Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett lån på 400 000 som gikk til inkasso. Prøver å få til en avtale med de. For at gjelden skal minske og ikke øke må jeg betale 8000 kr pr måned. Jeg klarer kun 2000 kr. Kun renter er på 6000 kr pr måned. Hva bør jeg gjøre? Betale de 2000 kr pr måned? Om noen år kan jeg betale mere 

Anonymkode: 446e0...302

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ett lån på 400 000 som gikk til inkasso. Prøver å få til en avtale med de. For at gjelden skal minske og ikke øke må jeg betale 8000 kr pr måned. Jeg klarer kun 2000 kr. Kun renter er på 6000 kr pr måned. Hva bør jeg gjøre? Betale de 2000 kr pr måned? Om noen år kan jeg betale mere 

Er litt avhengig av mer info for å kunne gi deg noen råd...

Antar dette er forbrukslån?

Eier du bolig?

Eier du noe av verdi du kan selge?

Anonymkode: 6752f...552

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Er litt avhengig av mer info for å kunne gi deg noen råd...

Antar dette er forbrukslån?

Eier du bolig?

Eier du noe av verdi du kan selge?

Anonymkode: 6752f...552

Forbrukerslån ja

Eier ikke bolig. 

Har ikke noe av verdi 

Skrevet

Selg det du har av verdi (NOE eier du vel? Hva gikk disse 400 000,- til? 🤔) og økt inntekten din. Siden du kun kan betale 2000,- i måneden på gjelda så jobber du enten ikke fulltid eller så bor du for dyrt. Så flytt et billigere sted og jobb mer. 

Anonymkode: bebe3...51a

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hva er årsaken til at du ikke kan betale mer? Hvis årsaken er «selvforskyldt» vil nok dette ha innvirkning på inkassoselskapets vurdering av saken. 

Har du en god grunn til at du ikke kan betjene lånet ville jeg bedt om en dialog med dem. Inkassoselskapene er ikke tjent med at du går personlig konkurs - selv om det kan virke sånn ut i fra enkelte historier man hører.

Lag et oppsett som viser at du faktisk gjør det du makter, så kan det være de vil lage en avtale med deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forbrukerslån ja

Eier ikke bolig. 

Har ikke noe av verdi 

Har du mulighet til å flytte hjem for en periode?

Har du mulighet til å bo noe rimeligere?

Du eier ikke bil heller da antar jeg?

Har du netflix/tv2 sum, spotify o.l? Har du treningssenter? Kutt alt sammen. Kanskje har du mulighet til å tilby de noe mer enn 2000 kr? Hver hundrelapp gjelder nå.

Jeg ville ringt de og forklart situasjonen din. Som regel pleier de være til hjelp altså, det er jo bare mennesker i andre enden... Vær åpen og ærlig og prøv og tilby det du har. Tror du kommer til å føle deg 10 kg lettere etter å ha snakket med de... Eventuelt prøve å forhandle ned renter i perioden du ikke kan betale så mye? Bare prøv, du har ingenting å tape...

Ta gjerne og legg ut inntekt og hvilke utgifter du har. Har selv en inntekt på 11.000 kr, så jeg vet å leve rimelig. Kan hjelpe deg med et budsjett om du trenger det.. Klem :)

Anonymkode: 2230e...847

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte på en ting. Stemmer det at du har 18% renter på forbrukslånet ditt? Hva med å prøve å evnevutlet søke et forbrukslån med lavere rente? Altså, da MÅ det være 400.000 kr som går direkte til innbetaling til det andre. Og ikke bli fristet til å bruke noe...

Hvis du finner et forbrukslån med 10% så betaler du 3333 kr hver måned i stedet...

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte på en ting. Stemmer det at du har 18% renter på forbrukslånet ditt? Hva med å prøve å evnevutlet søke et forbrukslån med lavere rente? Altså, da MÅ det være 400.000 kr som går direkte til innbetaling til det andre. Og ikke bli fristet til å bruke noe...

Hvis du finner et forbrukslån med 10% så betaler du 3333 kr hver måned i stedet...

3333 kr hver måned i renter altså... For de rentene du betaler idag er skyhøye! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvor mange banker er villige til å gi noen ett forbrukslån på 400 000 for å betjene ny inkassogjeld? 

Anonymkode: 3cf95...51d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...