AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Jeg og min samboer har snakket mye om at vi begge ønsker oss barn for tiden. Han er 34 og jeg fyller snart 31 og vi har vært sammen i snart 4 år. Jeg har hatt et par midlertidige engasjementer tidligere, men er nå endelig på plass i en fast jobb hvor jeg både stortrives og tjener godt. Jeg går snart tom for p-piller (gestagenpille) og vi ble enige om at jeg like godt kunne slutte og så tar vi det som det kommer derfra. Det føles riktig for oss nå og vi gleder oss veldig til en spennende tid! Vi bor for tiden i en kjempefin leilighet som vi eier sammen, men har fått finansieringsbevis og er på utkikk etter enebolig. Litt is i magen nå som boligmarkedet er veldig hett, men vi håper å være inne i nytt hus til jul. Jeg er så veldig spent på hva jeg kan forvente meg! Har du noen erfaring med hvor lang tid det tok fra du sluttet på pilla til du var gravid? Har du noen gode råd eller erfaringer fra prøvetiden som du vil dele? Eller noen nyttige erfaringer fra da du gikk gravid? Vi lurer også veldig på dette med enebolig, er det noe spesielt vi bør se etter eller tenke på i forbindelse med hus og barn? Jeg kan også nevne at jeg har herpes nedentil, noe som bekymrer meg en del. Det er snakk om HSV1 og utbrudd typ to ganger i året med bare en liten blemme eller to, men jeg er redd for å smitte barnet ved fødsel. Jeg har lest noen skrekkhistorier der ute, men jeg håper at det finnes noen solskinnshistorier også? Har du noe annet å si om prøving, graviditet, barnevogner, fødsel eller gode råd, tar jeg imot alt med stor takk Anonymkode: 31755...15c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #2 Skrevet 22. februar 2021 1. Vær forberedt på at det kan gå fort, men det kan også ta lang tid før syklus er i gjenge og det klaffer. Opptil 1 år prøving er ikke uvanlig selv om begge parter er normale. 2. Når/hvis det klaffer: alle svangerskap er ulike, det er umulig å spå hvor lett eller hvor tøft det blir. Lettere sagt enn gjort, men prøv å ta det som det kommer Anonymkode: 7496f...6cd
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 Tror jeg ville utsatt barnevogna til du faktisk ER gravid. Sier ikke det for å være slem, men ting KAN ta tid - hver realistisk, senk skuldrene. Ta en ting av gangen og kos deg med det :) Anonymkode: 09049...e26 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 Slapp av! Livet som prøver, gravid og med barn innebærer veldig mange faktorer du ikke kan kontrollere eller planlegge for. Dette har vært den største overraskelsen for meg, og jeg har måttet jobbe mye med kontroll- og planleggingsbehovet mitt. Ut i fra innlegget ditt her kan det se ut som du også bør jobbe litt med å senke skuldrene og ta ting litt som de kommer😄❤️ Anonymkode: 5d4aa...ac0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå