(Har også peis i samme avdeling.) Hva tenker dere, bør man ha varmekabler "der man kan", inkludert stue og kjøkken, eller holder det med bad og entré? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 51959...c34
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 Personlig ville jeg lagt varmekabler eller folie. Merker jeg kan ha noe lavere innetemperatur når det ikke er gulvkaldt. Med termostat skrur varmen seg uansett av når du fyrer nok i peisen. Hvis du vil spare strøm er det etterisolering som gjelder, spesielt tak/loft er effektivt og ofte enkelt å etterisolere. Anonymkode: c4e71...c03 1
Tvist Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 Jeg har ikke btuk for det i alle fall. Gode tøfler er billigere. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 Vi har folie under gulvet i en nyere del av boligen, og planlegger å legge det i stue/kjøkken den dagen vi bytter gulv der også. Nå har vi bare panelovner, og de fungerer dårlig til å «spre» varmen. Det blir kjempevarmt rett ved ovnen, også stiger varmen rett opp og «forsvinner», så resten av rommet er fortsatt kaldere enn ønskelig. Folien gir en jevn varme i hele rommet. Anonymkode: ad5be...84e
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 Spørs jo også hvor dette gulvet er plassert i huset. Er det kald kjeller/uoppvarmede rom under stuen? Er det betonggulv under belegg/parkett? I så fall ville jeg hatt varme i gulvet. Anonymkode: 38210...d80
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 Savner det fra gamle leiligheten, og kommer til å legge det på nytt når vi bytter gulv selv om det er oppvarmet etasje under. Fantastisk å gå barbeint hele året. Moderne varmekabler trekker lite strøm. Anonymkode: 4a22b...b38
Gjest Føsleguri Skrevet 22. februar 2021 #7 Skrevet 22. februar 2021 Jeg har varmekabler i deler av stua mot balkongen - har aldri brukt dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå