Majken Skrevet 27. september 2002 #1 Del Skrevet 27. september 2002 Har nettopp skiftet harddrive på pcen min, og det er noe med skjerminnstilllinger jeg ikke har gjort riktig trur jeg, da jeg innstallerte OSen. Skjermbildet dekker bare ca halve skjermen, og fargene er så rare. Bruker samme OS som på den gamle harddriven. Noen som vet hvordan jeg får rettet opp dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. september 2002 #2 Del Skrevet 27. september 2002 Du sier ikke noe om hvilket OS du bruker, men his det er windows 95/98 får du forsøke deg fram med ulike alternativer for skjerinnstillinger i kontrollpanelet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 27. september 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 27. september 2002 Det er Windows 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 27. september 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 27. september 2002 Aha! Det er bare på internett at fargene er rare. Fortsetter å prøve meg frem, men hvis noen har et tips om hvordan jeg retter opp fargene og skjermbildet, så er jeg takknemlig for det...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 27. september 2002 #5 Del Skrevet 27. september 2002 1) Last ned og installer skjermdrivere. Gå til de som har laget skjermen og last ned derfra. 2) Hvis du har et nytt grafikk-kort, last ned og installer drivere for dette også. 3) For å stille om på farger og andre skjerm-ting, så går du til Kontrollpanelet ditt, og velger Skjerm. (For meg med engelsk versjon, blir det Start -> Settings -> Control Panel ->Display. På norsk blir det kanskje Start ->Innstillinger ->Kontrollpanel ->Skjerm) Velg Settings / Innstillingene på arkfanene (øverst). Velg oppløsning og farger. Hvis den står på 255 eller 16 farger, så er det ikke rart at ting ser merkelig ut. Kjør på med så mye som mulig på fargene, og velg den oppløsningen du vil ha. Håper det hjelper. Catzy (Tror grunnen til at du ikke merker noe før du er på internet er at vanlige program kanskje ikke bruker så mange farger at du legger merke til det.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå